Φόβοι ότι θα συνεχιστεί η εκποίηση σύγχρονων πλοίων της ελληνικής ακτοπλοίας εκφράζουν κύκλοι της αγοράς. Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις αναζητούν τρόπους επιβίωσης αφού η συνεχιζόμενη για μια τετραετία και πλέον κρίση τις έχει εξαντλήσει οικονομικά.
Η απουσία τους όλα αυτά τα χρόνια από άλλες ισχυρές αγορές, πλην της Αδριατικής θα έχει ως αποτέλεσμα να συνεχίζουν να πουλάνε τα πιο σύγχρονα πλοία τους. Αυτό θα οδηγήσει στην κατακόρυφη αύξηση του μέσου όρου ηλικίας του ακτοπλοϊκού στόλου τα επόμενα χρόνια, και την ολική ανθελληνοποίηση των γραμμών της Αδριατικής.
«Πλέον εισερχόμαστε στην τελευταία και τωρινή φάση όπου οι εταιρίες αναμένουν την ανάπτυξη κάποιων άλλων αγορών με σκοπό να πουλήσουν κάποια πλοία τους με γνώμονα κυρίως την αποφυγή συσσωρευμένων αρνητικών αποτελεσμάτων αλλά και περαιτέρω μείωσης του δανεισμού τους από τις τράπεζες» επισημαίνουν οι ναυτιλιακοί οικονομολόγοι.
Σύμφωνα με στοιχεία έχουν πωληθεί στο εξωτερικό 35 πλοία την τελευταία πενταετία, ενώ από το 2005 τα πλοία που έφυγαν από τις εσωτερικές ακτοπλοϊκές γραμμές ανέρχονται σε 78. Και το ανησυχητικό είναι ότι συνολικά χάνονται, παροπλίζονται ή οδεύουν προς τα διαλυτήρια αλλά 20 και πλέον πλοία.
Και όλα αυτά συμβαίνουν σε μια περίοδο που η παγκόσμια αγορά των οχηματαγωγών (Ferry boats) έχει καταρρεύσει σε σημείο που δεν υπάρχουν αγοραστές για πλοία μεταχειρισμένα και βεβαίως αυτά που έχουν μια ηλικία άνω των 10 ετών.
Τα τρία τελευταία χρόνια, οι ζημιές των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων θα ξεπεράσουν τα 850 εκατ. ευρώ, ενώ η κίνηση πέφτει συνεχώς και, δυστυχώς, και τη φετινή περίοδο αντιμετωπίζουμε προβλήματα μείωσης της κίνησης, η οποία ξεπερνά το 20% τη χειμερινή περίοδο» τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλλης.
Πηγή: Προς πώληση τα πιο σύγχρονα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/10240/pros-polisi-ta-pio-syghrona-ploia-tis-ellinikis-aktoploias#ixzz2RvaiiFFV