Της
Αγγελικής Καλλή
για την Ημερησία
To έκτο μεγαλύτερο νηολόγιο στον κόσμο «στεγάζει» η Ελλάδα, σύμφωνα με
ειδικό αφιέρωμα της Lloyds List για τα δέκα ισχυρότερα νηολόγια στη
διεθνή ναυτιλιακή αγορά. Την ελληνική σημαία φέρουν 745 ποντοπόρα πλοία,
459 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, 251 τάνκερ και 35 πλοία μεταφοράς
κοντέινερ. Ο ελληνικός στόλος έχει μεταφορική ικανότητα 74 εκατ. τόνων.
Ισχυρότερο νηολόγιο στην παγκόσμια ναυτιλία είναι ο Παναμάς με ένα στόλο
μεταφορικής ικανότητας 338 εκατ. τόνων, με την σημαία του να υψώνουν
4.832 πλοία από τα οποία σημαντικός αριθμός είναι και πλοία ελληνικών
συμφερόντων. Αμέσως μετά τον Παναμά στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Λιβερία
με 1.948 πλοία μεταφορικής ικανότητας 200 εκατ. τόνων, ενώ στην τρίτη
θέση έρχονται τα Νησιά Μάρσαλ με 1.626 πλοία συνολικής χωρητικότητας 131
εκατ. τόνων.
Ακολουθούν Χονγκ Κονγκ με 1.651 πλοία 126 εκατ. τόνων, Σιγκαπούρη με
1.518 πλοία 94 εκατ. τόνων, η Ελλάδα με 745 πλοία, Μπαχάμες με 692 πλοία
73 εκατ. τόνων, Μάλτα με 1.146 πλοία 67 εκατ. τόνων, Κίνα με 1.544
πλοία 61 εκατ. τόνων ενώ η ισχυρότερη δεκάδα της παγκόσμιας ναυτιλίας
κλείνει με την Κύπρο η οποία έχει στο νηολόγιο της 604 πλοία 31 εκατ.
τόνων.
Εκείνο το οποίο διαφοροποιεί το ελληνικό νηολόγιο από όλα τα υπόλοιπα,
πλην εκείνου της Κίνας, είναι ότι «στεγάζει» ελληνικά πλοία ενώ
αντίστροφα πλοία ελληνικών συμφερόντων ενισχύουν τα περισσότερα από τα
άλλα νηολόγια.
Νέα εγγραφή
Την ελληνική σημαία ύψωσε σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας το πλοίο ξηρού
φορτίου ΑΝΝΑ ΜΑRIA το οποίο ανήκει στον όμιλο του Κωνσταντίνου
Αγγελόπουλου. Το νεότευκτο kamsarmax παραδόθηκε στη διαχειρίστριά του,
Aegean Bulk και είναι το 15ο πλοίο του στόλου της ο οποίος έχει μέση
ηλικία τεσσάρων ετών. Μετά την έπαρση της ελληνικής σημαίας το ANNA
MARIA απέπλευσε για το παρθενικό του ταξίδι με προορισμό τη Νέα Ορλεάνη.
Το πλοίο είναι το δεύτερο eco friendly, τύπου Kamsarmax, που εντάσσει
στον στόλο της η Aegean Bulk, το πρώτο ήταν το Innovation που
παραλήφθηκε από τα ίδια ναυπηγεία τον περασμένο Ιούνιο. H εταιρεία έχει
αποφασίσει να κάνει σημαντικές επενδύσεις σε τέτοια πλοία προκειμένου να
αυξήσει την αποδοτικότητα των καυσίμων και να ελαχιστοποιήσει τις
επιβλαβείς εκπομπές στην ατμόσφαιρα.
Ελλειψη ρευστότητας
Τον κώδωνα του κινδύνου ότι στερεύουν από ρευστότητα οι ναυτιλιακές
εταιρείες κρούουν οικονομικοί σύμβουλοι από τον χώρο της ναυτιλίας.
Υποστηρίζουν ότι οι τράπεζες «παγώνουν» τις ροές τους ακόμα και προς
καλά ονόματα της αγοράς. Αυτή η κατάσταση, λένε, θα έχει σύντομα σοβαρές
συνέπειες σε όλο το οικοδόμημα της ναυτιλίας η οποία είναι μία
δραστηριότητα που χρειάζεται συνεχώς «ζεστό» χρήμα για να δουλέψει.
Στέλεχος της Eurofin International, είπε στην Lloyds List ότι πολλές
εταιρείες έχουν τεθεί εκτός χρηματοδότησης από τις τράπεζες ακόμα και
όσον αφορά εργασίες ρουτίνας και καθημερινής διαχείρισης. Πρόκειται για
μία κατάσταση τόσο κρίσιμη όσο εκείνη του 1983 πιστεύουν «βετεράνοι» της
αγοράς.
|