Της Στεφανίας Σούκη
για το newmoney.gr
Ξενοδοχείο, εκθεσιακό- συνεδριακό κέντρο, εστιατόρια, αθλητικές
εγκαταστάσεις, εμπορικά καταστήματα, γραφεία, κτίρια διοίκησης κ.α. με
συνολική δόμηση 18.500 τ.μ. είναι μεταξύ των χρήσεων που προκρίνει η
Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη μαρίνα Αλίμου, η
οποία περιλαμβάνεται στο πρώτο ''πακέτο'' των τουριστικών λιμένων που
έχει βγάλει προς παραχώρηση το ΤΑΙΠΕΔ.
Η μαρίνα Αλίμου, κατατάσσεται στα ''φιλέτα'' των τουριστικών λιμένων
της Αττικής δεδομένου ότι διαθέτει ένα πολύ μεγάλο δυναμικό
ελλιμενισμού σκαφών (άνω των 1.000 θέσεων), το μεγαλύτερο μέρος των
οποίων είναι επαγγελματικά σκάφη προς ενοικίαση, ενώ η πληρότητά της
αγγίζει το 100%. Αυτός ήταν και από τους βασικούς λόγους για τους
οποίους στην πρώτη φάση του διαγωνισμού για
τη λειτουργία, διαχείριση και εκμετάλλευσή της (στο πρώτο ''πακέτο''
μαζί με το τουριστικό αγκυροβόλιο Νέας Επιδαύρου, μέρος του λιμένα Ύδρας
και μέρος του λιμένα και του τουριστικού
καταφυγίου του Πόρου) που έχει σε εξέλιξη το ΤΑΙΠΕΔ εκδήλωσαν
ενδιαφέρον 11 επενδυτικά σχήματα μεταξύ των οποίων αυτά των Lamda
Development, ΑΚΤΩΡ, Dogus, J&P ΑΒΑΞ, Archirodon, Πόρτο Καρράς, κ.α.
Οπως επισημαίνεται στη ΣΜΠΕ, παρότι και η θαλάσσια ζώνη έχει
σημαντικά λειτουργικά προβλήματα, το πλέον προβληματικό τμήμα σε σχέση
με τη λειτουργία της μαρίνας είναι η χερσαία ζώνη της (επιφάνειας 210
στρεμμάτων περίπου), η οποία είναι σε μεγάλο βαθμό αδιαμόρφωτη ή
εγκαταλελειμμένη και χαρακτηρίζεται από έλλειψη οργάνωσης, υποτυπώδεις
εγκαταστάσεις και γενικότερα παντελή έλλειψη των αναγκαίων σε μια
σύγχρονη μαρίνα εξυπηρετήσεων. “Υπάρχει συνεπώς ανάγκη ανάπτυξης
σημαντικών -κτιριακών κυρίως– υποδομών στη χερσαία ζώνη, σχετιζόμενων με
τα ελλιμενιζόμενα σκάφη και αυτή καθ’ αυτή την εύρυθμη λειτουργία της
μαρίνας”, αναφέρει χαρακτηριστικά η ΣΜΠΕ.
Η Μελέτη προκρίνει την ηπιότερη, από πλευράς δόμησης λύση, σύμφωνα
με την οποία χωροθετούνται πέντε ζώνες: Για τη διοίκηση και λειτουργία
της μαρίνας, τη χερσαία απόθεση και συντήρηση σκαφών και για τουρισμό-
αναψυχή με καταστήματα ναυτιλιακών ειδών, σούπερ μάρκετ, αποθηκευτικούς
χώρους, χώρους υγιεινής, γραφεία (ζώνη 1) προτείνεται μέγιστη συνολική
δόμηση 7.160 τ.μ., για τη διοίκηση και λειτουργία της μαρίνας (ζώνη2)
525 τ.μ., για τουρισμό αναψυχή/ διοίκηση και λειτουργία της μαρίνας
(ζώνη 3) συνολικά 9.015 τ.μ., για τουρισμό/ αναψυχή επίσης -μόνο
εστατόρια και αναψυκτήρια (ζώνη 4) 1.200 τ.μ. και για ναυταθλητικές
εγκαταστάσεις Ν.Ο.Κ. 600 τ.μ..
Οι ζώνες της μαρίνας περιλαμβάνουν ακόμη διαμορφωμένες υπαίθριες
εγκαταστάσεις, πεζοδρόμους, χώρους στάθμευσης και χώρους αστικού
πρασίνου. Ο γενικός μέσος όρος συντελεστή δόμησης είναι 0,09 και η
ελάχιστη επιφάνεια αστικού πρασίνου είναι στα 38,5 στρέμματα.
Η οδική κυκλοφορία στο εσωτερικό της μαρίνας διασφαλίζεται από ένα
κύριο οδικό άξονα που διασχίζει τη χερσαία ζώνη της μαρίνας από τον
υπήνεμο έως τον προσήνεμο μώλο.
Ακόμη, προβλέπεται η διαμόρφωση ειδικών εισόδων στη μαρίνα για τους
πεζούς, οι οποίες συνδυάζονται με άνετες ζώνες κυκλοφορίας πεζών στο
εσωτερικό της μαρίνας, ενώ προβλέπεται και η διαμόρφωση ποδηλατοδρόμου
σε όλο το μήκος της χερσαίας ζώνης, παρά τη λωρίδα του τραμ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.