Με την παρουσία ισχυρών ονομάτων της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας
πραγματοποιήθηκε χθες στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά,
εκδήλωση για το ναυτιλιακό cluster, το Maritime Hellas. O πρόεδρος της
Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, στην ομιλία του επεσήμανε
με νόημα ότι "η ναυτιλία δεν είναι δεδομένη", αναφέρθηκε στη σημασία της
για την ενίσχυση του γεωστρατηγικού και εμπορικού ρόλου της χώρας, ενώ
τόνισε την ανάγκη λήψης μέτρων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς
της που θα οδηγήσει στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και στη
μείωση της ανεργίας.
«Η ίδρυση σχετικά πρόσφατα του Maritime Hellas κοινή πρωτοβουλία της
ΕΕΕ, του ΝΕΕ και του ΕΒΕΠ ήρθε να καλύψει ένα κενό στην οργάνωση του
ελληνικού ναυτιλιακού cluster και να εμποδίσει τις αδόκιμες προσπάθειες
για την κάλυψη του δικαιώματος εκπροσώπησης αυτού από τρίτους μην καθ'
ύλην αρμόδιους φορείς. Η ποντοπόρος Ναυτιλία είναι αυτή που αποτελεί τη
ραχοκοκαλιά για την ίδια την ύπαρξη και ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster
και επομένως διαμόρφωση κάθε πολιτικής και δράσης πρέπει να
ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ναυτιλίας. Δεν είναι τυχαίο ότι τρίτες
χώρες ανταγωνιστικών ναυτιλιακών cluster προσπαθούν να προσελκύσουν την
ελληνόκτητη ναυτιλία με στόχο την ενδυνάμωση των δικών τους εθνικών
κοινωνιών αλλά κυρίως την ενδυνάμωση της στρατηγικής και οικονομικής
τους θέσης στο διεθνές ναυτιλιακό γίγνεσθαι.
- Η ελληνική ναυτιλία έχει διαχρονικά εξελίξει τη χώρα μας σε
σύγχρονο ναυτιλιακό και κορυφαίο παγκοσμίως κέντρο. Η ενδοβαλκανική χώρα
και ο ευρύτερος χώρος της Εγγύς Ανατολής αλλά και η προώθηση του
κινεζικού εμπορίου στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδος συνηγορούν υπέρ της
ύπαρξης ενός μεγάλου , σύγχρονου και ανταγωνιστικού κέντρου παροχής
ναυτιλιακών υπηρεσιών. Και να μην ξεχνάμε την εγκατάσταση ναυτιλιακών
εταιρειών στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής αποτελεί το βασικότερο
συστατικό της δημιουργίας προστιθέμενης αξίας για πολλούς άλλους
συναφείς τομείς υπηρεσιών.
- Βασικό μέλημα της χώρας μας πρέπει να είναι η συνδύαση και εφαρμογή
μέτρων πάντοτε στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που υπάρχουν για τη στήριξη
και περαιτέρω ενίσχυση της ναυτιλίας μέσω της οποίας θα διατηρήσει το
στρατηγικό της πλεονέκτημα , θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας και θα
πολλαπλασιάσει τα οφέλη της ελληνικής οικονομίας, λαμβάνοντας υπόψη ότι
στη ναυτιλία τίποτα δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο.
- Η επένδυση ενός δολαρίου στη θάλασσα αποδίδει τέσσερα δολάρια στη
ξηρά. Η ελληνική ναυτιλία ως μέλος της Ευρωπαϊκής ναυτιλιακής
βιομηχανίας συνεισφέρει και συμβάλλει δυναμικά στον τομέα της
απασχόλησης 640.000 και πλέον εργαζομένων στην Ευρώπη τόσο στη θάλασσα
όσο και στη στεριά. Για κάθε ένα εκατομμύριο ευρώ από τη ναυτιλία
δημιουργείται 1,6 εκατομμύρια ευρώ επ' ωφέλειά της ευρωπαϊκής οικονομίας
ενώ για κάθε θέση απασχόλησης στη ναυτιλία δημιουργούνται 2,3 θέσεις
στη στεριά.
- Η ποντοπόρος ναυτιλία και το ναυτιλιακό πλέγμα μπορεί να αποτελέσει
αναπτυξιακό πόλο της πατρίδας μας για τα επόμενα χρόνια εφόσον
διαφυλαχτεί η ανταγωνιστικότητα και άρα η βιωσιμότητα του κλάδου
δημιουργώντας προοπτικές ενίσχυσης της οικονομίας και σημαντική μείωση
της ανεργίας. Στόχος του ελληνικού εφοπλισμού είναι η διατήρηση της
πρωτοκαθεδρίας της στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι και παράλληλα τη
πιστοποίηση των συνακόλουθων πολιτικής κοινωνικής και στρατιωτικής της
διάστασης και δημιουργία ενός ελκυστικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος
ώστε να επαναπροωθηθεί η χώρας στα διεθνή επιχειρηματικά δρώμενα. Ενας
είναι ο στόχος. Ανταγωνιστικές και ποιοτικές υπηρεσίες.
- Το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί την κινητήριο δύναμη μίας
βιομηχανίας έχοντας την τεχνογνωσία και την εξειδίκευση. Στόχος του
ναυτιλιακού cluster πρέπει να είναι η αναζωπύρωση της ναυτοσύνης των
Ελλήνων. Την αναζητάμε. Είναι είναι τόσο απλό όσο και πολύπλοκο. Δεν
υπάρχει πολιτική βούληση ούτε από αυτή την κυβέρνηση ούτε από τις
προηγούμενες. Να λύσουμε τον γόρδιο δεσμό και να επαναφέρουμε τη
ναυτοσύνη στην Ελλάδα. Να φέρουμε ξανά στα πλοία Έλληνες ναυτικούς, να
βοηθήσουμε το ΑΕΠ, να βοηθήσουμε την οικονομία και εμείς τις
επιχερείσεις μας. Ελπίζω κάποια στιγμή να δοθεί η λύση».
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης αφού τόνισε τη σημασία του
ναυτιλιακού cluster αναφέρθηκε στη συνέχεια στο κτήριο του ΝΑΤ, το οποίο
είναι προς ενοικίαση ή και πώληση. Ζήτησε από την ιδιωτική πρωτοβουλία
του Πειραιά να το αγοράσει και να το εκμεταλλευτεί: «Eίμαι βέβαιος ότι
εάν όλοι μαζί ενώσουμε τις δυνάμεις μας θα σώσουμε αυτό το κτήριο και
όχι μόνο να το κρατήσουμε γιατί υπάρχει στον Πειραιά αλλά να ανήκει στον
Πειραιά. Όλοι ενωμένοι θα το κάνουμε πραγματικότητα».
Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γεώργιος Πατέρας
αναφέρθηκε με τη σειρά του στο cluster και τόνισε το πόσο μπορεί να
βοηθήσει ένα επαγγελματία της ναυτιλίας και μία επιχείρηση να αναπτυχθεί
αφού συμβάλλει στη δημιουργία συνεργιών, ενώ κάνει γνωστούς ευρέως τους
συμμετέχοντες σε αυτό.
Θετική εντύπωση έκανε η πρόταση που κατέθεσε ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος
να μετονομαστεί το Πανεπιστήμιο Πειραιά σε Θεμιστόκλειο Πανεπιστήμιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.