15 Απρ 2016

Τι διεκδικεί και τι κερδίζει ο Δήμος Πειραιά από τον ΟΛΠ

Λίγο πριν από την ψήφιση της συμφωνίας με την Cosco από τη Βουλή, ο δήμαρχος Πειραιά αποκτά «φωνή» στο δ.σ.


Μεγαλύτερα έσοδα, επενδύσεις, αλλά και φωνή στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ  εξασφαλίζει ο Δήμος Πειραιά, στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται στο μεγάλο λιμάνι της χώρας, με την απόκτηση από την κινέζική Cosco της πλειοψηφίας των μετοχών. Θέτει παράλληλα και τις διεκδικήσεις του, ζητώντας να αποδοθεί στην πόλη η Παγόδα και τα 70 στρέμματα στο Καστράκι, ενώ την ίδια στιγμή ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας ξεκαθαρίζει τη θέση του όσον αφορά την πώληση του ΟΛΠ, αφού δηλώνει: «Δεν έχω καμία διαφοροποίηση από την κυβέρνηση».


Σε δηλώσεις του στο «Κανάλι 1» ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης επεσήμανε: «Εξασφαλίσαμε σημαντικά οφέλη από τη συμφωνία για την πώληση του ΟΛΠ στην Cosco και θα διεκδικήσουμε ακόμη περισσότερα παρ’ όλο που είχαμε διαφορετική άποψη για το μέλλον του λιμανιού και πιστεύαμε ότι θα έπρεπε να ακολουθηθεί άλλο μοντέλο».«Ηδη», συνέχισε ο δήμαρχος Πειραιά, «διασφαλίσαμε τα τρία βασικά ζητήματα που θέλαμε από το λιμάνι. Δηλαδή το μεγαλύτερο ποσοστό του 3,5% επί του τζίρου που θα κάνει κάθε χρόνο το λιμάνι. Επίσης, ο δήμος θα έχει λόγο επί των επενδύσεων που θα κάνει η Cosco, ενώ θα διατηρηθεί και η θέση του δημάρχου Πειραιά στο δ.σ. του ΟΛΠ».
Οσον αφορά τις επενδύσεις, το γραφείο Τύπου του δήμου ανέφερε στη «Ν» ότι πρόκειται για διαβούλευση που θα γίνεται αναφορικά με έργα που θα γίνονται επ’ ωφελεία της πόλης.
Παράλληλα, όμως, ξεκαθάρισε ο κ. Μώραλης, «έχουμε διεκδικήσεις και για το Παλατάκι, έναν χώρο γύρω στα 70 στρέμματα, και για την Παγόδα». «Αυτούς τους χώρους δεν θα τους απεμπολήσουμε και θα συνεχίσουμε να τους διεκδικούμε με όλους τους τρόπους», κατέληξε.
Ο δήμαρχος Πειραιά δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη θέση του δήμου σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ: «Θέλαμε εμπλοκή ιδιωτών σε μία λογική παραχώρησης και όχι εκποίησης του λιμανιού, ενώ κάποιοι μέχρι πριν λίγους μήνες δεν ήθελαν καν να ακούσουν τη λέξη ιδιώτης. Ομως εμείς δεν είμαστε ούτε πρωθυπουργοί ούτε υπουργοί, και δεν μπορούμε να επιβάλουμε την άποψή μας. Ωστόσο, συνεχίζουμε τη διαπραγμάτευση με το ΤΑΙΠΕΔ, για να αποκομίσουμε μεγαλύτερα οφέλη».
Στη Βουλή η ιδιωτικοποίηση
«Η ιδιωτικοποίηση έχει κλείσει από πέρυσι τον Αύγουστο, εκείνο που δεν έχει κλείσει ακόμα, πράγματι, είναι όλη η διαδικασία για την ολοκλήρωση της συμφωνίας η οποία θα ολοκληρωθεί μόνο όταν ψηφιστεί στη Βουλή».
Την επισήμανση αυτή έκανε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας ξεκαθαρίζοντας τη θέση απέναντι στη συμφωνία, η οποία δεν έχει αλλάξει μετά την επανεκλογή του ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση τον περασμένο Σεπτέμβριο. Οσον αφορά την ουσία της συμφωνίας, ο κ. Δρίτσας σε δηλώσεις του στα «Παραπολιτικά» επεσήμανε πως πρόκειται «για μια τροποποιημένη συμφωνία, και αυτή η τροποποιημένη συμφωνία επετεύχθη χάρη στις προσπάθειες όλης της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού και εμένα».Ειδικότερα, αναφέρει την ακτογραμμή των λιπασμάτων της Δραπετσώνας η οποία εξαιρέθηκε της παραχώρησης: «Να σας δώσω ένα παράδειγμα που νομίζω ότι τα λέει όλα. Οταν μας έδωσε το ΤΑΙΠΕΔ την τελική του πρόταση για τον διαγωνισμό του ΟΛΠ, η ακτογραμμή των λιπασμάτων δεν εξαιρείτο γιατί το επιχείρημα ήταν ότι αν εξαιρεθεί ο διαγωνισμός δεν θα πετύχει και θα έχουμε άρνηση των διαγωνιζομένων γιατί δήθεν η ακτογραμμή των λιπασμάτων έχει τεράστια εμπορική σημασία». Τέλος, σημείωσε ότι η αναβάθμιση των εμπορικών, οικονομικών, πολιτιστικών και κάθε άλλου είδους σχέσεων με την Κίνα πραγματικά ανοίγει δρόμους σημαντικούς και για τη χώρα μας.
Η ΠΕΝΕΝ
Τις δηλώσεις του υπουργού καταγγέλλει η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Ε.Ν. η οποία τονίζει: «Η γενικότερη ταύτιση και απόλυτη συμπόρευση του κ. Δρίτσα με την αντιλαϊκή νεομνημονιακή κυβερνητική πολιτική δεν αφήνει κανένα περιθώριο για παρερμηνείες, εικασίες και πολύ περισσότερο για τη δημιουργία εντυπώσεων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.