4 Αυγ 2015

Δημ.Δεληγιάννης: Το Αιγαίο έχει τον δικό του Λούις Χάμιλτον


Aναδημοσίευση
από την εφημερίδα  "Πρώτο ΘΕΜΑ "

Ξημερώματα Κυριακής. Απόλυτο σκοτάδι. Οι δείκτες το ρολογιού  δείχνουν 03.00. Στο θαλάσσιο πέρασμα μεταξύ της Κύθνου και της Τζιάς ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος ετοιμάζεται  να «κροσάρει» το στενό. Είναι   το «Bullet-Encode», η F1 της θάλασσας, που πηγαίνει  «καρφί» για την πρωτιά του 52ου  Ράλι Αιγαίου. Ο τερματισμός  απέχει μόλις 20 μίλια. Στο τιμόνι ο «θρύλος» της ανοικτής θάλασσας, Δημήτρης Δεληγιάννης, με συγκυβερνήτη τον Σίμο Καμπουρίδη. Το 12μελές πλήρωμα στις θέσεις του. Όταν,  στο βάθος, κάνει  αισθητή την παρουσία του ένας τεράστιος όγκος από λαμαρίνες, με τα φώτα πορείας να τον κάνουν να μοιάζει με πλωτό γήπεδο. Πλέει πάνω στη ρότα των ελλήνων ιστιοπλόων. Πορεία σύγκρουσης.
Είναι  ένα υπερδεξαμενόπλοιο, μήκους  300 μέτρων.
 Από εκείνο το δευτερόλεπτο και μετά ο  χρόνος αρχίζει να μετράει αντίστροφα για όλους.

Τα λεπτά που ακολουθούν είναι ίσως τα πιο αγωνιώδη στην ιστορία του θεσμού. Πρέπει  να ληφθεί  μία απόφαση που θα κρίνει  τον νικητή του αγώνα. Πέρασμα από την πλώρη του δεξαμενόπλοιου, σε απόσταση μίας ανάσας ή αλλαγή πορείας που θα στοιχίσει  πολύτιμο χρόνο.  Το ρίσκο είναι  πολύ μεγάλο.
Τα δραματικά λεπτά περιγράφει ο ίδιος ο Δημήτρης Δεληγιάννης:

«Για κακή μας τύχη  βρέθηκε στην πορεία μας ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο  και έπρεπε να πάρουμε μία καταλυτική απόφαση για το εάν θα περάσουμε μπροστά του και θα αυξήσουμε τη διαφορά από τους αντιπάλους μας ή θα κρατήσουμε παθητική στάση, αλλάζοντας πορεία και θα  περάσουμε πίσω του. Το θέμα είναι  ότι αν περάσεις πίσω από ένα τόσο μεγάλο   καράβι δεν έχεις χάσει μόνο 300 μέτρα, όσο το μήκος του,  αλλά πολύ περισσότερο χρόνο αφού  πίσω του δημιουργεί κενό αέρα και υπάρχει πλήρη άπνοια».

Στο κατάστρωμα του ιστιοπλοϊκού επικρατεί απόλυτη σιωπή. Ίσως κανείς δεν πιστεύει  ή δεν  θέλει να πιστέψει ότι θα  συνεχίσουν την πορεία διασταύρωσης με το δεξαμενόπλοιο.

 «Να στρίψουμε» ακούγεται  η φωνή του συγκυβερνήτη, Σίμου Καμπουρίδη. «‘Εχε μου εμπιστοσύνη. Θα περάσουμε  μπροστά του» παίρνει την απάντηση από  τον  Δημήτρη Δεληγιάννη. Και επειδή, όπως λένε  οι ναυτικοί,  στη θάλασσα «μετά τον Θεό είναι ο καπετάνιος»,  το «Bullet-Encode», περνάει μπροστά από την πλώρη  του τάνκερ.

 Το μόνο σίγουρο είναι  ότι το πλήρωμα του Δημ. Δεληγιάννη έζησε «μία αιωνιότητα και μία μέρα» μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, υπό το «βλέμμα του Οδυσσέα» ή να θέλετε, υπό το «βλέμμα του   Μπουντούρη»!!!



