Η ελληνόκτητος ναυτιλία διατηρεί την πρωτοκαθεδρία της σε παγκόσμιο επίπεδο όχι γιατί έτυχε αλλά γιατί... πέτυχε.
Οι έλληνες πλοιοκτήτες κατά γενική ομολογία την αυγή του 21ου αιώνα
που είναι η χρυσή εποχή για τον κλάδο με τους ναύλους που εκτινάχθηκαν
σε δυσθεώρητα ύψη έβγαλαν τεράστια κέρδη, τα οποία όμως επένδυσαν και
πάλι στην αγορά με ναυπηγήσεις πλοίων και την απόκτηση μεταχειρισμένων
μικρής ηλικίας. Επαναεπένδυσαν και αυτό ήταν το μεγάλο τους πλεονέκτημα
την περίοδο της βαθειάς κρίσης που ακολούθησε.
Γιατί βρέθηκαν με σύγχρονους στόλους, με πλοία φιλικά προς το
περιβάλλον τα οποία ανταποκρίνονται στις αυστηρές νομοθεσίες και είναι
αυτά που επιλέγουν οι μεγάλοι ναυλωτές. Για αυτό και αποκαλούν τους
έλληνες «επαγγελματίες εφοπλιστές».
Ο μέσος όρος του ελληνόκτητου στόλου παραμένει 2,9 χρόνια μικρότερος
από την ηλικία του παγκόσμιου. Είναι 10,3 ετών έναντι 13,2 του
παγκόσμιου.
Ο υπό ελληνική σημαία στόλος παρουσίασε μια μικρή αύξηση στο νέος όρο
ηλικίας που είναι πλέον στα 11,7 έτη (2017) έναντι 11,5 το 2016.
Την ίδια ώρα οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες είναι επικεφαλής στη
λίστα με τα πλοία που πωλούνται για παλιοσίδερα στα διαλυτήρια.
Ξεφορτώνονται τα παλιά τους πλοία.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο
Allied έχουν πουλήσει από τις αρχές του 2017 22 κομμάτια συνολικής
χωρητικότητας 1,3 εκατομμυρίων τόνων.
Ακολουθούν οι Κινέζοι με 29 πλοία μικρότερης όμως χωρητικότητας 1,2
εκατομμυρίων τόνων και στην τρίτη θέση βρίσκονται οι Γερμανοί με 15
πλοία 679 χιλιάδων τόνων dwt.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.