7 Μαΐ 2019

Ξηραδάκης: Η αξία της Ελληνικής Ναυτοσύνης στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Την αξία της «Ελληνικής Ναυτοσύνης στην Ευρωπαϊκή Ένωση» υπογράμμισε ο πρόεδρος του Propeller Club και υποψήφιος ευρωβουλευτής με την Νέα Δημοκρατία Γιώργος Ξηραδάκης στο πλαίσιο εκδήλωσης για τις Ημέρες Θάλασσας 2019.
Η ομιλία του ξεκίνησε τονίζοντας ότι «είναι πραγματικά εντυπωσιακή η ανταπόκριση των φορέων του Πειραιά σε αυτή τη διοργάνωση, γεγονός που αποδεικνύει όχι μόνο την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τη πόλη στην οποία δραστηριοποιούνται αλλά και τον άρρηκτο δεσμό τους με τη θάλασσα».
Και συνέχισε λέγοντας: «Όλοι εμείς που δουλεύουμε για τη θαλάσσια οικονομία και την Ελληνική ναυτιλία γνωρίζουμε τη δυνατότητά τους και το μέγεθος της ευκαιρίας που προσφέρουν στην αναπτυξιακή πολιτική της χώρας μας.

Παρ' όλες τις αρνητικές εξελίξεις της οικονομικής κρίσης που έπληξε την Ελλάδα, η ναυτιλία μας παραμένει ένας από τους δύο πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, καθώς επί δεκαετίες συνεισφέρει σταθερά στην ελληνική οικονομία με ποικίλους τρόπους, προβάλλοντας ταυτόχρονα το προφίλ της χώρας διεθνώς. Και είμαι σίγουρος ότι όλοι οι παραβρισκόμενοι εδώ μέσα συμφωνούμε στο γεγονός ότι η Ελληνική ναυτιλία μπορεί να προσφέρει επιπλέον ευκαιρίες απασχόλησης στους Έλληνες για μια σταδιοδρομία στη θάλασσα μέσα σε ένα διεθνώς ανταγωνιστικό πλαίσιο.
Ζούμε σε μία χώρα που ως παράκτια δύναμη μπορεί να χρησιμοποιήσει το συγκριτικό της πλεονέκτημα που προκύπτει από τη γεωγραφική της θέση και τις γεωπολιτικές και γεωστρατηγικές εξελίξεις στον πλανήτη για να επηρεάσει θετικά το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έχουμε γίνει χώρα εισόδου των προϊόντων που καταλήγουν στους Ευρωπαίους εταίρους μας, όπως τον προηγούμενο αιώνα ήταν οι χώρες της Δυτικής Ευρώπης, και παράλληλα έχουμε και την ισχυρότερη ναυτιλία στον πλανήτη. Τα δύο αυτά συγκριτικά πλεονεκτήματα μπορούν να φέρουν μεγάλες επενδύσεις στο διαμετακομιστικό και μεταποιητικό κλάδο οι οποίες θα δημιουργήσουν εκατοντάδες χιλιάδες νέες και κυριότερα εξειδικευμένες θέσεις εργασίας».
Επιπλέον, πρόσθεσε πως «πέραν όμως της προσπάθειας ανόρθωσης της χώρας, πρέπει να αγωνιστούμε για την ανάδειξη της ναυτιλίας μας στην Ευρώπη. Γιατί η Ελληνική ναυτιλία δεν είναι μια βιομηχανία που αφορά μόνο τη μικρή μας χώρα αλλά αποτελεί το ήμισυ της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας και κάτω από αυτό το πρίσμα πρέπει να λειτουργούμε όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς. Η Ελληνική ναυτιλία αφορά όλη την Ευρώπη.
