«Πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι την επόμενη χρονιά, το 2019, οι
ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις θα αυξήσουν την τιμή του εισιτηρίου κατά 7% έως
10% λόγω της αλματώδους αύξησης της τιμής των καυσίμων».
Την αποκάλυψη - εκτίμηση αυτή έκανε υψηλόβαθμο διοικητικό στέλεχος
ακτοπλοϊκής επιχείρησης.
Τα ακριβά καύσιμα κλυδωνίζουν την ακτοπλοΐα και
έρχονται μεγάλες οικονομικές φουρτούνες. Το πετρέλαιο αποτελεί το 50%
του ημερήσιου κόστος λειτουργίας ενός συμβατικού πλοίου και το 70% ενός
ταχυπλόου. Από το κάθε εισιτήριο, το 35% πηγαίνει, συνολικά, σε ΦΠΑ,
Λιμενικά Ταμεία, προμήθεια ταξιδιωτικών πρακτορείων. Με το 65% που
εισπράττει η εταιρεία πρέπει να καλύψει όλα τα λειτουργικά της έξοδα που
αυξάνουν χρόνο με τον χρόνο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το newmoney.gr: - το
α’ εξάμηνο του 2018 το ακτοπλοϊκό πετρέλαιο έφθασε τα 330 ευρώ ο τόνος,
τράνζιτ, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2017 ήταν 290 ευρώ,
ποσοστό αύξησης 14%.
- Το γ’ τρίμηνο του 2018 που είναι η καλοκαιρινή σεζόν η τιμή του
πετρελαίου εκτοξεύτηκε στα 379 ευρώ έναντι 261 το περσινό καλοκαίρι,
ποσοστό αύξησης 45%
- Το 9μηνο το ποσοστό αύξησης κλείνει στο 24% από 280 ευρώ στα 346,
ενώ για το β’ εξάμηνο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα κλείσει στην
ιλιγγιώδη τιμή των 405 ευρώ έναντι 282 το 2017 ποσοστό αύξησης 43%.
Για όλη το 2018 ο μέσος όρος αύξησης των καυσίμων θα κλείσει στο 26% στα 361 ευρώ από 286 ευρώ το 2017.
Όπως τόνισαν στελέχη της ακτοπλοΐας, το 2019 εκτιμάται ότι η τιμή των
καυσίμων θα είναι αυξημένη συν 25% από τον μέσω όρο του +26% που θα
κλείσει το 2018.
Εμπειρότατο στέλεχος της ακτοπλοΐας δήλωσε ότι «το 2017 παρατηρήθηκε
σημαντική μείωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων σε επίπεδο EBITDA κατά
49 εκατομμύρια ευρώ για όλο τον κλάδο, εκ των οποίων τα 35 εκατομμύρια
οφείλονται αποκλειστικά στην αύξηση των τιμών των καυσίμων.
Εάν οι τιμές των καυσίμων το 2018 παραμείνουν στα τρέχοντα επίπεδα,
ήτοι περίπου 30% υψηλότερες από το 2017, οι 4 μεγάλες εταιρείες της
ακτοπλοΐας θα επιβαρυνθούν επιπλέον με 55 εκατομμύρια ευρώ και θα
απολέσουν το 50% της λειτουργικής τους κερδοφορίας, εάν δεν έχουν
φροντίσει να αντισταθμίσουν επαρκώς τον κίνδυνο αυτό».
Ενώπιον της κατάστασης αυτής οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ετοιμάζουν αυξήσεις της τιμής των εισιτηρίων.
Οι υπάρχουσες τιμές αν και παραμένουν σταθερές εδώ και δύο χρόνια,
παρ’ όλα αυτά είναι ακριβές για τον μέσο Έλληνα που βλέπει την
αγοραστική του δύναμη να μειώνεται λόγω της υψηλής φορολογίας και της
ολοένα μειούμενης αμοιβής της εργασίας του. Η τιμολογιακή πολιτική των
εταιρειών το 2019 θα κάνει ακόμη πιο ακριβό το ταξίδι δια θαλάσσης.
Όμως οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις «αιμορραγούν οικονομικά» όχι μόνο
λόγω της τεράστιας αύξησης του κόστους των καυσίμων αλλά και της αύξησης
του ΦΠΑ από το 13% στο 24% τις οποίες απορρόφησαν και δεν έβαλαν πάνω
στην τιμή του εισιτηρίου.
Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της ακτοπλοΐας, χρόνο με τον χρόνο οι
Έλληνες που ταξιδεύουν με πλοία μειώνονται. Την κατάσταση ισορροπεί η
αύξηση του αριθμού των ξένων αλλά όχι στον αναμενόμενο βαθμό.
«Το 2017 η κίνηση ήταν αυξημένη κατά 8%, σε σύγκριση με το 2016. Το
2018 και βάσει των στοιχείων που υπάρχουν μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου από
και προς Πειραιά η κίνηση αυξήθηκε κατά 5,5% . Εντύπωση προκαλεί η
αύξηση στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια που άγγιζε το 9%» τονίζουν στελέχη
της ελληνικής ακτοπλοίας.
«Λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση των τιμών των καυσίμων μετά το 2016,
την ανοδική πορεία τους το 2018, αλλά και την αναμενόμενη αύξηση του
κόστους το 2020 λόγω της κατανάλωσης οικολογικών καυσίμων, είναι βέβαιο
ότι θα δημιουργηθούν πιέσεις για την αύξηση του κόστους ταξιδιού με
αρνητικές συνέπειες στην κίνηση και στον τουρισμό μας» είχε προβλέψει
την περασμένη άνοιξη ο πρόεδρος του Συνδέσμου επιχειρήσεων Επιβατηγού
Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης και θα δικαιωθεί.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.