17 Ιουν 2016

Αλαλούμ με τον παροπλισμό πλοίων




H κρίση στης ναυλαγορά κυρίως του ξηρού φορτίου έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνει  ο αριθμός των πλοίων που δένουν, έστω και προσωρινά. Όμως και σε αυτόν τον τομέα η Ελλάδα έχει καταφέρει να τα κάνει όλα μπάχαλο.
Όπως καταγγέλλουν οι αρμόδιοι φορείς στα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η πολιτική που ακολουθείται έχει ως αποτέλεσμα οι ναυτιλιακές να αποφεύγουν την Ελλάδα γιατί τα τέλη ελλιμενισμού είναι πολύ ακριβά και να πηγαίνουν τα πλοία τους στην Τουρκία. Επίσης, υπογραμμίζουν  ότι παρατηρείται το φαινόμενο να έχουν διαφορετική τιμολογιακή πολιτική   το Λιμεναρχείο Ελευσίνας και ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας, που είναι φορείς οι οποίοι  διαχειρίζονται τον ελλιμενισμό των πλοίων στην ίδια περιοχή.
 Την περίοδο αυτή  βρίσκεται σε εξέλιξη ένα ψυχολογικό παιχνίδι αφού στη ναυτιλιακή αγορά κυκλοφορούν φήμες για τον αριθμό των παροπλισμένων πλοίων που όσο  μεγαλώνει η κρίση τόσο αυξάνει.
Σύµφωνα µε πληροφορίες, κάποια πλοία έχουν αρχίσει και δένουν. Για παράδειγµα ακούγεται για περίπου 50 πλοία στην Ελευσίνα, άλλοι λένε για 25 Capes παγκοσµίως, ενώ συνεχίζει να ακούγεται ότι έχουν γίνει 600 αιτήσεις για δέσιµο στην Ελλάδα»
Οι ναυτιλιακές εταιρείες όμως δεν ψάχνουν  μόνο στην Ελλάδα για να βρούν αγκυροβόλια και  να δέσουν τα πλοία τους. Έντονο ενδιαφέρον δείχνουν για λιμάνια της Αφρικής αλλά και της Άπω Ανατολής και αυτό γιατί αφενός το κόστος είναι μικρότερο και αφετέρου  πλοία ξεμένουν σε εκείνες τις περιοχές αφού δεν βρίσκουν ναύλο να γυρίσουν.
Το καθεστώς που επικρατεί όμως δεν είναι συγκεκριμένο με αποτέλεσμα, οι τιμές να διαφέρουν όχι μόνο από κράτος σε κράτος αλλά και από περιοχή σε περιοχή, με αποτέλεσμα να διστάζουν οι πλοιοκτήτες αφού θέλουν να γλιτώσουν και το τελευταίο δολάρια. 

Την ίδια,  πολλοί είναι εκείνοι που τηλεφωνούν στο Λιμεναρχείο Ελευσίνας ρωτώντας να μάθουν τη διαδικασία πρέπει να ακολουθηθεί για τον παροπλισμό ενός πλοίου, αφού υπάρχει ειδική νομοθεσία.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.