Πλημμυρίδα νέων επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία για λογαριασμό των Ελλήνων
εφοπλιστών, καταγράφουν οι αναλυτές για το δεκάμηνο Ιανουαρίου -
Οκτωβρίου 2013, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Τα ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα αξιοποιώντας τις χαμηλές τιμές, την υψηλή ρευστότητα και εκτιμώντας ότι η επόμενη τριετία θα είναι καλύτερη για τη ναυτιλία, προχώρησαν σε σημαντικές τοποθετήσεις σε νέες παραγγελίες σε όλους σχεδόν τους τύπους των πλοίων συνολικής αξίας άνω των 11 δισ. δολ.
Στην ίδια ρότα βαδίζει και η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αφού το σύνολο των νέων παραγγελιών στο δεκάμηνο αφορά σε 2.179 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 125,79 εκατ. dwt έναντι 1.171 πλοία, 47,44 εκατ. dwt, το αντίστοιχο διάστημα του 2012 σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny.
Σημειώνεται ότι επενδύθηκαν περισσότερα από 105 δισ. δολ. για νεότευκτα πλοία, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι για 900 πλοία, περίπου, δεν έγιναν γνωστοί οι οικονομικοί όροι ναυπήγησής τους.
Αναλυτικότερα, οι Ελληνες εφοπλιστές προχώρησαν το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου του 2013 στην παραγγελία 242 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 22.871.640 dwt έναντι 97 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 7,04 εκατ. dwt και αξίας άνω των 3,8 δισ. δολ. το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2012.
Η αξία των πλοίων εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 11 δισ. δολ., εάν υπολογιστεί ότι για 68 πλοία δεν έγινε γνωστό το κόστος κατασκευής ενώ για τα υπόλοιπα 174 το κόστος αυτό ανέρχεται σε 9,24 δισ. δολ.
Ανά τύπο πλοίου τα bulkers εξακολουθούν να αποτελούν τη μερίδα του λέοντος, καθώς παραγγέλθηκαν 103 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου μεταφορικής ικανότητας 12,39 εκατ. dwt έναντι 40 bulkers, 3,29 εκατ. dwt το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Μετά τα πλοία ξηρού φορτίου ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια με 62 παραγγελίες 6,43 εκατ. dwt έναντι 20 δεξαμενοπλοίων μεταφορικής ικανότητας 1,55 εκατ. dwt το δεκάμηνο του 2012.
Στην τρίτη θέση της λίστας των παραγγελιών βρίσκονται τα containerships με 42 πλοία, 2,72 εκατ. dwt έναντι 20 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 1,55 εκατ. dwt το 2012.
Την πεντάδα συμπληρώνουν τα πλοία μεταφοράς υγραερίου (23 πλοία, έναντι 8 πλοίων πέρυσι) και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (11 πλοία έναντι επτά πλοίων πέρυσι).
Σημαντική δραστηριότητα στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων έχουν να επιδείξουν και οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες. Στο δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου του 2013 τα κινεζικά ναυτιλιακά συμφέροντα προχώρησαν σε παραγγελίες 304 πλοίων, 22,98 εκατ. dwt και αξίας άνω των 11,65 δισ. δολ. (για 105 πλοία δεν έγινε γνωστό το κόστος ναυπήγησής τους).
Τον Οκτώβριο το ενδιαφέρον για παραγγελίες από τους Ελληνες εφοπλιστές επικεντρώθηκε στα πλοία τύπου capes. Συνολικά, κατεγράφησαν από την Golden Destiny παραγγελίες για 15 πλοία εκ των οποίων τα 10 είναι capes.
Αναλυτικότερα, η Alpha Tankers & Freighters προχώρησε στην παραγγελία δυο capes των 180.000 dwt το ένα αντί 56,5 εκατ. δολ. το ένα.
Η Cardiff Marine υπέγραψε συμβόλαια για τη ναυπήγηση έξι πλοίων capesize σε δύο κινεζικά ναυπηγεία, 208.000 dwt το ένα, αξίας 112 εκατ. δολ. τα δύο και 220 εκατ. δολ. τα άλλα τέσσερα.
Δύο capesize στη Νότιο Κορέα παρήγγειλε και η Golden Union, 180.000 dwt το ένα και αξίας 54,5-55 εκατ. δολ. Επίσης, ένα ακόμη cape παρήγγειλε η Poseidon Shipping σε νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, 180.000 dwt αξίας μεταξύ 54,5-55 εκατ. δολ.
