"Γιατι να το κρυψωμεν αλλωστε..." ελεγε παλαιοτερα Ελληνας πολιτικος απο την Κρητη διαπιστωνοντας καποια πραγματα προφανη σε ολους. Καπως ετσι αισθανεται κανεις βλεποντας τις απαντησεις των αναγνωστων του www.marinews.gr στο ερωτημα της περασμένης εβδομαδας. Γιατι να το κρυψωμεν λοιπον οταν ειναι τοσο κοινη πεποιθηση οτι οι αστοχιες σ’ αυτο τον τομεα ειναι τοσο πολλες ωστε να οδηγουν τους μισους σχεδον αναγνωστες στο συμπερασμα οτι το αποτελεσμα στη ναυτιλιακη πολιτικη ηταν απογοητευτικο.
Οι αλλοι, αυτοι που πιστευουν στο αντιθετο, ησαν λιγοτεροι απο το 5%, δηλαδη αναλογια 10:1. Αυτα ως προς τα ακρα, αλλα το ποτηρι μπορει να ειναι και μισογεματο, η μισοαδειο κατα αλλους.
Η ενδιαμεσες αποψεις επισης δεν αφηνουν πολλα περιθωρια
αμφιβολιας. Η κατηγορια ‘’γενικα αστοχες’’ συγκεντρωσε 27% των απαντησεων,
εναντι 15% της ‘’γενικα επιτυχεις’’.
Αν τωρα αθροιστουν τα επιμερους ποσοστα το γενικο συμπερασμα
ειναι 77% αστοχια και 18% ευστοχια.
Στην αναλογιστικη επιστημη στην οποια βασιζεται η ναυτικη
ασφαλιση, στατιστικα στοιχεια απο το παρελθον χρησιμοποιουνται για την εξαγωγη
συμπερασματων περι της συχνοτητας επελευσης γεγονοτων στο μελλον. Αν προς
στιγμη δουμε το πραγμα υπο αυτη την οπτικη γωνια, σημαινει οτι αν αφησουμε την
ΕΕ να διαμορφωνει τη ναυτιλιακη μας πολιτικη, σε καθε μια ευστοχη ρυθμιση θα
αναλογουν 4.1 αστοχες ρυθμισεις. Αυτο δεν λεγεται αστοχια, λεγεται καταστροφη
και μαλιστα εκ του ασφαλους.
Τα συμπερασματα δικα σας.