Όραμα
Η δημιουργία μιας Ελλάδας η οποία θα αποτελεί το οικονομικό κέντρο μεταξύ 3 Ηπείρων (Ευρώπη, Ασία, Αφρική)
Στόχοι επίτευξης οράματος
Η ΕΕ να αποτελέσει την πλατφόρμα υλοποίησης του οράματος
Αύξηση του ΑΕΠ της χώρας κατά 2% ετησίως την επόμενη 10ετία
Η Ελλάδα να γίνει ένα κέντρο παροχής υπηρεσιών και μεταποίησης υψηλής ποιότητας
Η θαλάσσια οικονομία να αποτελέσει έναν από τους κύριους πυλώνες ανάπτυξης. (Υπάρχουν περίπου 140 επαγγέλματα)
Δημιουργία ενός παγκόσμιου ναυτιλιακού cluster
Πολιτικές επίτευξης στόχων
-Ενίσχυση επιχειρηματικότητας με μείωση γραφειοκρατίας και μείωση φορολογικών συντελεστών δημιουργία οικονομικών κινήτρων μέσω Ευρωπαϊκών προγραμμάτων
-Προσέλκυση επενδύσεων με την απλούστευση του θεσμικού πλαισίου σε τομείς Εμπορευματικών και μεταποιητικών κέντρων Λιμενικών υποδομών και υπηρεσιών Ενέργειας
Τουρισμό υψηλών προδιαγραφών
Καλλιεργειών υψηλής απόδοσης
-Εκμετάλλευση της γεωστρατηγικής μας θέσης και ενίσχυσης των διμερών σχέσεων με τις νέες μορφές Οικονομικών Ενώσεων χωρών όπως:
ASEAN (Ένωση Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας) (Ινδονησία, Σιγκαπούρη, Μαλαισία, Ταϊλάνδη, Φιλιππίνες κτλ) (640 εκ. πληθυσμός / 2,8 τρις Δολ)
AfCTA (African Continental Free Trade Area )(1,2 δις πληθυσμός / 2,3 τρις Δολ) μέσω των διπλωματικών εργαλείων της ΕΕ
-Χρήση νέων τεχνολογιών για τη διευκόλυνση κάθε μορφής συναλλαγών
-Επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της χώρας μέσω της δημιουργίας προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης όπου η τεχνολογία θα είναι στο κέντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας».
Τέλος, ο κ. Ξηραδάκης αναφέρθηκε στο νέο του εγχείρημα της υποψηφιότητάς του στις Ευρωεκλογές με τη συμμετοχή του στο Ευρωψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας, έχοντας ως στόχο την εκπροσώπηση της Ελληνικής θαλάσσιας οικονομίας και ναυτιλίας στο Ευρωκοινοβούλιο προκειμένου να αξιοποιήσει την Ευρωπαϊκή Ένωση προς όφελος των Ελλήνων. «H έλλειψη εκπροσώπησης στο Ευρωκοινοβούλιο, της μεγαλύτερης βιομηχανίας της χώρας, του μοναδικού κλάδου στον οποίο διαπρέπει η χώρα μας στο διεθνές οικονομικό στερέωμα, αποτελεί τροχοπέδη για την προσπάθεια ανόρθωσης της χώρας. H βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη της πατρίδας μας μέσω νέων επενδύσεων θα πρέπει να ξεκινήσει από την καρδιά της Ευρώπης της οποίας αποτελούμε αναπόσπαστο μέλος λαμβάνοντας ενεργά μέρος στη διαδικασία λήψης των κρίσιμων αποφάσεων που έρχονται για τη δημιουργία της Ευρώπης των παιδιών μας και των εγγονιών μας», ανέφερε ο ίδιος.
Εκτός από τον Γιώργο Ξυραδάκη εισηγήσεις έκαναν ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του ΕΒΕΠ και Γιώργος Αλεξανδράτος, εκπρόσωπος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Τοποθετήσεις έκαναν ο Δημήτρης Ματθαίου, διευθύνων σύμβουλος της Arcadia Shipmanagement Co Ltd και πρόεδρος του Green Award Foundation, ο Αδριανός Μιχάλαρος, πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά, ο Αντώνης Στελλιάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού και ο Κωστής Φραγκούλης, πρόεδρος της επιτροπής Άντλησης Πόρων PCP και ιδρυτής της Franman Group.
Συντονιστής ήταν ο Κώστας Κωνσταντίνου της Moore Stephens.
Τα συμπεράσματα ανακοίνωσε ο Κωνσταντίνος Ρόκκος, πρόεδρος της ΤST International SA.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.