Σφοδρό σφυροκόπημα δέχεται η κυβέρνηση από όλους σχεδόν τους δημάρχους της περιφέρειας Πειραιά για την σύμβαση παραχώρησης του 67% του ΟΛΠ στην Cosco.
Σφοδρό σφυροκόπημα δέχεται η κυβέρνηση και ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας στην Βουλή από όλους σχεδόν τους Δημάρχους της περιφέρειας Πειραιά για την σύμβαση παραχώρησης του 67% του ΟΛΠ στην Cosco.Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης υπογράμμισε στα μέλη της επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου του κοινοβουλίου ότι«Ήμασταν πάντα ενάντια στην πώληση των μετοχών. Αυτό συνέβη και με την ανάληψη των καθηκόντων από εμάς. Ο Δήμος πρότεινε στην τότε κυβέρνηση τη δημιουργία δημοτικού λιμενικού ταμείου για να αποφύγουμε την πώληση των μετοχών»για εξηγήσει ότι μέχρι την υπερψήφιση της περσινής συμφωνίας με τους θεσμούς από τη Βουλή ο Δήμος πάλεψε για να αποτρέψει την πώληση των μετοχών.
Ο ίδιος επισήμανε ότι η κύρωση της παραχώρησης από την Βουλή με ευρύτατη πλειοψηφία δημιούργησε μη αναστρέψιμα δεδομένα με αποτέλεσμα η δημοτική αρχή να ξεκινήσει διαβουλεύσεις με το αρμόδιο υπουργείο και το ΤΑΙΠΕΔ για την διεκδίκηση μεγαλύτερων ωφελημάτων. Ειδικότερα είπε ότι «Είναι πρωτόγνωρο φαινόμενο οι δήμοι να μην έχουν το οποιοδήποτε αντισταθμιστικό τέλος παρά μόνο επιβάρυνση. Σε όλη την Ευρώπη έχουν έσοδο. Ο Δήμος ζήτησε το 5% του τζίρου του ΟΛΠ να μοιραστεί με αναλογία στους 4 δήμους. Το ποσοστό έχει καταλήξει στο 3,5 %. Σε κάποιο βαθμό ικανοποιήθηκε το αίτημα μας». Πρόσθεσε πως πρέπει «Να υπάρχει ισόβια παρουσία του εκάστοτε δημάρχου Πειραιά στο Δ.Σ του Οργανισμού. Αυτό πρέπει να το φροντίσει η Βουλή για ιστορικούς και ουσιαστικούς λόγους. Είναι ντροπή να μην υπάρχει ο δήμαρχος Πειραιά στο Δ.Σ. Πρέπει να βρούμε λύσεις» ενώ για τις επενδύσεις υπογράμμισε «δεν μπορεί ένας οργανισμός λιμένος να έχει διαφορετική αναπτυξιακή προοπτική από τον δήμο στον οποίο βρίσκεται. Θέλαμε ουσιαστικό λόγο σε ό,τι αφορά στον δήμο του Πειραιά. Επετεύχθη κατά 50%. Θα υπάρχει μια διαβούλευση αλλά ενδέχεται να μην είναι ουσιαστική γιατί τον τελευταίο λόγο όπως είναι λογικό θα έχουν οι μέτοχοι. Δεν μπορεί να απουσιάζουν οι δήμοι από την ανάπτυξη στη χερσαία λιμενική ζώνη».
Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης που συμμετείχε στο ψηφοδέλτιο της κυρίας Ρένας Δούρου υποστήριξε ότι όσοι διαθέτουν κοινή λογική διαφωνούν με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.
«Διαφωνήσαμε απ την πρώτη στιγμή. Διαφώνησαν και όλοι οι φορείς που έχουν διαφορετικές ιδεολογικές αντιλήψεις αλλά στο συγκεκριμένο θέμα υπάρχει κοινή λογική»είπε ο ίδιος για να συνεχίσει «Οι θέσεις εργασίας είναι λιγότερες και κακής ποιότητας. Η επένδυση δεν δημιουργεί καμία προστιθέμενη αξία. Η αύξηση φορτίων αυξήθηκε αλλά το όφελος πάει στην Τραινοσε που θα πωληθεί. Οι όποιες μικρές επενδύσεις έγιναν με προσωπικό της Κίνας και δεν ωφέλησαν τον Πειραιά. Δυστυχώς, το τίμημα πώλησης είναι μικρό».
Ο Δήμαρχος Κερατσινίου Χρήστος Βρεττάκος απευθυνόμενος τόσο στον κ. Δρίτσα όσο και στους κυβερνητικούς βουλευτές είπε «εκτός από τις δικαιολογίες και τα μίζερα επιχειρήματα πρέπει να κάνουμε και πράξεις αντίστασης. Οι πόλεις μας είναι πόλεις – λιμάνια και η οικονομική τους βιωσιμότητα συνδέεται με το λιμάνι που είχε δημόσιο χαρακτήρα. Για εμάς η υπόθεση δημόσιο λιμάνι δεν έχει τελειώσει».
Ο κ. Γιάννης Λαγουδάκης, δήμαρχος Περάματος ζήτησε την διασφάλιση της οριοθέτησης της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Περάματος.
Από την άλλη πλευρά ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας είπε ότι «η σημερινή διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ είχε την υποχρέωση να υλοποιήσει την διαδικασία που παρέλαβε» για να υπενθυμίζει ότι «Το Μάρτιο του 2014 έγινε η πρώτη προκήρυξη και οι βασικοί όροι είχαν διαμορφωθεί τότε. Ήταν υποχρέωση που δεν μπορούσε παρά να υλοποιηθεί. Η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ επιχείρησε τροποποίηση στην δομή της παραχώρησης ώστε να γίνει σταδιακά».
Υποστήριξε ότι «Η διαδικασία διαγωνισμού ολοκληρώθηκε επιτυχώς» και πως « Το τίμημα που πήραμε ήταν πολύ υψηλό . Η σύμβαση παραχώρησης είναι πάρα πολύ καλύτερη από αυτή που παραλάβαμε».
ΠΗΓΗ: protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.