14 Απρ 2017

Στον αστερισμό της κερδοφορίας η ακτοπλοία





Σε σταθερή τροχιά κερδοφορίας βρίσκονται οι τρεις ακτοπλοϊκοί όμιλοι στην Ελλάδα.
Οι Μινωϊκές Γραμμές σημείωσαν κέρδη 20,7 εκατομμυρίων ευρώ, ο Όμιλος Attica με τις SuperFast και Blue Star  20,25 και η ΑΝΕΚ  0,6 εκατομμύρια.

Οι Μινωϊκές  παρουσίασαν  αύξηση  τριών  εκατομμυρίων, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ό Όμιλος Attica  παρουσίασε μείωση  καθαρών κερδών σχεδόν κατά 13 εκατομμύρια ευρώ. Σταθερή παρέμεινε η ΑΝΕΚ η οποία και το 2015 είχε καθαρά κέρδη 600 χιλιάδες ευρώ. H HSW έφθασε τα 6 εκ κέρδη αυξημένα κατά 66% σε σύγκριση με το 2015.
Η αποδοτικότερη διαχείριση πλοίων και δρομολογίων, ο εξορθολογισμός του κόστους, οι έκτακτες εκναυλώσεις και η διακύμανση των διεθνών τιμών πετρελαίου σε χαμηλότερα επίπεδα συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, ήταν οι παράγοντες που επέτρεψαν στις εταιρείες να  παραμείνουν κερδοφόρες.
Ανησυχία για τα καύσιμα
Η τιμή των καυσίμων το 2017 προβληματίζει τους ακτοπλόους: «Το 2016 οι τιμές των καυσίμων μειώθηκαν κατά 15% (HFO) και 18% (GOIL) γεγονός στο οποίο αποδίδουμε τα θετικότερα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών μας.
Το 2017 ξεκίνησε με σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων. Η μέση τιμή των καυσίμων την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου  είναι διπλάσια της αντίστοιχης του 2016, γεγονός ιδιαίτερα ανησυχητικό» επισημαίνουν τα στελέχη των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.

Επιβατική κίνηση

Το 2016 χαρακτηρίζεται ως μία ακόμα χρονιά με σταθερή κίνηση. Από το 2009 μέχρι το 2015 η κίνηση ακολούθησε την πτώση του ΑΕΠ με απώλεια 18.500.000 συνολικά  επιβατών και 4.400.000 οχημάτων. Το 2015 και 2016 μεγάλος αριθμός μεταναστών που ξεπερνούν τις 800.000 μετακινήθηκε από τα νησιά του Β. Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα,  όμως μειώθηκε σημαντικά η τουριστική κίνηση στα νησιά τα οποία επλήγησαν από το μεταναστευτικό.
«Παρά τη σταθεροποίηση της κίνησης δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η κίνηση σε σύγκριση με το 2009 είναι μειωμένη κατά 3.300.000 περίπου επιβάτες» επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης και προσθέτει: 
«Για το 2017 και τα επόμενα χρόνια προβλέπουμε σταθεροποίηση της κίνησης με πιθανότητα μικρών  αυξήσεων. Παρά την συνεχιζόμενη και αναμενόμενη μείωση του εσωτερικού τουρισμού, τα επόμενα χρόνια προβλέπουμε την σταθεροποίηση της κίνησης με πιθανότητα οριακών αυξήσεων με την προϋπόθεση βέβαια ότι ο εισερχόμενος τουρισμός παραμένει στα σημερινά επίπεδα ή αυξάνεται».

Αδριατική

Παρά τη μεγάλη κατά 25% περίπου αύξηση των δρομολογίων η επιβατική κίνηση στην Αδριατική παρέμεινε σχεδόν στα ίδια επίπεδα ενώ παρουσιάστηκε αύξηση 10% στη διακίνηση επιβατικών οχημάτων και αύξηση 3,6% στη διακίνηση φορτηγών αυτοκινήτων.

Όπως επισημαίνουν στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών, το επίπεδο των υπηρεσιών κρίνεται ικανοποιητικό με εκτέλεση δρομολογίων σε όλες τις γραμμές ενώ οι διαθέσιμες χωρητικότητες παρέχουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης αύξησης του μεταφορικού έργου.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.