5 Απρ 2016

Ποιες μετοχές εισηγμένων έφεραν κέρδη και ποιες έγραψαν ζημίες

Η μετοχή μίας ναυτιλιακής εταιρείας που δραστηριοποιείται στη μεταφορά ξηρού χύδην φορτίου, τον κλάδο με τη χειρότερη πορεία τον τελευταίο χρόνο, εμφανίζει την υψηλότερη απόδοση στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2016, ακολουθούμενη από μετοχές εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Ειδικότερα, η Star Bulk που διευθύνει ο Έλληνας εφοπλιστής Πέτρος Παππάς, η Dynagas Partners του Γιώργου Προκοπίου και η GasLog του Πήτερ Λιβανού είναι μεταξύ των εταιρειών οι μετοχές των οποίων εμφάνισαν τις καλύτερες αποδόσεις στο πρώτο τρίμηνο του 2016, σύμφωνα με την Arctic Securities. Συγκεκριμένα, η μετοχή της Star Bulk σημείωσε κέρδη 24% στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ωστόσο εξακολουθεί να παραμένει κάτω από το όριο του ενός δολαρίου, καθώς χθες διαπραγματευόταν στο 0,76 δολ.
Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας που διαθέτει στόλο από 76 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου κυμαίνεται στα 166,5 εκατ. δολ. καθώς ο κλάδος βρίσκεται στα χειρότερα επίπεδα των τελευταίων 30 χρόνων. Πάντως, οι κινήσεις του κ. Παππά (πωλήσεις πλοίων, ακύρωση νέων παραγγελιών κ.λπ.) που έγιναν στην κατεύθυνση να μειώσουν τις αρνητικές επιπτώσεις της ναυλαγοράς φαίνεται να αναγνωρίζονται ως έναν βαθμό από τους επενδυτές, αν κρίνουμε από το γεγονός ότι η μετοχή της εταιρείας πέτυχε την υψηλότερη απόδοση μεταξύ όλων των ναυτιλιακών εταιρειών στο πρώτο τρίμηνο του 2016.
Μετά τη Star Bulk ακολουθεί, σύμφωνα με την Arctick Securities, η Dynagas Partners του Γιώργου Προκοπίου, η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου. Η μετοχή της εταιρείας εμφάνισε στο πρώτο τρίμηνο του 2016 άνοδο 23%. Κερδισμένες με υψηλά ποσοστά 21% και 19% αντιστοίχως είναι και οι μετοχές των εταιρειών GasLog και GasLog Partners, συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού. Την πέμπτη θέση σε ό,τι αφορά τις αποδόσεις κατέκτησε η Navigator Gas του Wilbur Ross, η οποία κόντρα στο πτωτικό ρεύμα των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά υγραερίου πέτυχε απόδοση 18% στην τιμή της μετοχής της.
Με την αγορά ξηρού φορτίου να βρίσκεται σε ύφεση αναμενόμενο θεωρείται το γεγονός ότι τις χειρότερες αποδόσεις στον ναυτιλιακό κλάδο κατέγραψαν οι ναυτιλιακές που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά. Ειδικότερα, οι τίτλοι των Scorpio Bulkers, Navios Maritime Partners, Genco και DryShips σημείωσαν τις μεγαλύτερες απώλειες σύμφωνα με τα στοιχεία της Arctic.
Πάντως, έκπληξη χαρακτηρίζει το Tradewinds και την εικόνα των μετοχών ορισμένων ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στα δεξαμενόπλοια. Ειδικότερα οι μετοχές των εταιρειών Teekay Tankers και Frontline, που σημείωσαν δραματική πτώση 45% και 43% αντίστοιχα, σε μία περίοδο ευνοϊκή για την αγορά των ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς αργού πετρελαίου. Αλλες ναυτιλιακές παρουσίασαν μικρότερες ζημιές, όπως η Tsakos Energy Navigation η μετοχή της οποίας μειώθηκε κατά 24,9%, όμως η εταιρεία εμφάνισε για το 2015 σημαντική άνοδο κερδών στα 158,2 εκατ. δολ. σε σύγκριση με τα 33,5 εκατ. δολ. της χρήση του 2014.

Με τις μετοχές του ναυτιλιακού κλάδου να υποχωρούν συνολικά κατά 15% και την αγορά μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου να έχει τη χειρότερη πορεία τον τελευταίο χρόνο, εντυπωσιακή χαρακτηρίζεται η «πρωτιά» της μετοχής της Star Bulk, που το πρώτο τρίμηνο 2016 σημείωσε κέρδη 24%.

Στο σύνολό τους οι μετοχές του ναυτιλιακού κλάδου υποχώρησαν κατά 15% στο πρώτο τρίμηνο του 2016.
Στο μεταξύ, σε μία άλλη ανάλυση ο ναυλομεσιτικός οίκος Barry Rogliano Shipbrokers (BRS) εκτιμά ότι η αξία των πλοίων στο σύνολο του ναυτιλιακού τομέα το 2015 μειώθηκε κατά 65 δισ. δολ. Σύμφωνα με όσα σημειώνει ο Tim Jones, διευθύνων σύμβουλος του BRS Group, στο ετήσιο δελτίο του ναυλομεσιτικού οίκου το 2015, όλοι οι ναυτιλιακοί κλάδοι εκτός των δεξαμενόπλοιων βρέθηκαν σε νέα ή κοντά στα ιστορικά χαμηλά. Διεσώθη μόνο ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων, καθώς παρά τη σχετική υπερπροσφορά νέας χωρητικότητας η μεγάλη πτώση των τιμών του πετρελαίου ευνόησε την αύξηση της ζήτησης για αργό.
Επίσης, σύμφωνα πάντα με το BRS Group, ο κλάδος των πλοίων ξηρού φορτίου γράφει μεγάλες ζημιές, με τις επτά μεγαλύτερες εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο να εμφανίζουν συνολικές ζημίες άνω των 760 εκατ. δολ., ενώ ακριβώς αντίθετη είναι η εικόνα στα δεξαμενόπλοια, με τις επτά μεγαλύτερες εισηγμένες να εμφανίζουν κέρδη ύψους 1,05 δισ. δολ.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.