6 Αυγ 2013

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΘΕΙ ο Έλληνας Πλοίαρχος;



Ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ, Γιώργος Βλάχος

Η  Πανελλήνια   Ένωση  Πλοιάρχων  Εμπορικού  Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ),  με  αφορμή  την έκδοση της  απόφασης  του  Τριμελούς Πλημ/κείου  Πειραιώς και  την  καταδίκη  του  πλοιάρχου  και  μέλους  της  (σχετικά  με  το  ναυάγιο του  κρουαζιερόπλοιου «SEA  DIAMOND» στην Σαντορίνη  στις 5 Απριλίου 2007), εκφράζει  δημόσια τις  παρακάτω  σκέψεις  και  προβληματισμούς:




Όπως  είναι  γνωστό,  το  «SEA  DIAMOND»,  στην προσπάθειά του να προσεγγίσει τον όρμο Φηρών, προσέκρουσε σε ύφαλο με αποτέλεσμα να υποστεί ρήγμα και να υπάρξει εισροή υδάτων, η  οποία  εν   τέλει  προκάλεσε  την  βύθιση  του  πλοίου.



Aνεξάρτητα από  την  οποιαδήποτε ενδεχόμενα κολάσιμη ανθρώπινη συμπεριφορά, στο τελικό  αποτέλεσμα  που  επήλθε,  η  πραγματική και  γενεσιουργός  αιτία του  όλου  τραγικού  συμβάντος,   κατά  την  άποψη της  Ένωσης  μας είναι το  γεγονός, ότι,  ο   παραπάνω κρίσιμος  ύφαλος στον  οποίο  προσέκρουσε το πλοίοΗΤΑΝ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟΣ  ΚΑΤΑ   74 ΜΕΤΡΑ  (!!),  όπως   εξάλλου  και  οι  ίδιοι οι  διορισθέντες από  την  Εισαγγελική Αρχή    πραγματογνώμονες κατέθεσαν. Και  το  οποίο  «σφάλμα»,   μετά  το  ναυάγιο, επίσημα   αναγνωρίστηκε   και  «διορθώθηκε» από   τις  εμπλεκόμενες  Υπηρεσίες του  Κράτους



Η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (πάσης τάξεως) χωρίς καμία (απολύτως) πρόθεση σχολιασμού αυτής της καταδικαστικής απόφασης (η οποία είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσει αντικείμενο επανεξέτασης από το Εφετείο, στο οποίο ήδη προσέφυγαν οι καταδικασθέντες) εκφράζει την ξεκάθαρη αλλά και κατηγορηματική θέση και άποψη ότι,  είναι ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ  για Έλληνα  Πλοίαρχο   να  προβεί   σε  πρόκληση ναυαγίου ενός   κρουαζιερόπλοιου πλήρους  επιβατών και  πληρώματος  και  μάλιστα από  πρόθεση  «μέρα  μεσημέρι» και  σε ένα τέτοιο  πολυσύχναστο  μέρος. Διατυπώνει δε τον  προβληματισμό της, εάν το  κρισιμότατο αυτό  και   καίριο  στοιχείο,  αξιολογήθηκε  στο  βαθμό  και  στο  μέτρο που  έπρεπε.



Αλλά  και  περαιτέρω θέτει   δημόσια  σε  όλους  τους  εμπλεκόμενους φορείς   το  ερώτημα,   κατά  ποσό και  σε  ποίο  βαθμό  υπάρχουν  τέτοια «λάθη» και  σε  άλλα μέρη στις  ελληνικές  θάλασσες.  Και κυρίως,  ΠΩΣ  ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ  ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΘΕΙ ο  Έλληνας  Πλοίαρχος  όταν  τα  ενδεχόμενα  αυτά  (χαρτογραφικά  σφάλματα)    γίνονται  η  αιτία πρόκλησης παρομοίων  ατυχημάτων; 






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.