Όμως υπάρχουν ανασταλτικοί παράγοντες στη βαθύτερη είσοδο της ελληνικής ναυτιλίας στην κινέζικη τραπεζική χρηματοδότηση.
Σύμφωνα με τραπεζικούς κύκλους:
- Οι κινέζικες τράπεζες παρά το γεγονός ότι βρίσκονται εδώ και περισσότερο από μία δεκαετία σε διαρκή αναμόρφωση αποτελούν κυρίως εργαλεία εφαρμογής πολιτικών της κεντρικής κυβέρνησης.
- Η οικονομία της αγοράς που λειτουργεί στην Κίνα δεν εμφανίζει ακόμα σημάδια ωρίμανσης.
- Οι κινέζικες τράπεζες έχουν ακόμα μεγάλες διαφορές σε σχέση με τις ανταγωνίστριες τράπεζες της Δύσης ειδικά στο επίπεδο Διοίκησης ,των υψηλόβαθμων στελεχών, του διεθνούς δικτύου και των τρόπων διαχείρισης του πιστωτικού κινδύνου.
- Οι προσπάθειες που αρκετές κινέζικες τράπεζες καταβάλλουν για να αποκτήσουν μερίδια αγοράς στον τομέα της ναυτιλιακής χρηματοδότησης συγκρατούνται κυρίως από τους εσωτερικούς σκληρούς φορολογικούς κανόνες αλλά και από την απουσία σοβαρής εξειδίκευσης των αντίστοιχων ναυτιλιακών τμημάτων.
«Η πρόσβαση στην κινέζικη τραπεζική χρηματοδότηση δεν είναι εύκολη για όλους τους ξένους πλοιοκτήτες καθώς μόνο τα μεγαλύτερα ονόματα μπορούν να προσελκύσουν προς το παρόν το ενδιαφέρον των Κινέζικων τραπεζών. Επιπροσθέτως το βασικό προαπαιτούμενο στοιχείο είναι η κατασκευή νεότευκτου πλοίου σε κινέζικα ναυπηγεία αφού η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων από ξένο πλοιοκτήτη δεν χρηματοδοτείται ακόμα» επεσήμανε Έλληνας τραπεζίτης και προσέθεσε: «Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι οι περισσότερες τράπεζες που προσφέρουν ναυτιλιακά δάνεια σε ξένους πλοιοκτήτες απαιτούν και τη στήριξη από κινέζικα export credit agencies γεγονός που αυξάνει το κόστος δανειοδότησης».
- Η οικονομία της αγοράς που λειτουργεί στην Κίνα δεν εμφανίζει ακόμα σημάδια ωρίμανσης.
- Οι κινέζικες τράπεζες έχουν ακόμα μεγάλες διαφορές σε σχέση με τις ανταγωνίστριες τράπεζες της Δύσης ειδικά στο επίπεδο Διοίκησης ,των υψηλόβαθμων στελεχών, του διεθνούς δικτύου και των τρόπων διαχείρισης του πιστωτικού κινδύνου.
- Οι προσπάθειες που αρκετές κινέζικες τράπεζες καταβάλλουν για να αποκτήσουν μερίδια αγοράς στον τομέα της ναυτιλιακής χρηματοδότησης συγκρατούνται κυρίως από τους εσωτερικούς σκληρούς φορολογικούς κανόνες αλλά και από την απουσία σοβαρής εξειδίκευσης των αντίστοιχων ναυτιλιακών τμημάτων.
«Η πρόσβαση στην κινέζικη τραπεζική χρηματοδότηση δεν είναι εύκολη για όλους τους ξένους πλοιοκτήτες καθώς μόνο τα μεγαλύτερα ονόματα μπορούν να προσελκύσουν προς το παρόν το ενδιαφέρον των Κινέζικων τραπεζών. Επιπροσθέτως το βασικό προαπαιτούμενο στοιχείο είναι η κατασκευή νεότευκτου πλοίου σε κινέζικα ναυπηγεία αφού η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων από ξένο πλοιοκτήτη δεν χρηματοδοτείται ακόμα» επεσήμανε Έλληνας τραπεζίτης και προσέθεσε: «Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι οι περισσότερες τράπεζες που προσφέρουν ναυτιλιακά δάνεια σε ξένους πλοιοκτήτες απαιτούν και τη στήριξη από κινέζικα export credit agencies γεγονός που αυξάνει το κόστος δανειοδότησης».
Παρ΄ όλα αυτά τα κινεζικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα βρίσκονται ψηλά στη λίστα της χρηματοδότησης της ελληνικής ναυτιλίας.
Σύμφωνα με την έρευνα της Maritime Information Services σε σύνολο 4.907 πλοίων ελληνικών συμφερόντων χωρητικότητας 370 εκατομμυρίων τόνων σε κινεζικά ναυπηγεία έχουν κατασκευαστεί τα 1.256 ποσοστό 25,6%, συνολικής χωρητικότητας 92,3 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτή την χρονική περίοδο σε κινεζικές γυάρδες βρίσκονται υπό ναυπήγηση 196 πλοία για λογαριασμό ελλήνων, συνολικής χωρητικότητας 17,5 εκατομμυρίων τόνων.
Από αυτά, τα 119 είναι φορτηγά χωρητικότητας 10,3 εκ. τόνων, 44 δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 5,6 εκατ. τόνων, 19 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, επτά LPG, δύο LNG ενώ άλλα πέντε είναι διάφορων τύπων.
Παγκοσμίως, αυξάνει η δύναμη των κινεζικών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων που «μαζεύουν» τα ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια. Οι τρεις από τις πέντε τράπεζες, με τα περισσότερα δάνεια στη ναυτιλία, είναι οι κινεζικές Bank of China, ICBC και China Exim. Πρώτη παραμένει η σκανδιναβική DnB και πέμπτη η γερμανική KfW.
Σύμφωνα με την έρευνα της Maritime Information Services σε σύνολο 4.907 πλοίων ελληνικών συμφερόντων χωρητικότητας 370 εκατομμυρίων τόνων σε κινεζικά ναυπηγεία έχουν κατασκευαστεί τα 1.256 ποσοστό 25,6%, συνολικής χωρητικότητας 92,3 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτή την χρονική περίοδο σε κινεζικές γυάρδες βρίσκονται υπό ναυπήγηση 196 πλοία για λογαριασμό ελλήνων, συνολικής χωρητικότητας 17,5 εκατομμυρίων τόνων.
Από αυτά, τα 119 είναι φορτηγά χωρητικότητας 10,3 εκ. τόνων, 44 δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 5,6 εκατ. τόνων, 19 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, επτά LPG, δύο LNG ενώ άλλα πέντε είναι διάφορων τύπων.
Παγκοσμίως, αυξάνει η δύναμη των κινεζικών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων που «μαζεύουν» τα ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια. Οι τρεις από τις πέντε τράπεζες, με τα περισσότερα δάνεια στη ναυτιλία, είναι οι κινεζικές Bank of China, ICBC και China Exim. Πρώτη παραμένει η σκανδιναβική DnB και πέμπτη η γερμανική KfW.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων έχουν πάρει συνολικά δάνεια από ελληνικές και ξένες τράπεζες, ύψους 62,711 δισ. δολ.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.