 «Είχαμε μία διαφορά με τον Σίμο αλλά τελικά πήρα την απόφαση και το ρίσκο να περάσουμε από την πλώρη του τάνκερ.  Η ιστορία έδειξε ότι είχα δίκιο. Τελικά καταφέραμε, στο τελευταίο σκέλος του Ράλι  στα τελευταία  20 μίλια, να πάρουμε  κάναμε μία διαφορά δύο ωρών  από τους ανταγωνιστές μας» διηγείται με χαμόγελο ο Δημήτρης Δελγιάννης.
Όσο για το «βλέμμα του Τάσου Μπουντούρη», του κορυφαίου έλληνα ιστιοπλόου και ενός εκ των κορυφαίων παγκοσμίως, η εξήγηση έρχεται από τον πολυνίκη Δεληγιάννη:

« Στην αθλητική μου καριέρα οφείλω πάρα πολλά στον Τάσο τον Μπουντούρη, έναν κορυφαίο ιστιοπλόο δίπλα στον οποίο έμαθα όλα τα μυστικά της ιστιοπλοίας. Όμως μαζί με τις γνώσεις του, μου μετέδωσε και τη ροπή για το ρίσκο.    Γιατί όπως έλεγε ο Τάσος  και το  ενστερνίζομαι, αν δεν ρισκάρεις δεν κερδίζεις. Ρισκάραμε στο «σταύρωμα» με το δεξαμενόπλοιο και κερδίσαμε» και προσθέτει:
«Πάντως θέλω να ευχαριστήσω τα παιδιά που σεβάστηκαν την απόφασή μου και για να είμαι ειλικρινής τελικά το πέρασμα αυτό παρά ήταν οριακό».
  
Για την ιστορία, η  ομάδα του «Bullet  Encode»  αποτελείτο από τους  Γιώργο Τσιγκούλη, Περικλή Σπύρου, Φλωρεντία Κουλαμπά, Κυριάκο Αγγελόπουλο, Περικλή Θ. Λιβά, Γιώργο Πρίφτη, Θωμά Χούντα, Πάνο Δούρο, Ακη Τσαρούχη, Μιχάλη Ρούσσο, Γιώργο Σιαράβα, Πέτρο Σεκούρη, Σίμο Καμπουρίδη ( κυβερνήτης ), Δημήτρη Δεληγιάννη ( κυβερνήτης) και Νίκο Σινούρη ( ιδιοκτήτης).

Το νέο ρεκόρ

Ο Δημήτρης Δεληγιάννης θεωρείται πλέον ως ο ακαταμάχητος πρωταγωνιστής   του Ράλι Αιγαίου. Το καλοκαίρι αυτό ανέβασε το ρεκόρ του μετά τη νίκη  του στο 52ο Ράλι. Είναι ο μοναδικός κυβερνήτης που έχει   έξι   πρώτες νίκες στους αγώνες αυτούς , σε επτά  συμμετοχές  (2008 – 2009 – 2011-2012-2014-2015 ) καθώς και μία δεύτερη  θέση το 2010, ενώ το 2013 έτρεξε με το σκάφος της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων ως αξιωματικός  του  Πολεμικού Ναυτικού  και με  πλήρωμα Δοκίμους, κερδίζοντας την κατηγορία του.
 Από τα σκάφη τριγώνου μετέφερε τις ικανότητες του και τις γνώσεις του στον κορυφαίο αγώνα ανοικτής θαλάσσης της Ελλάδας, δίνοντας του μία μεγαλύτερη  αγωνιστική διάσταση. Είναι Ολυμπιονίκης. Μαζί με τον Τάσο Μπουντούρη και τον Γιώργο Σπυρίδη είχαν έρθει 6οιστα Σόλινγκ στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1984 και η επιτυχία τους έφερε πολλά παιδιά στη θάλασσα. 

«Είχα την τύχη να τρέχω επί 30 χρόνια με τον Τάσο Μπουντούρη, ο οποίος είναι όχι απλά ο δάσκαλός μου αλλά ένας από τους μετρημένους στα δάκτυλα του ενός χεριού, παγκοσμίου επιπέδου,  ιστιοπλόους. Γεννήθηκε για να κάνει ιστιοπλοία. Έχει στο DNA του τη θάλασσα. Τρέξαμε μαζί σε  τρεις Ολυμπιακούς Αγώνες και έμαθα πολλά».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.