Ενα πλοίο ultramax, 64.000 dwt αξίας 26 εκατ. δολ. , παρήγγειλε σε κινεζικά ναυπηγεία η Grecomar Shipping, ενώ τέλος τρία containerships (ένα 2.190 TEU και δυο 1.100 TEU το ένα) παρήγγειλε σε κινεζικά ναυπηγεία η Lomar Shipping.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
Τα ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα αξιοποιώντας τις χαμηλές τιμές, την υψηλή ρευστότητα και εκτιμώντας ότι η επόμενη τριετία θα είναι καλύτερη για τη ναυτιλία, προχώρησαν σε σημαντικές τοποθετήσεις σε νέες παραγγελίες σε όλους σχεδόν τους τύπους των πλοίων συνολικής αξίας άνω των 11 δισ. δολ.
Στην ίδια ρότα βαδίζει και η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αφού το σύνολο των νέων παραγγελιών στο δεκάμηνο αφορά σε 2.179 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 125,79 εκατ. dwt έναντι 1.171 πλοία, 47,44 εκατ. dwt, το αντίστοιχο διάστημα του 2012 σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny.
Σημειώνεται ότι επενδύθηκαν περισσότερα από 105 δισ. δολ. για νεότευκτα πλοία, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι για 900 πλοία, περίπου, δεν έγιναν γνωστοί οι οικονομικοί όροι ναυπήγησής τους.
Αναλυτικότερα, οι Ελληνες εφοπλιστές προχώρησαν το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου του 2013 στην παραγγελία 242 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 22.871.640 dwt έναντι 97 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 7,04 εκατ. dwt και αξίας άνω των 3,8 δισ. δολ. το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2012.
Η αξία των πλοίων εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 11 δισ. δολ., εάν υπολογιστεί ότι για 68 πλοία δεν έγινε γνωστό το κόστος κατασκευής ενώ για τα υπόλοιπα 174 το κόστος αυτό ανέρχεται σε 9,24 δισ. δολ.
Ανά τύπο πλοίου τα bulkers εξακολουθούν να αποτελούν τη μερίδα του λέοντος, καθώς παραγγέλθηκαν 103 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου μεταφορικής ικανότητας 12,39 εκατ. dwt έναντι 40 bulkers, 3,29 εκατ. dwt το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Μετά τα πλοία ξηρού φορτίου ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια με 62 παραγγελίες 6,43 εκατ. dwt έναντι 20 δεξαμενοπλοίων μεταφορικής ικανότητας 1,55 εκατ. dwt το δεκάμηνο του 2012.
Στην τρίτη θέση της λίστας των παραγγελιών βρίσκονται τα containerships με 42 πλοία, 2,72 εκατ. dwt έναντι 20 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 1,55 εκατ. dwt το 2012.
Την πεντάδα συμπληρώνουν τα πλοία μεταφοράς υγραερίου (23 πλοία, έναντι 8 πλοίων πέρυσι) και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (11 πλοία έναντι επτά πλοίων πέρυσι).
Σημαντική δραστηριότητα στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων έχουν να επιδείξουν και οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες. Στο δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου του 2013 τα κινεζικά ναυτιλιακά συμφέροντα προχώρησαν σε παραγγελίες 304 πλοίων, 22,98 εκατ. dwt και αξίας άνω των 11,65 δισ. δολ. (για 105 πλοία δεν έγινε γνωστό το κόστος ναυπήγησής τους).
Τον Οκτώβριο το ενδιαφέρον για παραγγελίες από τους Ελληνες εφοπλιστές επικεντρώθηκε στα πλοία τύπου capes. Συνολικά, κατεγράφησαν από την Golden Destiny παραγγελίες για 15 πλοία εκ των οποίων τα 10 είναι capes.
Αναλυτικότερα, η Alpha Tankers & Freighters προχώρησε στην παραγγελία δυο capes των 180.000 dwt το ένα αντί 56,5 εκατ. δολ. το ένα.
Η Cardiff Marine υπέγραψε συμβόλαια για τη ναυπήγηση έξι πλοίων capesize σε δύο κινεζικά ναυπηγεία, 208.000 dwt το ένα, αξίας 112 εκατ. δολ. τα δύο και 220 εκατ. δολ. τα άλλα τέσσερα.
Δύο capesize στη Νότιο Κορέα παρήγγειλε και η Golden Union, 180.000 dwt το ένα και αξίας 54,5-55 εκατ. δολ. Επίσης, ένα ακόμη cape παρήγγειλε η Poseidon Shipping σε νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, 180.000 dwt αξίας μεταξύ 54,5-55 εκατ. δολ.
Ενα πλοίο ultramax, 64.000 dwt αξίας 26 εκατ. δολ. , παρήγγειλε σε κινεζικά ναυπηγεία η Grecomar Shipping, ενώ τέλος τρία containerships (ένα 2.190 TEU και δυο 1.100 TEU το ένα) παρήγγειλε σε κινεζικά ναυπηγεία η Lomar Shipping.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.