Δύο είναι τα εφοπλιστικά ονόματα που συναγωνίζονται τα τελευταία χρόνια ποιος θα έχει την πρωτιά στην λίστα με τις κορυφαίες 100 προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλίας, την οποία συντάσσει η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd's List.
Ο 68χρονος Γιάννης Αγγελικούσης και ο 72χρονος Νορβηγός, John Fredriksen, διασταυρώνουν τα ξίφη τους χωρίς να υπάρχει ξεκάθαρος νικητής αφού κάθε χρόνο εναλλάσσονται στην πρωτοκαθεδρία.
Το 2016 ως ιδιώτης επιχειρηματίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία ανακηρύχθηκε ο Νορβηγός μεγιστάνας στην 6η θέση συνολικά, με τον Γιάννη Αγγελικούση να ακολουθεί στην 7η. Στις πιο πάνω από αυτούς θέσεις υπάρχουν μόνο εταιρείες-ναυτιλιακοί κολοσσοί οι οποίες δεν ανήκουν σε έναν πλοιοκτήτη.
Όμως οι δύο τους κάνουν το «ένα-δύο» συνεχώς. Ο Γιάννης Αγγελικούσης ήταν το 2014 ήταν 4ος και το 2015 βρέθηκε στην 5η θέση, συνεχίζοντας να ανταγωνίζεται τεράστια διεθνή εταιρικά σχήματα κάποια εκ των οποίων έχουν και κρατική στήριξη.
Η μεγάλη τους διαφορά όμως είναι ότι ο Γιάννης Αγγελικούσης στηρίζει την πατρίδα του έχοντας τη βάση της αυτοκρατορίας του στην Ελλάδα.
Στην πλειονότητα των 113 πλοίων του στόλου του είναι υψωμένη η γαλανόλευκη, αν και το λειτουργικό κόστος είναι μεγαλύτερο από ό,τι θα ήταν εάν ο όμιλος τα είχε σε ξένα νηολόγια. Σε όλα τα πλοία υπηρετούν Έλληνες αξιωματικοί.
Είναι από τους λίγους Έλληνες εφοπλιστές που δίνει αγώνα συστηματικό για να μην χαθεί ο Έλληνας αξιωματικός και μαζί του η τεχνογνωσία που έκανε τη ελληνική ναυτιλία παγκόσμια δύναμη.
Την ίδια ώρα ο επίσης μεγιστάνας John Fredriksen, που έχει τον μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων στον κόσμο, μεταφέρει ολοένα και περισσότερες δραστηριότητές από το Όσλο και τις πάει στην Κύπρο και στη Σιγκαπούρη, όπου το κόστος διαχείρισης είναι φθηνότερο. Άλλωστε πριν από χρόνια είχε πάρει τη κυπριακή υπηκοότητα για φορολογικούς λόγους γεγονός που είχε απασχολήσει τα διεθνή ΜΜΕ. Τώρα στα χαρτιά είναι... Κύπριος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι καμία από τις εταιρείες του είναι μέλος της Ένωσης Νορβηγών Εφοπλιστών. Επίσης από το 2012 έχει μεταφέρει στο Λονδίνο την έδρα της εταιρείας του, Seadrill Management που πριν ήταν στο Στάβενμπεργ.
Οι δρόμοι των δύο πλοιοκτητών μοιάζουν παράλληλοι όσον αφορά και τους διεθνείς οργανισμούς. Από τα τέλη του φθινοπώρου του 2014, ο Νίκος Παναγιώτη Τσάκος, ένα ακόμη μεγάλο όνομα της παγκόσμιας ναυτιλίας, είναι πρόεδρος στην Intertanko, στη Διεθνή Ένωση Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Δεξαμενόπλοιων η οποία αριθμεί 212 εταιρείες μέλη των οποίων ο στόλος αντιστοιχεί σε 3.040 δεξαμενόπλοια συνολικής μεταφορικής ικανότητας 270 εκατομμυρίων τόνων. Επιπλέον υπάρχουν 300 μέλη που σχετίζονται με αυτή και είναι τράπεζες, πετρελαϊκές εταιρείες και ναυλομεσίτες.
Για πρώτη φορά Έλληνας πλοιοκτήτης, και όχι στέλεχος εταιρείας, βρίσκεται στον προεδρικό θώκο και μάλιστα ομόφωνα. Η ομόφωνη απόφαση έχει σημασία αφού υπέρ του Νίκου Τσάκου τάχθηκε και το λόμπι των Νορβηγών, με επικεφαλής τον John Fredriksen, το οποίο είναι το αντίπαλο δέος του ελληνικού λόμπι, σε έναν κλάδο, όπως αυτός της μεταφοράς πετρελαίου, που είναι υψίστης σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο και για αυτό τα γεωπολιτικά-οικονομικά συμφέροντα είναι τεράστια. Όμως η Ελλάδα έχει την προεδρία και στην Intercargo, τη Διεθνή Ένωση Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Δεξαμενόπλοιων, με επικεφαλής τον Γενικό Διευθυντή του Ομίλου Αγγελικούση, Γιάννη Πλατσιδάκη.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.