Στο προσκήνιο της επικαιρότητας έφερε το ναυάγιο του Sea Diamond η χθεσινή σύσκεψη μεταξύ Αναπληρωτών Υπουργών Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα και
Περιβάλλοντος Γιάννη Τσιρώνης, όπου αποφασίστηκε η επίσπευση των ενεργειών και
ολοκλήρωση των ενεργειών, για την ανέλκυση του πλοίου από τα τον βυθό της Σαντορίνης.
Η θέση της πλοιοκτήτριας εταιρείας του Ομίλου Louis εμμέσως πλην σαφώς τονίζει
βασιζόμενη κατάθεση ειδικού πραγματογνώμονα συμμετείχε
και στην ανέλκυση του Costa Concordia ότι η ανέλκυση έχει
ανυπέρβλητες τεχνικές δυσχέρειες και εγκυμονεί σοβαρά θέματα ασφαλείας, που
καθιστούν απαγορευτική κάθε τέτοια σκέψη.
Υπάρχει
απόφαση του αστικού δικαστηρίου που υποχρεώνει στην άμεση ανέλκυση. Κατά της απόφασης αυτής η εταιρεία έχει ασκήσει
έφεση.
«Όσο αφορά την ανέλκυση, εμείς δεν είμαστε ειδικοί, ούτε
έχουμε τις κατάλληλες γνώσεις για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα. Οι ειδικοί, όμως, έχουν πει ότι είναι ανέφικτη»
επισημαίνουν στο newmoney.gr στελέχη
της πλοιοκτήτριας εταιρείας:
«Ένας μάλιστα από τους κορυφαίους
εμπειρογνώμονες σε ναυαγιαρέσεις παγκοσμίως, ο κος David Pockett, ο οποίος συμμετείχε και στην ανέλκυση του Costa Concordia, τόνισε ενώπιον του Εφετείου Πειραιά ότι η ανέλκυση
έχει ανυπέρβλητες τεχνικές δυσχέρειες και εγκυμονεί σοβαρά θέματα ασφαλείας,
που καθιστούν απαγορευτική κάθε τέτοια σκέψη, έστω. Άλλωστε, το γεγονός ότι το
Λιμενικό Ταμείο Θήρας έχει προκηρύξει δύο διαγωνισμούς για την υποβολή
προσφοράς για την εκπόνηση μελέτης που θα εξετάζει τη δυνατότητα ανέλκυσης, οι
οποίοι απέβησαν άκαρποι, είναι επίσης ενδεικτικό της δυσκολίας αλλά και επικινδυνότητας
του εγχειρήματος» και προσθέτουν:
«Επιπλέον, ένας άλλος ειδικός, ακόμη πιο διάσημος, ο Πιερ
Κουστώ – γιος του Υβ Κουστώ- με την
υποστήριξη των Ξενοδόχων της Σαντορίνης και
των τοπικών αρχών, προχωρά στη δημιουργία προστατευόμενου Θαλάσσιου Πάρκου στη
Σαντορίνη, σε ένα μήκος περίπου
300 μέτρων.
Το δε σημαντικό είναι ότι ο Κουστώ στηρίχθηκε σε μελέτη του ΕΛΚΕΘΕ, που έδειξε ότι το πιο ιδανικό μέρος για το
θαλάσσιο πάρκο είναι εσωτερικά της καλντέρας, που είναι
πολύ πιο πλούσιο σε βιοποικιλότητα, και μάλιστα οι ψαράδες συμφώνησαν σε αυτή
την τοποθεσία. Είναι προφανές ότι κάποιος της
εμβέλειας του Πιέρ Κουστώ δεν θα διακινδύνευε να προχωρήσει σε δημιουργία θαλάσσιου
πάρκου σε μία περιοχή που θα είχε πρόβλημα στο
μέλλον ή βρίσκεται σε απειλή περιβαλλοντικής καταστροφής, όπως διατείνονται
αβάσιμα κάποιοι» και καταλήγουν:
«Το μόνο και αντικειμενικό
δεδομένο είναι ότι το πλοίο δεν επιβαρύνει το
περιβάλλον, όπως διαβεβαιώνουν οι ειδικοί επιστήμονες που μελετούν
συστηματικά το θαλάσσιο περιβάλλον της
Σαντορίνης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.