23 Απρ 2013
Ναυτιλία- Βάζεις προτεραιότητες και κάνεις τις επιλογές σου
Σύννεφα στις ηλιόλουστες έως τώρα σχέσεις μεταξύ της κυβέρνησης και του ελληνικού εφοπλισμού μαθαίνω ότι έφερε η καταψήφιση του άρθρου 19 του σχεδίου νόμου με τίτλο «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», που προέβλεπε ατομικές συμβάσεις εργασίας για τα κατώτερα πληρώματα στα ποντοπόρα πλοία και στα σκάφη αναψυχής. Μάλιστα την oνομαστική ψηφοφορία προκάλεσε στην ολομέλεια της Βουλής η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. που είχε ως αποτέλεσμα την καταψήφιση του.
Οι ποντοπόροι πλοιοκτήτες είχαν ποντάρει πολλά στο θέμα αυτό αφού όπως έλεγαν θα μειωνόταν το κόστος λειτουργίας ενός πλοίου και θα γινόταν πιο ανταγωνιστική η ελληνική σημαία. Οι συσκέψεις ήταν πολλές μεταξύ κυβέρνησης και εκπροσώπων της ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και όσα συμφώνησαν ικανοποίησαν τους επιχειρηματίες της θάλασσας. Την ικανοποίησή τους την εξέφρασαν λέγοντας ότι με το νομοσχέδιο επανασυστάθηκε το υπουργείο Ναυτιλίας. Θα ήθελαν να πουν και άλλες ευχαριστίες για άλλα θέματα αλλά έμειναν μόνο σε αυτό για να μην δημιουργηθούν εντυπώσεις.
Τώρα θα στραβώσουν και δεν βλέπω αθρόα εγγραφή πλοίων ελληνικών συμφερόντων στο ελληνικό νηολόγιο. Βέβαια κάποιοι υποστηρίζουν ότι και στο παρελθόν στα κατά καιρούς μέτρα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας που ελήφθησαν από τις εκάστοτε κυβερνήσεις οι έλληνες εφοπλιστές ενώ τα υποδέχθηκαν με χαρά δεν έφεραν τα πλοία που θα περίμενε κανείς στο ελληνικό νηολόγιο.
Στην ουσία όμως η όλη μάχη δόθηκε για τα κατώτερα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοίας. ‘Ελληνες ναύτες στα ποντοπόρα πλοία δεν υπάρχουν πλέον αφού όλοι ναυτολογούν αλλοδαπούς.
Στην ακτοπλοία όμως όλα τα πληρώματα είναι ελληνικά. Οπότε κάποιοι είδαν ως κερκόπορτα στην διάταξη του νομοσχεδίου για ατομικές συμβάσεις εργασίας στα κατώτερα πληρώματα της ποντοπόρου ναυτιλίας. Κερκόπορτα η οποία θα οδηγούσε στην ακτοπλοία ππου καταρρέει από τα οικονομικά προβλήματα.Το δίλημμα είναι, να εφαρμοσθεί ένα ευέλικτο σχήμα που θα δώσει οικονομικές ανάσες στις εταιρείες σε μία δύσκολη χρονική περίοδο που είναι άγνωστο πόσο θα διαρκέσει ή να επιμείνει κανείς στα ισχύοντα και να βουλιάξουν όλοι μαζί στην θάλασσα της καταστροφής.
Αν υποστηρίξεις το πρώτο θα χαρακτηριστείς αντιεργατικός και υπερασπιστής του κεφαλαίου. Αν υποστηρίξεις το δεύτερο τότε θα πρέπει να αναλάβεις και το μερίδιο ευθύνης που σου αναλογεί όταν θα χαθεί η ελληνική ακτοπλοία από τις ελληνικές θάλασσες όπως η ελληνική κρουαζιέρα πριν από λίγα χρόνια.
Σε αυτή τη ρημάδα τη ζωή πρέπει να καθορίζεις τις προτεραιότητες σου και να κάνεις στη συνέχεια τις επιλογές σου.
Πηγή: www.newmoney.gr/blog/9408/vazeis-proteraiotites-kai-kaneis-tis-epiloges-soy#ixzz2RHRV2DIq