Άρθρο
του Γιάννη Μπρα
CEO, Five Senses Consulting
Στην δίνη της
κρουαζιέρας περιέρχεται η Ελλάδα το 2017, όπως δυστυχώς είχαμε προβλέψει από
τον Σεπτέμβριο, με πτώση που δεν μπορεί
να αφήσει αδιάφορο κανένα. Η Five Senses Consulting & Development συγκέντρωσε τις προσδοκώμενες αφίξεις για το 2017* για κάποια από
τα μεγαλύτερα Ελληνικά λιμάνια που
δυστυχώς επιβεβαιώνουν και τις πλέον απαισιόδοξες προβλέψεις. Έτσι για το
Λιμάνι του Πειραιά έχουν προγραμματιστεί 510 calls
με περ. 914.000 επιβάτες, για την Σαντορίνη 381 calls με 736.455 Επιβάτες, για την Κέρκυρα έχουν προγραμματιστεί 400 Calls
με 650.000 επιβάτες, για την Ρόδο έχουν
προγραμματιστεί 240 calls με περ. 270.000 επιβάτες και
τέλος για το Ηράκλειο έχουν προγραμματιστεί 145 calls
με περ. 257.486 επιβάτες (Full Capacity).
Συγκρίνοντας τις
προσδοκώμενες αφίξεις του 2017 με το 2016 οι διαφορές είναι συντριπτικές καθώς
σε πολλά Ελληνικά λιμάνια υπήρξε πρόσκαιρη αύξηση κίνησης λόγο των γνωστών
αλλαγών σε πλόες που έγιναν λόγο των προβλημάτων στην γείτονα Τουρκία και την
συνεχιζόμενη ''μετακόμιση'' προς Δυτική Μεσόγειο και Ασία. Έτσι σε σχέση με τα επίσημα
αποτελέσματα (ΕΛΙΜΕ) του 2016 με την
παραδοχή για το 2017 ότι οι πληρότητες θα φτάσουν το 85% τις χωρητικότητας των
πλοίων** έχουμε:
(*πηγή: http://www.cruisetimetables.com, 30/12/16 ).
Προορισμός
|
Χρονιά 2016
|
Χρονιά 2017
|
Διαφορά %
|
||
Calls
|
Επιβάτες
|
Calls
|
Επιβάτες**
|
||
Πειραιάς
|
625
|
1.094.135
|
510
|
776.900
|
-28,99
|
Σαντορίνη
|
572
|
783.893
|
381
|
625.000
|
-20.26
|
Κέρκυρα
|
481
|
748.916
|
400
|
553.000
|
-26,15
|
Ρόδος
|
299
|
314.689
|
240
|
230.000
|
- 26,91
|
Ηράκλειο
|
165
|
238.780
|
145
|
218.863
|
-8,34
|
Το Μεγαλύτερο
ζήτημα δεν είναι τα νούμερα του 2017 που, πλέον, δεν αλλάζουν ούτε στο να αρκούμαστε να
βγάζουμε απλώς ανακοινώσεις και να τα ρίχνουμε όλα στην κατάσταση στην Τουρκία
κτλ. , αλλά το τι θα γίνει 2018 και
μετά. Το άμεσο ζητούμενο είναι να υπάρξει μια αξιοπρεπή παρουσία τον Μάρτιο του
2017 στην Μεγαλύτερη έκθεση κρουαζιέρας στον Κόσμο Seatrade Global στο Μαϊάμι και να λυθούν
επιτέλους μερικά από τα χρονίζοντα προβλήματα όπως το Berth Allocation.
Χρειάζονται άμεσα οι παρακάτω (10+2) ενέργειες ως στρατηγική και
με ορίζοντα 3ετιας...
1.
Επανασχεδιασμός
αποστολής και περιπτέρου στην Seatrade Global με ουσιαστικότατα... 1.
Ανάπτυξη Ελληνικού
Berth Allocation
System με πρωτοβουλία του Υπουργείου.
2.
Cruise Clustering
μεταξύ των Ελληνικών προορισμών με βάση την διεθνή εμπειρία με την
βοήθεια των νησιωτικών Περιφερειών.
3.
Στις Εκθέσεις που
συμμετέχει ο ΕΟΤ, ανάπτυξη σχεδίου προώθησης της Ελληνικής Κρουαζιέρας.
4.
Ανάπτυξη Εθνικής
πλατφόρμας προώθησης των προορισμών στις εταιρείες κρουαζιέρας (Best Practices
Cruise Destination
Development System).
5.
Ανάπτυξη Εθνικού
Σχεδίου με κίνητρα για Year Round Cruising με
νομοθετική πρωτοβουλία.
6.
Εξερεύνηση
δυνατότητας αφορολόγητης λειτουργίας (προμήθειες και καταναλώσεις εντός πλοίου
κτλ.) χωρίς την ανάγκη για κυκλικό ταξίδι σε χώρα εκτός Σέγκεν.
7.
Προσδιορισμός
προσφερόμενου προϊόντος στην κρουαζιέρα και σύνδεση του με τα ιστορικά,
πολιτιστικά και αγροτοδιατροφικά στοιχεία του κάθε προορισμού με την βοήθεια
των Περιφερειών και των Δήμων.
8.
Ανάδειξη
νέων προορισμών όπως, η Σητεία, η Πάρος, η Μήλος, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα και η
Ηγουμενίτσα και στήριξη των προορισμών που πάσχουν από ''εξωγενή'' προβλήματα.
9. Δημιουργία Crisis Management
Team (max. 5 άτομα) για
άμεση συμβουλευτική προς τα Υπουργεία.
+1. Συνεργασία των Περιφερειών και των
Λιμανιών με την Cosco για ανάπτυξη της νέας αγοράς των Κινέζων για έναρξη και
τερματισμό κρουαζιέρας (Homeport) από Ελλάδα από το 2018+. Ο Πειραιάς πρέπει να
παίξει τον σημαντικό ρόλο του στην ανάπτυξη της Ελληνικής κρουαζιέρας μέσα από
την δημιουργία ενός δικτύου προορισμών
που θα μπορεί επάξια να δώσει μοναδικές, επαρκώς προσδιορισμένες, εμπειρίες
στους επισκέπτες όλο τον χρόνο, φυσικά με τις κατάλληλες υποδομές.
+2. Αναζήτηση συνεργιών και συνεργασιών με
Λιμάνια και προορισμούς της Ν. Ανατολικής Μεσογείου που μετά την εποχή της
αβεβαιότητας θα δώσουν ξανά σπουδαία αποτελέσματα. Η πρόταση είναι η δημιουργία
και προώθηση ενός νέου κρουαζιερικού προϊόντος με ονομασία "Ο νέος δρόμος
του μεγάλου Αλεξάνδρου" με πρωταγωνιστές το λιμάνι της Αλεξάνδρειας, το
λιμάνι της Λεμεσού και Ελληνικούς προορισμούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.