Οι προοπτικές για την ανάπτυξη της βιομηχανίας κρουαζιέρας στην
Ανατολική Μεσόγειο είναι θετικές, ωστόσο χρειάζεται ακόμη να γίνουν
πολλά, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, προκειμένου να αξιοποιηθούν
πλήρως τα μοναδικά πλεονεκτήματα της περιοχής.
Αυτό είναι το βασικό μήνυμα που στάλθηκε κατά την πρώτη ημέρα του 5ου
Posidonia Sea Tourism Forum, το οποίο πραγματοποιείται στο Συνεδριακό
Κέντρο του ξενοδοχείου Domotel Kastri, όπου υπουργοί, εκπρόσωποι διεθνών
ενώσεων και εταιρειών κρουαζιέρας, λιμενικές αρχές προορισμών και
κορυφαία στελέχη της βιομηχανίας συναντώνται για να συζητήσουν τις
τρέχουσες εξελίξεις και να ανταλλάξουν απόψεις και ιδέες για τις τάσεις
που διαμορφώνουν την πορεία του θαλάσσιου τουρισμού στη Νοτιοανατολική
Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα.
«Η Ελλάδα βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο για την ανάπτυξη του κλάδου
της κρουαζιέρας και η εξελισσόμενη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των
λιμανιών της χώρας ανοίγει συνεχώς νέες επενδυτικές ευκαιρίες για τους
διεθνείς παράγοντες του κλάδου που έχουν την πρόθεση και το όραμα να
αναπτύξουν περαιτέρω τα προϊόντα τους προς όφελος των επιβατών
κρουαζιέρας», δήλωσε ο κ. Φώτης Κουβέλης, Υπουργός Ναυτιλίας και
Νησιωτικής Πολιτικής. «Η Ελλάδα θα προχωρήσει με τις παραχωρήσεις
λιμανιών οι οποίες θα μπορούν να αφορούν τμήμα του συνολικού λιμένα και
ειδικότερα τους επιβατικούς σταθμούς κρουαζιέρας. Στο πλαίσιο αυτό,
καλούμε τις διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας και τους διαχειριστές
λιμανιών να εντοπίσουν τις επενδυτικές ευκαιρίες που εξυπηρετούν τα
συμφέροντά τους», κατέληξε ο ίδιος.
Η Ελλάδα κατέχει μερίδιο 10% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στην
περιοχή της Μεσογείου, ένα σημαντικό ποσοστό παγκοσμίως, με δεδομένο ότι
η περιοχή κατατάσσεται στη δεύτερη θέση μετά την Καραϊβική όσον αφορά
τις πολλαπλές επιλογές δρομολογίων. Σύμφωνα με τον κ. Airam Diaz Pastor,
Πρόεδρο της Ένωσης Λιμένων MedCruise, η Ελλάδα και ολόκληρη η περιοχή
της Ανατολικής Μεσογείου θα επωφεληθούν σημαντικά από την προβλεπόμενη
αύξηση κατά 22,2% σε αριθμούς επιβατών και κατά 19,8% στις προσεγγίσεις
κρουαζιερόπλοιων για το σύνολο της περιοχής της Μεσογείου το 2019. Και
πρόσθεσε: «Η περιοχή διανύει μια 'χρυσή' περίοδο ανάπτυξης και η
προγραμματισμένη δραστηριοποίηση 25 νέων, πολυτελών κρουαζιερόπλοιων
στην τοπική αγορά το επόμενο διάστημα θα δώσει επιπλέον ώθηση στα
μικρότερα λιμάνια και την ευκαιρία να διαφοροποιηθούν σε σχέση με τον
ανταγωνισμό».
Στο ίδιο κλίμα αισιοδοξίας όσον αφορά τις προοπτικές της Ανατολικής
Μεσογείου ως προορισμού κρουαζιέρας κινείται και η MSC, η μεγαλύτερη
εταιρεία κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με μερίδιο αγοράς 15,07% και με
σχέδια για αύξηση της συνολικής διαθεσιμότητας κλινών κατά 25%. «Μας
αρέσει πραγματικά αυτή η περιοχή, που ξεχωρίζει για το φυσικό κάλλος σε
συνδυασμό με τον πολιτισμικό και ιστορικό πλούτο της, ωστόσο έχουμε
επίγνωση και ορισμένων γεωπολιτικών προκλήσεων που εξακολουθούν να μας
κρατούν μακριά από την τουρκική αγορά –τουλάχιστον για τώρα», δήλωσε ο
κ. Charles Darr, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος, Ναυτιλιακής Πολιτικής και
Κυβερνητικών Σχέσεων του Ομίλου MSC. «Η έλλειψη πολιτικής σταθερότητας
στην ευρύτερη περιοχή, με τη γεωπολιτική αστάθεια στη Βόρεια Αφρική και
σε άλλες περιοχές, δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τη δραστηριοποίηση των
εταιρειών κρουαζιέρας. Δεν είμαστε ακόμη πεπεισμένοι ότι θα ήταν
υπεύθυνο εκ μέρους μας να μεταφέρουμε τους επιβάτες μας σε αυτήν την
περιοχή. Πρέπει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των τουριστών, η οποία
έχει υποστεί πλήγμα λόγω των γεγονότων στην περιοχή», πρόσθεσε.
