Μίνι ράλι στου ναύλους των μεγάλων δεξαμενόπλοιων καταγράφεται κατά τον τρέχοντα μήνα, μετά από μία συνεχή πτωτική πορεία που είχε παρουσιαστεί το πρώτο τρίμηνο του έτους, διάστημα κατά το οποίο παρατηρήθηκε μείωση των τονομιλίων μεταφερόμενου αργού, σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2016, σύμφωνα με τη Vesselsvalue.com.
Οι ναύλοι στα Very large crude carriers (VLCC) δεξαμενόπλοια κέρδισαν άλλα 3.700 δολάρια μέσα σε μία ημέρα καθώς αυξάνεται η ζήτηση για φορτία και πλοία για αρχές Μαΐου στο δρομολόγιο Μέση Ανατολή-Ιαπωνία.
Σύμφωνα με το Baltic Exchange, ο μέσος ισοδύναμος ημερήσιος ναύλος (time-charter-equivalent) έφθασε στην Worldscale 73,69 ή 34.649 δολ. την ημέρα, αυξημένος κατά 37,5% την τελευταία εβδομάδα και στο υψηλότερο σημείο των δύο τελευταίων μηνών.
Σημειώνεται ότι στα τέλη Μαρτίου ο μέσος ημερήσιος ναύλος στα VLCC στο συγκεκριμένο δρομολόγιο ήταν κοντά στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Απρίλιο του 2016 και συγκεκριμένα στα 14.961 δολ., με χαμηλότερο από τον Απρίλιο του 2016 τα 13.943 δολ. την ημέρα.
Όπως δηλώνουν μεσίτες, τα ασιατικά διυλιστήρια έχουν βγει αμέσως μετά το Πάσχα και ζητούν φορτία καθώς ο χρόνος συντήρησης των μονάδων ολοκληρώνεται.
Η Lloydslist σημειώνει ότι η αισιοδοξία μεταξύ των πλοιοκτητών επιστρέφει μετά τα επίσημα στοιχεία που δείχνουν ότι η διυλιστική ικανότητα των διυλιστηρίων της Κίνας έφτασε τα 11,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα τον Μάρτιο, 5,9% υψηλότερα σε ετήσια βάση, αλλά κάτω από το επίπεδο των 11,3 εκατ. βαρελιών του διμήνου Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους.
Επίσης αύξηση σημειώνει και ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) των VLCC, στο δρομολόγιο Δυτική Αφρική-Κίνα.
Σύμφωνα με το Baltic Exchange, ο ναύλος στη spot αγορά αυξήθηκε στα W72,29 προχθές Τρίτη από W66,79 μία εβδομάδα πριν, γεγονός που ισοδυναμεί με ναύλο στα 25.800 δολ. την ημέρα από 22.300 δολ. την ημέρα μία εβδομάδα πριν.
Σημειώνεται ότι σε όλη τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2017 οι ναύλοι στα VLCC σημείωναν πτώση, όπως πτώση σημείωσε και το διά θαλάσσης εμπόριο αργού πετρελαίου με VLCC και suezmax δεξαμενόπλοια.
Σύμφωνα με τον αναλυτή William Benentt, της Vesselsvalue.com, στο πρώτο τρίμηνο του 2017 το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο αργού ανήλθε στα 2,5 τρισεκατομμύρια τονομίλια και ήταν κατά 4,6% μειωμένο σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο (Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου του 2016). Ειδικά στα VLCC, που είναι ο κύριος μεταφορέας, η πτώση ήταν μεγαλύτερη, στα 5,42%!
Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη μεγαλύτερη ήταν η πτώση του εμπορίου από την περιοχή που συνιστά τον μεγαλύτερο «εξαγωγέα», τον Αραβικό Κόλπο, ο οποίος αντιπροσωπεύει πάνω από το 50% του θαλάσσιου εμπορίου αργού. Η πτώση έφτασε το 14% σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2016, από το 1,368 τρισεκατομμύριο στο 1,180 τρισεκατομμύριο τονομίλια. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται και στην απόφαση των χωρών του ΟΠΕΚ να μειώσουν την παραγωγή.
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2016 τα τονομίλια του παγκόσμιου διά θαλάσσης εμπορίου αργού αυξήθηκαν κατά 1,8%.
Αντιθέτως οι εξαγωγείς της Βορείου Θαλάσσης είδαν το θαλάσσιο εμπόριο με VLCC και Suezmaxes στην περιοχή τους να αυξάνεται κατά 14% το πρώτο τρίμηνο του 2017 σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2016. Ήταν ένα από δυνατότερα τρίμηνα στην ιστορία των εξαγωγών από τη Βόρειο Θάλασσα, σύμφωνα με τον αναλυτή της Vesselsvalue.com
Επίσης το κενό που δημιούργησε η πτώση του εμπορίου από τον Αραβικό Κόλπο καλύφθηκε εν μέρει και από τη μεγάλη αύξηση των τονομιλίων από τις ΗΠΑ που αύξησαν τις εξαγωγές τους το τελευταίο τρίμηνο του 2016 και το πρώτο τρίμηνο του 2017.
Η συνολική αύξηση στα δυο τρίμηνα έφθασε το 145%, με τα τονομίλια να ξεπερνούν τα 70 εκατ. Ένα μέρος των ταξιδιών αφορά φορτία από τις ΗΠΑ για Κίνα και Σιγκαπούρη.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.