Σοβαρές επιφυλάξεις για τη διάρκεια της ανόδου του δείκτη της
ναυλαγοράς ξηρού φορτίου διατηρούν οι οικονομικοί αναλυτές. Επιπλέον είναι
προβληματισμένοι και για το εάν θα κρατηθεί σε ικανοποιητικό επίπεδο.
«Απλά να θυµίσουµε ότι το 2015, ένα ιδιαίτερα άσχηµο έτος
για την ναυλαγορά, ο ετήσιος µέσος όρος έκλεισε στις 718 µονάδες µε χαµηλότερο
σηµείο τις 509 και υψηλότερο τις 1.222 µονάδες.
Λαµβάνοντας υπόψη ότι σε µεγάλο
ποσοστό η ναυτιλία, όπως και η οικονοµία, βασίζεται στην ψυχολογία, και
δεδοµένου ότι τα θεµελιώδη µεγέθη της προσφοράς και ζήτησης είναι αρνητικά, ο
κίνδυνος που ελλοχεύει είναι η αύξηση των προσδοκιών και η λήψη ενδεχοµένως
«λάθος» αποφάσεων που τελικά επηρεάζουν την αγορά στο σύνολο της» επισημαίνεται
σε ανάλυση του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas SA:
« Εν ολίγοις αυτό που θέλουµε να εκφράσουµε είναι ότι ενώ
είναι ευρέως γνωστό το πρόβληµα της υπέρ-προσφοράς σε ένα επίσης γνωστό
περιβάλλον µειωµένης ζήτησης, ή εποχική άνοδος της ναυλαγοράς, όσο και είναι
θεµιτή, µπορεί να προκαλέσει την δηµιουργία υπερβολικής ή και λανθάνουσας
αισιοδοξίας στην αγορά µε αποτέλεσµα το φαινόµενο της µείωσης των πλοίων για
Lay Up, που αποτελεί βραχυπρόθεσµη και τεχνητή λύση µείωσης της προσφοράς, αλλά
κυρίως µείωση του όγκου των διαλύσεων που θεωρείται η πρωταρχική «λύση» για
εξυγίανση του κλάδου».
Σύµφωνα µε την BIMCO,
o κλάδος των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει σοβάρα
προβλήματα τουλάχιστον έως τις αρχές του
2017, λόγω των αρνητικών εξελίξεων τόσο στην προσφορά όσο και στην ζήτηση και αποδίδει
την άνοδο της ναυλαγοράς, σε καθαρά εποχική αύξηση της ζήτησης, ενώ επισημαίνει
τη µείωση της ζήτησης τόσο από Κίνα όσο και από
Ινδία όπως επίσης ότι γενικότερα οι εισαγωγές παγκοσµίως είναι σε µικρότερο
όγκο από ότι πριν το 2008.
«Ως απαραίτητη προϋπόθεση για βελτίωση αλλά και
διατήρηση της αγοράς, θεωρεί την αύξηση του όγκου των διαλύσεων, εκτιµώντας ότι
περίπου 125 εκ. τόνους θα πρέπει να
οδηγηθούν προς διάλυση, δηλαδή σχεδόν όλα τα πλοία που έχουν κτισθεί πριν το
2000. Αναφορικά µε την αύξηση του στόλου για το 2016, οι βασικές µεταβλητές που
θα κρίνουν το τελικό αποτέλεσµα είναι ο όγκος των διαλύσεων και το λεγόµενο
Slippage Rate» επισημαίνετι στην ανάλυση του G.Moundreas Sa:
«Στα τέλη Μαρτίου, το συνολικό Orderbook ήτανε στους 112,5
εκ. DWT εκ των οποίων το 68%, δηλαδή 76,8 εκ. DWT είναι προγραµµατισµένοι να
πέσουν στο νερό το 2016, ποσοστό περίπου 10% επί του συνολικού στόλου. Αν
υποθέσουµε ότι το Slippage Rate θα κυµανθεί στο 30% και οι διαλύσεις του έτους
θα κλείσουν στους 40 εκ. DWT, τότε ή καθαρή αύξηση του στόλου θα είναι στο 1,8%
για το 2016 όταν η αύξηση της ζήτησης, δηλαδή το Dry World Seaborne Trade, για
το 2016 θα είναι µηδενική».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.