10 Σεπ 2012

Αντ.Αθανασόπουλος: Να παραμείνει σε ελληνικά χέρια η Ν/Ζώνη

Την αναιτιολόγητη καθυστέρηση στην εφαρμογή των κυβερνητικών ανακοινώσεων σχετικά με την ανάκαμψη της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στη χώρα μας στηλιτεύει με ανακοίνωσή του ο Πρόεδρος της Ένωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά Αντώνης Αθανασόπουλος.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά» σε σχέση με τη «διαρροή» πρόσφατων πληροφοριών για «πώληση της Ζώνης, στην COSCO, που εάν αυτό υλοποιηθεί, οι 470 επιχειρήσεις του Κλάδου και οι 1.500 συναφείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στον χώρο και απασχολούν συνολικά περί τους 15.000 εργαζομένους, ενδέχεται να οδηγηθούν στο περιθώριο και στην πλήρη εξαθλίωση», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει και σχετική επιστολή της Ομοσπονδίας Εργοδοτικών Ενώσεων Ναυπήγησης και Επισκευής πλοίων Πειραιά προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωστή Μουσουρούλη.

Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά αναφέρει στην ανακοίνωσή του:



«Πέρασαν δύο μήνες (13-7-2012) από την επίσκεψη της Ομοσπονδίας, στην οποία συμμετέχει και η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά στον Υπουργό κ. Μουσουρούλη κατά τη διάρκεια της οποίας αναπτύξαμε δια ζώσης τα βασικά θέματα, που απασχολούν τον Κλάδο μας.

Στη συνάντηση αυτή ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας εξέφρασε τη θέση του και εκείνος, όπως και εμείς, για άμεση και εύρυθμη λειτουργία της θυγατρικής εταιρείας ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ, ως Φορέα Διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Ζώνης, αφού άλλωστε υπάρχει και έντονο ενδιαφέρον των χρηστών (επιχειρήσεων του Κλάδου, που δραστηριοποιούνται σε αυτή), για τη συμμετοχή τους στο Μετοχικό Κεφάλαιο της εταιρείας αυτής και ο Υπουργός υποσχέθηκε τότε τη συγκρότηση Επιτροπής προς εξέταση του θέματος και υποβολή προτάσεων.

Και ενώ η κατάσταση καθημερινά χειροτερεύει, τα θέματα που αφορούν τον Κλάδο της ναυπηγοεπισκευής παραμένουν σε πλήρη στασιμότητα, με τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά κλειστά.

Τον Αύγουστο δε, ακούσαμε πολλά και από πολλές πλευρές. Ακούσαμε ότι «πρέπει όλη η Ελλάδα να γίνει ένα απέραντο ναυπηγείο».

Η ναυπηγοεπισκευή, όμως, δεν μπορεί να δουλέψει με… επικοινωνιακά συνθήματα και ευχολόγια. Ούτε μπορεί να δουλέψει με τον φόβο η Ζώνη να περάσει σε κινεζικά χέρια και τη... σπάθη της COSCO να… επικρέμεται. Ούτε μπορεί να βασίζεται η όποια πολιτική κεντρική απόφαση και να καθυστερεί, ανάλογα με το εάν ή όχι θα αντικατασταθεί η ηγεσία του ΟΛΠ, όπως πληροφορηθήκαμε.

Ούτε και μπορεί να υπάρξει οποιοσδήποτε σχεδιασμός ανάπτυξης, εάν δεν υπάρξει κεντρική πολιτική απόφαση, ώστε να χωροθετηθεί ο χώρος και να παραμείνει η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Πειραιά σε ελληνικά χέρια.

Οι Έλληνες ναυπηγοεπισκευαστές μπορούμε να φέρουμε δουλειά, να δώσουμε θέσεις εργασίας και να δοθεί αναπτυξιακή προοπτική. Ας μην μείνουν λοιπόν οι υποσχέσεις και τα μέτρα στα χαρτιά και τις δηλώσεις προς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης αλλά να υπάρξει σχεδιασμός ώστε να αποκτήσει επιτέλους ξανά τη δική της βιομηχανία η Ελλάδα (και να μην τη δώσει και αυτή στους Κινέζους), τη ναυπήγηση κι επισκευή και να επιστρέψει ο ελληνικός εφοπλισμός στις ελληνικές ναυπηγικές και ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες».