4 Νοε 2018

Οι φύλακες άγγελοι των 7 Θαλασσών-Όλα τα ονόματα των ελληνικών εταιρειών


Βραβεία AMVER: Η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο δίκτυο θαλάσσιας διάσωσης με  33.000 ναυτικούς σε  1.811   ελληνόκτητα πλοία





Φύλακες-άγγελοι των επτά Θαλασσών είναι 33.000 ναυτικοί –μέλη πληρώματος  1.811  πλοίων  τα οποία διαχειρίζονται 229 ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες   που συμμετέχουν στη διασωστική αλυσίδα, στο σύστημα AMVER-Automated Mutual-Assistance Vessel Rescue System.

Για την αυταπάρνηση αυτή, την υπευθυνότητα, την προθυμία, τη βοήθεια που στηρίζονται στη τεχνογνωσία  των ναυτικών,  βραβεύτηκαν την περασμένη εβδομάδα στη βραδιά των AMVER σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας 12  ναυτιλιακές εταιρείες   που  συμμετείχαν σε επιχειρήσεις διάσωσης ναυαγών.


Ο  Γιώργος Ξηραδάκης, πρόεδρος του «The International Propeller Club of United States of America – Port of Piraeus», μεταξύ άλλων: «Η ναυτοσύνη είναι στο DNA των Ελλήνων και το έχουν αποδείξει περίτρανα με την κατάκτηση και διατήρηση της πρώτης θέσης στην παγκόσμια κατάταξη της πλοιοκτησίας. Δεν πρέπει όμως να παραβλέπουμε το γεγονός ότι η ναυτιλιακή κοινότητα διανύει μια εποχή μεγάλων προκλήσεων και ευκαιριών. Η χώρα μας κατατάσσεται μόλις 7η στον κατάλογο των μεγάλων ναυτιλιακών κρατών στον κόσμο σύμφωνα με έρευνα του DNV GL και της Menon Economics, θέση που οφείλουμε να βελτιώσουμε. Η έρευνα στηρίζεται σε τέσσερις παραμέτρους όπως η ναυτιλία, η ναυτιλιακή τεχνολογία, η ναυτιλιακή χρηματοδότηση και νομοθεσία και τέλος τα λιμάνια και οι υπηρεσίες logistics. Είναι παράμετροι που χρήζουν εκμετάλλευσης του DNA μας. Dedication (αφοσίωση), Navigation (πλοήγηση), Acceleration (επιτάχυνση)» και συνέχισε:
«Βραβεύουμε 229 Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες με τα 1.800 πλοία που βρίσκονται κάτω από τη διαχείρισή τους, μετέχουν εθελοντικά, με στόχο την ασφάλεια της ζωής και περιουσίας στη θάλασσα. Δηλαδή περίπου 33.000 άτομα/ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων απαρτίζουν μια στρατιά εθελοντών στην υπηρεσία της παγκόσμιας κοινότητας. Τα πληρώματα αυτών των πλοίων κατάφεραν για άλλη μια χρονιά να διασώσουν κάτω από δυσμενείς συνθήκες ανθρώπινες ζωές.
Χιλιάδες πλοία από εκατοντάδες έθνη συμμετέχουν στο AMVER. Πάνω από 7.000 πλοία εμπλέκονται ημερησίως σε έκτακτα συμβάντα διάσωσης ενώ 3.500 ανθρώπινες ζωές έχουν σωθεί από τα πλοία που συμμετέχουν στο AMVER από το 2000. Τα στοιχεία του 2017 είναι εντυπωσιακά. Σώθηκαν 153 άτομα εκ των οποίων τα 110 προέρχονταν από Ελληνόκτητα πλοία που βρέθηκαν σε κίνδυνο.
Καλούμε όλες τις Ελληνικές εταιρίες να εγγράψουν τα πλοία τους στο σύστημα AMVER για να γίνουν μέλη της διασωστικής αλυσίδας, αποδεικνύοντας ότι το ναυτιλιακό επιχειρείν είναι μία έννοια που ανοίγεται πολύ ευρύτερα από το καθαρά οικονομικό πεδίο δράσης. Είναι το γνώρισμα του ανθρώπου να χρησιμοποιεί τις συγκεκριμένες γνώσεις, τα ταλέντα και τις δεξιότητές του, για να επιλύει τα προβλήματα, που αντιμετωπίζει, για να βελτιώνει τους όρους της ζωής του ίδιου και των συνανθρώπων του».

