2 Απρ 2016

Ναυτιλία: Η υπερπροσφορά φορτηγών πλοίων ξεπερνάει το 30%


Ανάλυση
G.Moundreas SA

Η  σταθεροποίηση της οικονοµίας της Κίνας σε συνδυασµό µε την αύξηση των τιµών των εµπορευµάτων, έδωσε ώθηση στην ναυλαγορά χωρίς αυτό όµως να σηµαίνει ότι η Κίνα θα εισέλθει σε τροχιά ανάπτυξης όπως στο παρελθόν, αλλά µάλλον ότι δεν θα υπάρξει περαιτέρω σηµαντική διόρθωση, όπως επίσης ότι οι τιµές των εµπορευµάτων, αν και ανοδικές προς το παρόν, σίγουρα δεν θα επιδοθούν σε ανοδικό ράλι.


Ταυτόχρονα, σηµαντικός παράγοντας της ανόδου του BDI είναι και η λεγόµενη κυκλικότητα λόγω της εποχικότητας που συνήθως ιστορικά αυτή την περίοδο επηρεάζει θετικά την αγορά. Η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται πάντα από την αύξηση της ζήτησης για αγροτικά προϊόντα όπως καφέ, ζάχαρη και σιτηρά, µεταξύ άλλων, ενισχύοντάς την ναυλαγορά ιδιαίτερα για τα πλοία από Panamax και κάτω.

 Παράλληλα όµως, αύξηση έχουµε διαπιστώσει και στις «κύριες» πρώτες ύλες, όπως Iron Ore και Coal, όπου εδώ εκφράζονται µεγάλες αµφιβολίες αν η αύξηση της ζήτησης θα έχει διάρκεια καθώς οι προβλέψεις για το σύνολο του έτους για το Dry Seaborne World Trade, στην καλύτερη περίπτωση, είναι να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα µε το 2015, δηλαδή αύξηση 0%, όπως επίσης µηδενική αύξηση εκτιµάται για το Iron Ore και οριακή αύξηση 1% για το Coal, λόγω των αυξηµένων εισαγωγών από την Ινδία και την Νότιο Κορέα ενώ η Κίνα θα έχει µείωση -8%.

 Την ίδια στιγµή, η υπέρ-προσφορά τονάζ θεωρείται ότι είναι πάνω από 20% µε µερικούς να την τοποθετούν ακόµη και στο 30%. Αναφορικά µε τις εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα, τους 2 πρώτους µήνες του έτους οι εισαγωγές έκλεισαν στους 155,8 εκ. τόνους σηµατοδοτώντας αύξηση 6,4% σε ετήσια βάση.

Η αύξηση αυτή όµως οφείλεται στην λογική του κτισίµατος αποθεµάτων (Restocking), λόγω των χαµηλών τιµών, µε στόχο την παραγωγή σιδήρου για εξαγωγές και όχι λόγω της αύξηση της ζήτησης του σιδήρου για εγχώρια κατανάλωση η οποία το τελευταίο διάστηµα εµφανίζει πτωτικές τάσεις. Τον Ιανουάριο και το πρώτο 15νθήµερο του Φεβρουαρίου η τιµή του Iron Ore κυµάνθηκε κοντά στα ιστορικά χαµηλά, δίνοντας κίνητρο για Restocking, ενώ από τότε οι τιµές έχουν παρουσιάσει µία µεταβαλόµενη ανοδική πορεία µε χαρακτηριστικό παράδειγµα την άνοδο του 20% στις 7 Μαρτίου. 

Για το επόµενο διάστηµα, αν η εποχικότητα της ζήτησης επαληθευθεί, η ζήτηση για Iron Ore από την Κίνα µάλλον θα κινηθεί αυξητικά, λόγω ότι την άνοιξη και το καλοκαίρι είναι η περίοδος που ανθεί ο κατασκευαστικός κλάδος και ο κλάδος των υποδοµών, όπως επίσης σε καλά επίπεδα διατηρούνται και οι εξαγωγές τελικών προϊόντων σιδήρου, που απαιτούν Iron Ore για την κατασκευή τους, οι οποίες τους 2 πρώτους µήνες του έτους έκλεισαν στου 17,85 εκ. τόνους, δηλαδή οριακή µείωση 1,3% σε ετήσια βάση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.