11 Νοε 2013

Scrap: Επέστρεψαν Πακιστάν και Μπαγκλαντές στην αγορά


Δύο έρχονται ένας φεύγει, αφού το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές επέστρεψαν στην αγορά ύστερα
από τις αργίες του Eid, η Ινδία απέχει λόγω των αργιών του Diwali έχοντας σαν αποτέλεσμα την
μείωση των τιμών και του όγκου των διαλύσεων, χωρίς όμως να παραβλέπουμε το γεγονός ότι το
τελευταίο διάστημα η άνοδος των τιμών, κυρίως από την Ινδία, οφειλότανε περισσότερο σε
σπέκουλα για βελτίωση της αγοράς και λιγότερο στην βελτίωση των θεμελιωδών μεγεθών όπως η
νομισματική ισοτιμία και η αύξηση των τιμών του σιδήρου.

Η Ινδία συνεχίζει να απολαμβάνει την σταθεροποίηση του νομίσματος της στις 61 ρουπίες προς το
δολάριο και την οριακή άνοδο των τιμών του σιδήρου αλλά οι Cash Buyers εν αντιθέσει δεν
απολαμβάνουν την παρούσα κατάσταση καθώς πλοία τα οποία αγόρασαν την προηγούμενη
εβδομάδα σε τιμές σπέκουλας δεν έχουν βρει αγοραστικό ενδιαφέρον από τους End Buyers με
αποτέλεσμα συμφωνίες να ακυρώνονται η να υπόκεινται σε επαναδιαπραγμάτευση.
Το Πακιστάν, εκμεταλλευόμενο το γνωστό πλεονέκτημα του “Gas Free for Man Entry”, ιδιαίτερα
για τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια όπως τα VLCCs, κατάφερε και έκλεισε τέτοιου τύπου πλοία τα
οποία όμως παραμένουν ακόμη στα χέρια των Cash Buyers καθώς οι End Buyers τουλάχιστον ακίμη
δεν είναι διατεθειμένοι να ικανοποιήσουν τα επίπεδα των τιμών που ζητούν οι Cash Buyers. Η
επόμενη εβδομάδα θα δείξει αν τελικά η σπέκουλα θα αποδώσει καρπούς στους Cash Buyers η θα
αναγκαστούν να ρίξουν νερό στο κρασί τους.
Το Μπαγκλαντές, δείχνει να έχει όλες τις προϋποθέσεις επιστροφής στην αγορά καθώς έχει επέλθει
νομισματική σταθερότητα αλλά και αύξηση των τιμών του σιδήρου ενώ παράλληλα μπορεί να
εκμεταλλευτεί την πτωτική πορεία της αγοράς στην Κίνα και να βγει αυτό στην αγορά για πλοία που
βρίσκονται στο Far East.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά αφού λόγω των χαμηλών τιμών του σιδήρου οι τιμές που
προσφέρει δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτή των ανταγωνιστών της. Αρκετά πλοία που
βρίσκονται στην περιοχή, πωλούνται “As Is” με σκοπό μετά να οδηγηθούν προς τις ανταγωνίστριες
αγορές στο Sub-Continent.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 357,192 DWT εκ των οποίων περίπου το 40% (140,905
DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου το 39% (139,573 DWT) δεξαμενόπλοιαm και το 21% (76,714
DWT) RO-RO και Containers.Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 385 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 385 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 330 - $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

ΠΗΓΗ: G.Moundreas SA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.