Ο πρέσβης των ΗΠΑ, Τζέφρι Πάιατ,  αφού δήλωσε ότι «εσείςς οι Έλληνες έχετε τη ναυτιλία στο DNA σας» στη συνέχεια   αναφέρθηκε στη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ ΗΠΑ-Ελλάδας και στη ναυτιλία:  «Το πρόγραμμα Amver έχει σώσει χιλιάδες ζωές στη θάλασσα και ενώ ξεκίνησε ως πρωτοβουλία της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, η εφαρμογή του εδώ στην Ελλάδα το κατέστησε παγκόσμια επιτυχία. Και θέλω να ευχαριστήσω το Propeller Club γι’ αυτό. Η συμμετοχή σας όμως στο πρόγραμμα Amver είναι μόνο μια πτυχή των μακροχρόνιων και βαθιών δεσμών της Ελλάδας με την Αμερική. Κατά το παρελθόν έτος, η Πρεσβεία έχει κάνει και συστηματική προσπάθεια να αυξήσει τους δεσμούς της με την Ελλάδα στον ναυτιλιακό τομέα». Ο Αμερικάνος πρέσβης επεσήμανε τα η συμφωνία που έγινε στο πλαίσιο της σύσφιξης σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών στον τομέα της ναυτιλίας την υπογραφή συμφωνίας συνεργίας μεταξύ της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού της Ύδρας με το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης-SUNY για ανταλλαγή σπουδαστών και τεχνογνωσίας. Επίσης, αποκάλυψε ότι  οι δύο χώρες βρίσκονται πολύ κοντά  στην υπογραφή συμφωνίας για αμοιβαία αναγνώριση   πιστοποιητικών για τους ναυτικούς.
Υπογράμμισε ότι οι ΗΠΑ γιορτάζουν την μεγάλη επένδυση της ONEX στα ναυπηγεία της Σύρου καθώς και την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα ναυπηγεία της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον πρόωρα αδικοχαμένο  Αξιωματικό του Λιμενικού, Κυριάκο Παπαδόπουλο,  τον οποίο χαρακτήρισε  «αληθινό ήρωα αφού έσωσε χιλιάδες ζωές  και έγινε σύμβολο του ελληνικού πνεύματος της φιλοξενίας». 
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν και μίλησαν  η ναύαρχος της Αμερικανική Ακτοφυλακής, Μέρεντιθ  Ώστιν, ο πρόεδρος του Propeller Club των ΗΠΑ, Τζόελ Γουάιχεντ,  ο οποίος συνοδευόταν από τη σύζυγό του, Ελληνίδα τρίτης γενιάς,  ο διευθυντής  των AMVER ΗΠΑ Mπένζαμιν Στρόνγκ.  
Τα βραβεία διοργανώνει το Propeller Club του Πειραιά σε συνεργασία με την Αμερικανική Πρεσβεία και την Ακτοφυλακή των Ηνωμένων Πολιτειών υπό την αιγίδα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, το υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Οι  βραβεύσεις


Απονεμήθηκαν ειδικά βραβεία-διάσωσης ανθρώπων στη θάλασσα,  στα πληρώματα 12 πλοίων. Πιο συγκεκριμένα: 



- M/V Nikolaos A: TARGET MARINE SA για τη διάσωση 13  ατόμων  που επέβαιναν σε ιστιοπλοϊκό το οποίο είχε μείνει ακυβέρνητο στις Φιλιππίνες, τον Αύγουστο του 2018.

-M/V Bulk Beothuk: SEAMAR Management SA για τη διάσωση εννέα που βρίσκονταν σε ακυβέρνητο  φορτηγό πλοίο στο Providence Channel στις Μπαχάμες, τον Δεκέμβριο  του 2017.

