Η τελευταία 7ετία ήταν για την ακτοπλοϊκή αγορά μια περίοδος ισχυρών διαρθρωτικών αλλαγών, εφαρμογής οικονομίας κλίμακας και αποφυγής οικονομικής κατάρρευσης λόγω των δύσκολων οικονομικών καταστάσεων τόσο παγκοσμίως όσο και στην Ελλάδα.
«Είναι γεγονός ότι οι μεγάλες θυσίες των ακτοπλοϊκών εταιριών που έγιναν με την κατανόηση και υποστήριξη όλων των εμπλεκομένων φορέων όπως κράτος, τράπεζες και χρήστες απέφεραν καρπούς και είμασταν όλοι αισιόδοξοι ότι τα βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα του 2014 θα τα ακολουθούσαν ακόμα καλύτερα αποτελέσματα τη χρονιά που διανύουμε. Δυστυχώς όμως είτε η κόπωση από τα πρωτοφανή μέτρα εξορθολογισμού της οικονομίας μας, είτε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του λαού μας οδήγησαν τις εξελίξεις σε νέα μονοπάτια τα οποία ακόμα και στις μέρες που θα δημοσιοποιηθεί αυτή η μελέτη είναι ανεξερεύνητα, άγνωστα και σκοτεινά» επισημαίνει ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης:
« Αντιληφθήκαμε τον κίνδυνο αυτών των δύσβατων μονοπατιών τουλάχιστον για την ακτοπλοϊκή αγορά ακριβώς στα μέσα του τρέχοντος έτους όταν εντελώς ξαφνικά περιορίζεται ή ακόμα και διακόπτεται το μεταφορικό έργο της ακτοπλοϊκής αγοράς. Οι πληγές αυτής της απότομης εναλλαγής του μεταφορικού έργου από ιδιαιτέρως αυξανόμενο σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη σε σχεδόν μηδενικό στην καρδιά του καλοκαιριού και στη μέση της υψηλής περιόδου αναμφίβολα σοκάρει όχι μόνο τον επενδυτή, όχι μόνο το χρήστη αλλά και τον ίδιο τον αναλυτή της συγκεκριμένης αγοράς».
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων XRTC, το 2014 αποτέλεσε, μετά από 5 έτη, τη χρονιά που τα αποτελέσματα EBITDA επέστρεψαν σε θετικό έδαφος.
Παράλληλα τα στοιχεία διακίνησης επιβατών και φορτίων σημείωσαν αύξηση σε οριακά όμως επίπεδα της τάξεως του 1% έως 3%.
Ειδικότερα:
«- Το 2014 αποτέλεσε έτος αύξησης του συνολικού αριθμού τουριστών στη χώρα κατά 15% σε σχέση με το 2013, αγγίζοντας τα 23 εκατομμύρια ενώ και οι αφίξεις κρουαζιέρας σημείωσαν αύξηση περίπου 13% σε σχέση με το 2013 αγγίζοντας τα 2,5εκ. - Όμως οι προαναφερόμενες αυξήσεις δεν επηρέασαν την κίνηση της ακτοπλοϊκής αγοράς και έτσι τα επίπεδα της εσωτερικής ζήτησης για ακτοπλοϊκές υπηρεσίες εξακολουθούν να βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα.
- Τα δρομολόγια έχουν συρρικνωθεί σε σχέση με το 2009 όμως έχουν βελτιωθεί αισθητά σε επίπεδο λιμένων προσέγγισης και προγραμματισμού χωρίς βέβαια να λείπουν και δυσάρεστες εκπλήξεις λόγω βλαβών ή λόγω επισχέσεων εργασίας.
Πιο συγκεκριμένα, ο Ετήσιος Ρυθμός Μεταβολής της κίνησης επιβατών στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 3,2% σε σχέση με το 2013, ενώ για την περίοδο 2012- 2013 η μείωση ήταν της τάξης του 4%. Επίσης, ο Ετήσιος Ρυθμός Μεταβολής της κίνησης αυτοκινήτων στην Ελλάδα αυξήθηκε εντελώς οριακά κατά 1% σε σχέση με το 2013, ενώ για την περίοδο 2012- 2013 η μείωση ήταν της τάξης του 7%. Τέλος, ο Ετήσιος Ρυθμός Μεταβολής της κίνησης φορτηγών αυξήθηκε οριακά 2% σε σχέση με το 2013, ενώ για την περίοδο 2012- 2013 η μείωση ήταν της τάξης του 5%.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.