7 Ιουν 2016

Μιχ.Λάμπρος: Απόλυτη ανάγκη να επιτύχει ο διάλογος ΕΕΕ-ΠΝΟ-ΥΝΑ για την αντιμετώπιση της ανεργίας



Άρθρο του
Μιχάλη Λάμπρου                                                                                                               
Γενικού Διευθυντή της                                                                                                               MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC. 

Παρά το ό,τι φαίνονται στον ορίζοντα σημεία ενίσχυσης της εθνικής μας οικονομίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΔΝΤ με τις αναμενόμενες οικονομικές ενέσεις, εν τούτοις βρισκόμαστε ακόμα πολύ μακριά από μια πραγματική ανάκαμψη με νέες επενδύσεις που θα έχουν εκτός των άλλων και ευεργετική μείωση της ανεργίας που μαστίζει την πατρίδα μας.

Επειδή είναι γνωστό ότι ο καθένας από εμάς κοιτάζει πρώτα το δικό του σπίτι, θέλω σήμερα να αναφερθώ στην πρόσφατη δημοσίευση της εφημερίδας σας για τις προσπάθειες που καταβάλει εδώ και αρκετό καιρό η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών με τα ναυτεργατικά σωματεία της ΠΝΟ και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με προτάσεις που εάν αφαρμοσθούν, σίγουρα θα βοηθήσουν στη μείωση της ανεργίας των ναυτικών, στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ενώ παράλληλα θα διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητα των Ελληνικών και Ελληνόκτητων πλοίων, κάτι που είναι σήμερα απαραίτητο παρά ποτέ άλλοτε λόγω της παρατεταμένης σοβαρής κρίσης ναύλων, κυρίως στα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ο τομέας της Ναυτιλίας έχει σταθεί πάντα δίπλα στην Πολιτεία αρωγός στις δύσκολες οικονομικές καταστάσεις, και το έχει αποδείξει έμπρακτα.  Δεν υπάρχει σήμερα ούτε ένας Έλληνας Πλοιοκτήτης ο οποίος να σκέπτεται δραστηριότητες αντίθετες από το να βρεθούν τρόποι ενίσχυσης της εθνικής μας οικονομίας και της μείωσης της ανεργίας.
Ο Ελληνικός κι ο Ελληνόκτητος στόλος αριθμεί πάνω από 4500 πλοία τα οποία με ένα μέσον όρο συνθέσεως περίπου 30 μελών πληρώματος, απασχολεί πάνω από 140000 ναυτικούς.  Εάν προσθέσομε επίσης και τους ναυτικούς που απασχολούνται στα Ελληνόκτητα κρουαζιερόπλοια, όσα υπάρχουν μαζί με τα πλοία της CELESTYAL CRUISES, και στα οχηματαγωγά της γραμμής της Ιταλίας, άνετα ξεπερνάμε τον αριθμό των 180000.
Ξέρετε πόσοι Έλληνες ναυτικοί απασχολούνται σήμερα στις πιο πάνω κατηγορίες πλοίων (εξαιρουμένης φυσικά της Ακτοπλοΐας)?  Κατά μέγιστο αριθμό έξι με επτά χιλιάδες.
Ξέρετε πόσοι νέοι διαγωνίζονται κάθε χρόνο για μια θέση στις δημόσιες σχολές ναυτικής Εκπαίδευσης και πόσοι γίνονται δεκτοί?  Οι υποψήφιοι που διαθέτουν όλα τα προσόντα που προβλέπουν οι όροι του διαγωνισμού είναι κατά μέσον όρο μεταξύ πέντε και επτά χιλιάδες, και στο τέλος εισάγονται μετά βίας από οκτακόσιοι έως χίλιοι διακόσιοι σε όλες τις σχολές.
Ολόκληρη η ναυτική οικογένεια του Πειραιά συμφωνεί και επικροτεί με τον καλύτερο τρόπο τις ενέργειες της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών και ιδιαίτερα του Προέδρου κου. Θεόδωρου Βενιάμη για την επίτευξη συμφωνίας με την ΠΝΟ και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ούτως ώστε να εφαρμοσθούν οι επιχειρησιακές συμβάσεις προσλήψεων ναυτικών, κάτι που θα βοηθήσει άμεσα στη μείωση της ανεργίας, στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στα πλοία μας και στην ενίσχυση της εθνικής μας οικονομίας.
Πρέπει να καταλάβομε όλοι και ιδαίτερα τα ναυτεργατικά σωματεία ότι έχομε φτάσει σε πραγματικό αδιέξοδο, και όλοι πρέπει να κάνομε θυσίες.  Οι εποχές με τις παχιές αγελάδες στη Ναυτιλία έχουν εκλείψει προ πολλού.
Τώρα χρειάζεται να παρθούν γενναίες, ιστορικές για την Ελληνική Ναυτιλία αποφάσεις που θα βοηθήσουν την ανάπτυξη του ναυτεργατικού μας δυναμικού το οποίο συρρικνώθηκε τα τελευταία χρόνια από 75000 τις δεκαετίες 1960-1970-1980 σε μόλις και μετά βία 15000 περίπου, εκ των οποίων λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών, περίπου πέντε χιλιάδες είναι μονίμως άνεργοι.
Η μοναδική σωστή λύση είναι να ευχηθούμε όλοι να ευοδωθεί ο διάλογος που ξεκίνησε με την πρωτοβουλία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και να ξεκινήσει η εφαρμογή των επιχειρησιακών συμβάσεων με απώτερο στόχο να επανέλθει το ναυεργατικό δυναμικό της χώρας μας σιγά – σιγά στα επίπεδα των 75000, και γιατί όχι και μεγαλύτερα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.