Η κατρακύλα της αγοράς συνεχίζεται µε ραγδαίο ρυθµό καθώς σε διάρκεια µίας εβδοµάδας οι
τιµές διόρθωσαν $30 - $40, ενώ σε διάστηµα λιγότερο του ενός χρόνου οι τιµές έχουν µειωθεί κατά
40% τουλάχιστον.
Η αρνητική πορεία των τιµών, έχει εκτοξεύσει τις περιπτώσεις των
επαναδιαπραγµατεύσεων και των ακυρώσεων, καθώς οι Cash Buyers ψάχνουν να βρουν την
οποιαδήποτε δικαιολογία ώστε να µειώσουν την συµφωνηµένη τιµή αγοράς, αφού το πλοίο έχει ήδη
φτάσει στην περιοχή, µην αφήνοντας πολλά περιθώρια επιλογών στους πλοιοκτήτες. Στην παρούσα
φάση δεν είναι εφικτό να εκτιµήσει κανείς την πορεία της αγοράς το επόµενο διάστηµα, καθώς ένας
από τους βασικότερους παράγοντες της πτώσης των τιµών είναι οι φθηνές εισαγωγές σιδήρου από
την Κίνα και απλά η µόνη ελπίδα είναι ότι µετά το τέλος των µουσώνων και πηγαίνοντας προς το
τελευταίο τρίµηνο όπου η αγορά παραδοσιακά βελτιώνεται, ίσως υπάρξει αύξηση της ζήτησης και
άνοδος των τιµών.
Στην Ινδία, οι End Buyers δεν µπαίνουν καν στην διαδικασία να δώσουν προσφορά τη στιγµή που η
ρουπία διαπραγµατεύεται πάνω από τις 64 προς το δολάριο ενώ οι τιµές του σιδήρου έδειξαν κάποια
σηµάδια σταθεροποίησης ύστερα όµως από µία πτώση της τάξης των $ 20 τον τόνο.
Στο Μπαγκλαντές, αντίθετα µε την Ινδία, οι End Buyers είναι στην αγορά, απλά προσφέρουν
επίπεδα τιµών τα οποία απέχουν µακράν ακόµη και από τα τρέχοντα χαµηλά επίπεδα της αγοράς.
Ταυτόχρονα, αρκετά διαλυτήρια έχουν ακόµη αρκετά υψηλό αριθµό αποθεµάτων, καθώς λόγω των
µουσώνων δεν έχουν καταφέρει να τα διαλύσουν και να προωθήσουν τον σίδηρο στην εσωτερική
αγορά ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι εισαγωγές από την Κίνα.
Το Πακιστάν, ακολουθεί και αυτό τη λογική του Μπαγκλαντές, µε τους End Buyers, να προσφέρουν
χαµηλές τιµές, εκτός πραγµατικότητας, τη στιγµή που και εδώ οι εισαγωγές από την Κίνα έχουν
πλήξει την αγορά.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται µε τις κρατικές επιδοτούµενες εταιρείες αλλά λόγω της
βελτίωσης της ναυλαγοράς ο αριθµός των πλοίων προς διάλυση την προηγούµενη εβδοµάδα
παρουσίασε µείωση.
Ο συνολικός αριθµός των διαλύσεων την τελευταία εβδοµάδα ήτανε 76,897 DWT, περίπου εκ των
οποίων το 61% (46,907 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 39% (29,990 DWT) δεξαµενόπλοια,
και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιµές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια κυµάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 280 - $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 290 - $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 275 - $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 120 - $ 140 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια.
ΠΗΓΗ: G.Moundreas SA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.