Η εκδήλωση εγκαινιάστηκε επίσημα από τον Δρ. Θεόδωρο Τσακίρη, Διευθυντή Ενεργειακών Σπουδών, Σχολή Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Ο Δρ Τσακίρης σχολίασε στην εισαγωγική του ομιλία ως Συντονιστής του πρώτου μέρους της εκδήλωσης ότι οι θαλάσσιες μεταφορές θα μπορούσαν στην πραγματικότητα να μετακινηθούν σε ένα πιο καθαρό καύσιμο όπως το ΥΦΑ. Η κα Μαρία Φωτιάδου, επικεφαλής της Διεύθυνσης Εταιρικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ Α.Ε., υποδέχθηκε το κοινό και έδωσε έμφαση στις πτυχές που διέπουν την ασφαλή λειτουργία του ΥΦΑ.
Ο κ. Στέφανος Χωνιανάκης, του Τμήματος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ Α.Ε., έκανε την πρώτη παρουσίαση σχετικά με το τι συστήνει μια ολιστική αλυσίδα εφοδιασμού ΥΦΑ και πώς αυτό θα πραγματοποιηθεί στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου μέσω των δραστηριοτήτων του έργου.
Ο κ. Ιωσήφ Φλωρεντίν, Διευθυντής Διαχείρισης Έργου PMII & Διευθυντής του Τμήματος Εταιρικής Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ (Τεχνικός Συντονιστής του προγράμματος PMII), παρουσίασε τις υποδομές ΥΦΑ μικρής κλίμακας στη Ρεβυθούσα, καθώς και τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για ένα αποτελεσματικό σύστημα ανεφοδιασμού πλοίων με ΥΦΑ.
Το πρώτο μέρος ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του κ. Αντώνη Μπουτάτη, Διευθύνοντος Συμβούλου της ROGAN ASSOCIATES S.A., ο οποίος μίλησε για την αξία της επένδυσης σε υποδομές ΥΦΑ και τις εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη στους διάφορους συμμετέχοντες λιμένες του έργου.
Το δεύτερο μέρος συντονίστηκε από τον Δρ. Κωνσταντίνο Χατζηστάσου, της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου της Λευκωσίας, που έδωσε στο κοινό μια γενική εικόνα των εξελίξεων γύρω από την αγορά για το ΥΦΑ.
Έπειτα, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην καθαρή και πράσινη ναυτιλία και ειδικά στα καινοτόμα σχέδια πλοίων και φορτηγίδων από τον κ. Ιωάννη Μπάκα, Τεχνικό Διευθυντή της HELENGI. Ο κ. Μπάκας έκανε σαφή δύο μηνύματα; ότι τα σχέδια πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι αρκετά ώριμα ώστε να υλοποιηθούν και ότι η ανακατασκευή του υφιστάμενου στόλου με ΥΦΑ είναι ήδη διαθέσιμη και έτοιμη προς περεταίρω ενέργειες.
Η κα Αναστασία Κουβερτάρη, υπεύθυνη για το συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. έργο CYnergy για λογαριασμό της HELLENIC LLOYDS S.A., έδωσε την τελευταία πινελιά των κανονισμών για την τροφοδοσία ΥΦΑ στην Ελλάδα και παρουσίασε συγκεκριμένα το ρυθμιστικό πλαίσιο, ήτοι το Προεδρικό Διάταγμα σχετικά με την τροφοδοσία ΥΦΑ. Ζητήματα όπως οι Ζώνες Ασφάλειας, η καταπολέμηση της πυρκαγιάς, η κατάρτιση και η ικανότητα και τα εγχειρίδια λιμένων και πλοίων που ασχολούνται με την τροφοδοσία ΥΦΑ τοποθετήθηκαν ψηλά στην ημερήσια διάταξη.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με χρόνο για ερωτήσεις και απαντήσεις, όπου και έλαβε χώρα μια ζωντανή συζήτηση, κυρίως σχετικά με τις εμπορικές πτυχές, ως το κύριο εμπόδιο για την υιοθέτηση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου, την τιμολόγησή του καθώς και θέματα σχετικά με την κατάρτιση του προσωπικού που εμπλέκεται στην αλυσίδα εφοδιασμού ΥΦΑ και την ενεργό συμμετοχή των Υπουργείων και των αρμόδιων Αρχών.
Τι είναι το πρόγραμμα Ρoseidon Med II
Το πρόγραμμα Poseidon Med II αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του ΥΦΑ ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία, ωθώντας τις θαλάσσιες μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο προς ένα πιο πράσινο μέλλον. Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση υλοποιείται σε τρεις χώρες –Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο-, και συμμετέχουν έξι Ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) και ο Τερματικός σταθμός ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα. Στο πρόγραμμα συνεργάζονται κορυφαίοι ειδικοί από τους κλάδους της ναυτιλίας, της ενέργειας και των χρηματοοικονομικών για το σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας ΥΦΑ.
Την αποκλειστική ευθύνη της παρούσας έκδοσης φέρει ο συγγραφέας της. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν φέρει καμία ευθύνη για οποιαδήποτε χρήση των περιεχομένων σ' αυτήν πληροφοριών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.