-M/V Singapore: DANAOS Shipping για τη διάσωση  επτά ναυαγών ψαράδων και ενός σκύλου  στη Μανίλα των Φιλιππίνων τον Ιούλιο του 2018

- M/V Express Argentina:  DANAOS Shipping για τη διάσωση τριών ψαράδων  από βυθιζόμενο σκάφος  τον Νοέμβριο του 2018
-M/V Koroni: V.SHIPS για τη διάσωση τετραμελούς οικογένειας από τα ο κατάστρωμα σκάφους που είχε καταστροφή από πυρκαγιά νότια της Ιταλίας τον Ιούλιο τα ου 2018.
-SBI  Cronos: OPTIMUM για τη διάσωση τεσσάρων  ψαράδων  από το κατάστρωμα ακυβέρνητου αλιευτικού   κοντά στ ο Wilmington των ΗΠΑ
-SBI Samson: Optimum για τη διάσωση  τεσσάρων ατόμων  από φορτηγό πλοίο  στις Μπαχάμες τον Μάρτιο του 2018-10-23
-M/V Sunrise:  SAMOS STEAMSHIP CO για τη διάσωση  δύο ναυαγών  στα θαλάσσια χωρικά ύδατα της Αλγερίας.
-M/V  Leon Hermes: LEON SHIPPING & TRADING SA για τη διάσωση 17 ατόμων που επέβαιναν σε πλαστική βάρκα κοντά στην Αίγυπτο τον Ιούνιο του 2018.
-M/V Omiros: KYLA SHIPPING & TRADING corp για τη διάσωση δύο επιβαινόντων σε ιστιοπλοϊκό σκάφος  που έχασε το τιμόνι του και έμεινε ακυβέρνητο ανοικτά της Νέας Ορλεάνης στις ΗΠΑ τον Ιούνιο του 2018.
-M/V Kefalonia: LYDIA MAR SHIPPING CO SA  για τη διάσωση δύο  ναυαγών που εντοπίστηκαν σε  σχεδία διάσωσης  στην Ισπανία τον Δεκέμβριο του 2017
-M/V Finesse: EURONAV SHIP MANAGEMENT (HELLAS) Ltd για τη διάσωση   δύο ατόμων από μικρό σκάφος στο Κόλπο του Ομάν τον Απρίλιο του 2017.









Η ιστορία των AMVER
Το σύστημα AMVER (Automated Mutual Assistance Vessel Rescue System) αποτελεί μία τεχνολογική καινοτομία των ΗΠΑ, που εφαρμόστηκε το 1958. Σκοπός του είναι να παρέχει σημαντική ενημέρωση και βοήθεια, στην οργάνωση της Έρευνας και Διάσωσης στη θάλασσα.
Εμπορικά πλοία που ταξιδεύουν σε υπερπόντια ταξίδια, εθελοντικά στέλνουν αναφορές στο κέντρο συλλογής στοιχείων διάπλου AMVER, σχετικά με τον προορισμό τους, την διαδρομή που θα ακολουθήσουν και την διάβαση από συγκεκριμένα σημεία αναφοράς. Μέσω αυτών των αναφορών, δημιουργείται μία βάση δεδομένων, που εμφανίζει τη θέση των πλοίων ανά πάσα στιγμή. Με αυτό τον τρόπο, σε περίπτωση κινδυνεύοντας πλοίου στην ανοιχτή θάλασσα, θα ειδοποιηθεί να σπεύσει προς βοήθεια του, το πλησιέστερο πλοίο που ταξιδεύει στην περιοχή. Έτσι παρέχεται όσο το δυνατόν αμεσότερη βοήθεια.
Το 1971 εγκαινιάστηκε ο θεσμός των βραβείων «Amver Awards Program» ως μία πρωτοβουλία αναγνώρισης των πλοίων που συστηματικά συμμετέχουν στο σύστημα Amver. Η θερμή υποδοχή του θεσμού των βραβείων από την ναυτιλιακή κοινότητα, ενίσχυσε την συμμετοχή  στο πρόγραμμα, δημιουργώντας ένα σημαντικό στόλο δυνητικής παροχής βοήθειας σε οποιονδήποτε ζητήσει βοήθεια στη θάλασσα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.