19 Νοε 2018
Αλώβητη η ελληνική ναυτιλία από τις κυρώσεις Τραμπ στο Ιράν
Αναδημοσίευση
από το www.newmoney.gr
Παρά περί τα αντιθέτου θρυλούμενα η ελληνική ναυτιλία παρέμεινε αλώβητη από τις κυρώσεις των ΗΠΑ στο Ιράν. Όπως επεσήμαναν στο www.newmoney.gr στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών αλλά και ναυλομεσίτες, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων δεν είχαν μακροχρόνιες ναυλώσεις για μεταφορά πετρελαίου από το Ιράν αφού δούλευαν στη spot αγορά, οπότε δεν επηρεάστηκαν.
« Δεν έχει δημιουργηθεί κανένα απολύτως πρόβλημα με το αμερικανικό εμπάργκο στο Ιράν. Και αν ήταν κάποιο πλοίο σε χρονοναύλωση τότε θα «απορροφηθεί» από τα δεξαμενόπλοια του στόλου της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Απλά γίνεται αλλαγή εμπορικών δρομολογίων και τα δεξαμενόπλοια που φόρτωναν από το Ιράν θα φορτώνουν από άλλα λιμάνια πετρέλαιο όπως για παράδειγμα το Αμπού Ντάμπι» τόνισαν στελέχη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας στο www.newmoney.gr και προσέθεσαν: « Όπως είχε συμβεί και στην περίπτωση της Κίνας που όταν έβαλε φόρους σε εισαγόμενα από τις ΗΠΑ φορτία με σόγια , άρχισαν να εισάγουν φορτία από τη Βραζιλία οπότε τα φορτηγά πλοία απλά άλλαξαν εμπορικό δρομολόγιο».
Σύμφωνα με πληροφορίες μεταξύ των ελλήνων πλοιοκτητών που δραστηριοποιούνταν στο Ιράν ήταν ο Γιώργος Προκοπίου και ο Διαμαντής Διαμαντίδης.
«Η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων τις τελευταίες εβδομάδες ανέβηκε. Και το αξιοσημείωτο είναι ότι κράτησε τα «κέρδη» της και μετά την έναρξη του εμπάργκο στο Ιράν από τις ΗΠΑ» υπογράμμισε στο newmoney.gr ο Νικόλαος Παπαντωνόπουλος ναυλομεσίτης δεξαμενόπλοιων -Tanker chartering broker:
« Τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν πετρέλαιο-crude oil από το Ιράν είναι aframax, suezmax και VLCC δηλαδή χωρητικότητας από 100.000 έως 300.000 τόνους. Και αυτό γιατί προκειμένου οι εταιρείες να έχουν οικονομία κλίμακας μετέφεραν μεγάλες ποσότητες πετρελαίου. Σήμερα ο ημερήσιος ναύλος ενός VLLC φθάνει και τα 60.000 δολάρια που θεωρείται βιώσιμος για την αγορά. Και παρά τα μέτρα των ΗΠΑ σε βάρος του Ιράν δεν έχει αλλάξει η ναυλαγορά» και προσέθεσε:
« Τώρα τα δεξαμενόπλοια θα φορτώνουν τις ποσότητες πετρελαίου που «χάνονται» λόγω του εμπάργκο από άλλα λιμάνια και κυρίως από το Ιράκ και τη Σαουδική Αραβία και σε δεύτερο πλάνο από το Κουβέιτ».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.