Η ασφάλεια είναι κορυφαίο θέμα και για την Κύπρο, που έχει χάσει το
85% των επιβατών κρουαζιέρας από το 2010 παρά τη σημαντική άνοδο στον
αριθμό των τουριστών που επισκέπτονται το νησί.
Ωστόσο, όπως ανέφερε και ο Υφυπουργός Τουρισμού της Κύπρου, κ. Σάββας
Περδίος, στη διάρκεια της κεντρικής ομιλίας του στο Φόρουμ, η
Μεγαλόνησος προσβλέπει σε μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. «Η Κύπρος
αποδεικνύει πόση έμφαση δίνει σε αυτό τον τομέα, εγκαινιάζοντας
ξεχωριστό χαρτοφυλάκιο τουρισμού εδώ και πέντε μήνες. Στο πλαίσιο της
στρατηγικής μας για το 2030, θέσαμε την ασφάλεια ως την υπ' αριθμόν ένα
προτεραιότητά μας για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος και
ανακηρύξαμε τον τομέα της κρουαζιέρας ως έναν από τους δέκα στρατηγικούς
πυλώνες του».
Ο κ. Tom Broadley, Γενικός Γραμματέας της CLIA Europe αναφέρθηκε σε
διαφορετικές προτεραιότητες περιγράφοντας τις αναδυόμενες τάσεις που
είναι πιθανό να διαμορφώσουν το μέλλον της βιομηχανίας κρουαζιέρας
παγκοσμίως. Ανάμεσα σε αυτούς ξεχωρίζουν το πολύ εύστοχο Instagrammable
Cruising, το οποίο αξιοποιεί το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης για
να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα της κρουαζιέρας ως εναλλακτικού τρόπου
διακοπών, το Achievement over Experience, όπου οι επιβάτες μαθαίνουν
μία νέα δεξιότητα όπως η μαγειρική ή ο χορός στη διάρκεια της
κρουαζιέρας, και το Conscious Travel, σύμφωνα με το οποίο οι επιβάτες
μαθαίνουν να ενδιαφέρονται για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των
κρουαζιερόπλοιων, ο οποίος καθορίζει τους τρόπους με τους οποίους
αλληλεπιδρούν με τις κοινότητες στους προορισμούς που επισκέπτονται.
Επίσης, στη διάρκεια του Φόρουμ τέθηκαν επί τάπητος οι δυσκολίες που
αντιμετωπίζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο, οι συνεργασίες
μεταξύ πλοίων, λιμανιών και προορισμών προς όφελος του αειφόρου
τουρισμού, η δυνατότητα της περιοχής να προσφέρει προϊόντα κρουαζιέρας
όλο τον χρόνο και ο συνολικός αντίκτυπος από την εντυπωσιακή αύξηση
μεγέθους των κρουαζιερόπλοιων.
Στο Φόρουμ παρίστανται 200 εκπρόσωποι όπως ηγετικά στελέχη από τις
MSC Cruises, Carnival Group, Royal Caribbean Cruises, Holland America
Group, Silversea Cruises, Disney Cruise Line, Fred Olsen Cruise Line και
Celestyal Cruises καθώς και εκπροσώπους περιφερειακών λιμανιών και
προορισμών.
Το 5ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα του
Υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής
Πολιτικής. Υποστηρίζεται από το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, τη
Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας CLIA Europe, την Ένωση Μεσογειακών
Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), την Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών
Τουρισμού, την Ένωση Μαρίνων Ελλάδας, το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων
Επιβατηγού Ναυτιλίας, την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων
Ναυτιλίας και την Ομοσπονδία Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών
Γραφείων (fedHATTA). Χρυσός χορηγός είναι ο ΕΟΤ. Αργυροί Χορηγοί είναι ο
Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, η HEMEXPO και ο Οργανισμός Λιμένος
Θεσσαλονίκης. Χάλκινοι Χορηγοί είναι η Air France - KLM, το Ακτίνα
Travel Group, η Celestyal Cruises, η Global Ports Holding και η
Intercruises Shoreside and Port Services. Υποστηρικτές είναι ο Διεθνής
Αερολιμένας Αθηνών και η FBIS Security.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.