Μεγάλο ενδιαφέρον της ναυτιλιακής κοινότητας για την
παρουσίαση της CSIC
Το σύστημα καθαρισμού καυσαερίου (Exhaust Gas Cleaning
System – EGCS), ευρύτερα γνωστό ως Scrubber, του Shanghai Marine Diesel
Research Institute (SMDERI) που αντιπροσωπεύεται από την Glafcos Marine ΕΠΕ,
προσφέρει μια αξιόπιστη απάντηση στην κορυφαία πρόκληση που αντιμετωπίζει
σήμερα η παγκόσμια ναυτιλία: τη συμμόρφωση με τον κανονισμό του ΙΜΟ 2020 για
τις εκπομπές θείου στα καύσιμα των πλοίων, ο οποίος αναδιαμορφώνει το παγκόσμιο
τοπίο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Αυτό ήταν το βασικό μήνυμα της εκδήλωσης «Scrubbers 360ο»
που διοργάνωσε ο κινεζικός κολοσσός CSIC, και επιμελήθηκε η Glafcos, στο Κέντρο
Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, την Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου, με σκοπό να
παράσχει μια οπτική 360 μοιρών σχετικά με το θέμα των Scrubbers ως εργαλείο για
την επίτευξη των νέων ορίων εκπομπών θείου από τα πλοία.
Η μεγάλη ανταπόκριση της ναυτιλιακής κοινότητας και η
κατάθεση πολλών διαφορετικών οπτικών πάνω στο θέμα από ομιλητές που κάλυψαν όλο
το φάσμα της ναυτιλίας, πιστοποιούν την επιτυχία της πρωτοβουλίας της CSIC.
Όπως είπε o Λεωνίδας Δρίκος, Managing Director, Glafcos
Marine, «αυτή τη στιγμή οι ναυτιλιακές εταιρείες πιέζονται να αποφασίσουν
εγκαίρως για τη λύση που πρέπει να ακολουθήσουν, δηλαδή τη χρήση συμμορφούμενων
καυσίμων ή την εγκατάσταση EGCS, και να απαντήσουν κατά πάσα πιθανότητα σε μία
ακόμα πιο δύσκολη ερώτηση, σχετικά με τον κατασκευαστή EGCS που θα
εμπιστευτούν».
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «το σύστημα Scrubber του SMDERI απαντά
αξιόπιστα σε αυτές τις ανησυχίες, καθώς:
• η εμπειρία του SMDERI και η επένδυση στην έρευνα και
ανάπτυξη σε ό,τι αφορά τις λύσεις καθαρισμού καυσαερίων εξασφαλίζουν τόσο τη
λειτουργική αποτελεσματικότητα όσο και την αξιοπιστία των προτεινόμενων λύσεων,
• η αρχή σχεδιασμού έχει πιστοποιηθεί από τους κορυφαίους
Οργανισμούς Πιστοποίησης, μέσω της διαδικασίας έγκρισης μηχανικού πρωτότυπου,
• τα υλικά και οι διαδικασίες κατασκευής EGCS επιλέγονται
για να εξασφαλίζουν τη μακροπρόθεσμη αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα του
συστήματος,
• τα βασικά και κρίσιμα εξαρτήματα παρέχονται από αξιόπιστους
κατασκευαστές, βάσει των αναγκών και των απαιτήσεων του πελάτη,
• το παγκόσμιο δίκτυο εξυπηρέτησης μετά την πώληση καλύπτει
όλες τις επιχειρησιακές ανάγκες και
• το ισχυρό και σταθερό οικονομικό υπόβαθρο του SMDERI
μπορεί να εξασφαλίσει την υποστήριξη μετά την πώληση στο μέλλον».
Συνεχίζοντας, ο κ. Δρίκος αναφέρθηκε στα συγκριτικά
πλεονεκτήματα της πρότασης της CSIC/SMDERI, κάνοντας λόγο για «μία λύση
αξιόπιστη, με υψηλή παραγωγική δυνατότητα αλλά και με εξίσου υψηλή ποιότητα,
ευρωπαϊκού επιπέδου, που αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο την τεχνογνωσία του
Κινέζου κατασκευαστή σε τεχνολογικό επίπεδο, με ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς
όρους».
«Παρόλο που φαντάζει απλή, η τεχνολογία των scrubbers
παρουσιάζει σημαντικές επιστημονικές, τεχνικές και μηχανολογικές προκλήσεις,
αλλά και ευκαιρίες», σημείωσε από την πλευρά του ο Δρ Γεώργιος Σκεύης,
Επικεφαλής Ερευνητής του Εθνικού Κέντρου Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης
(ΕΚΕΤΑ). Ο ίδιος πρόσθεσε: «Η ελληνική κοινότητα Έρευνας & Ανάπτυξης, σε στενή συνεργασία με την ελληνική και τη
διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία, μπορεί να προσφέρει καινοτόμες λύσεις για την
προσαρμογή και βελτιστοποίηση των συστημάτων scrubbers από άποψη αυξημένης
αποτελεσματικότητας, μείωσης των εκπομπών θείου, αλλά και μειωμένου κεφαλαιακού
και λειτουργικού κόστους».
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο κ. Αντώνης Βουρδαχάς, Principal
Vessel Performance Analyst, ABS, επισήμανε ότι «η επερχόμενη εφαρμογή του νέου
παγκόσμιου κατώτατου ορίου εκπομπών θείου από το 2020 συνοδεύεται από μία
αβεβαιότητα που δημιουργεί αναστάτωση στη ναυτιλιακή κοινότητα, η οποία
αντιμετωπίζει ήδη σημαντικές προκλήσεις στην παγκόσμια αγορά. Ωστόσο, οι
εξελίξεις στην τελευταία, 73η Σύνοδο της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου
Περιβάλλοντος MEPC, ενδέχεται να βοηθήσουν: υπάρχουν πολλές πιθανές λύσεις στα
προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτιλιακές, αλλά τα scrubbers βρίσκονται για
πολλούς στην κορυφή της λίστας, κυρίως χάρη στα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματά
τους».
Ο κ. Λουκάς Κάνιαρος, εκ μέρους της ναυτιλιακής εταιρείας
CHANDRIS, σχολίασε ότι «ο νέος κανονισμός για τις εκπομπές θείου από τα πλοία
επιτρέπει τη χρήση εναλλακτικών μεθόδων συμμόρφωσης, συμπεριλαμβανομένων των
scrubbers», ωστόσο εξέφρασε επιφυλάξεις, καθώς όπως εκτίμησε «χρησιμοποιώντας
τέτοιες μεθόδους δεν θα υπήρχε ουσιαστικός περιορισμός της περιεκτικότητας σε
θείο του χρησιμοποιημένου καυσίμου». Ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στα «τεχνικά
ζητήματα που ανακύπτουν και μερικές σημαντικές ανησυχίες που εμπλέκονται κατά
την επιλογή ενός scrubber».
-//-
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ CSIC
Η China Shipbuilding Industry Corporation (CSIC), που
ιδρύθηκε τον Ιούλιο 1999, είναι μια κορυφαία κρατική επιχείρηση και ένας από
τους μεγαλύτερους ναυπηγοεπισκευαστικούς ομίλους στην Κίνα. Πρόκειται για τη
μοναδική κινεζική ναυπηγοεπισκευαστική εταιρία που συμπεριλαμβάνεται στη λίστα
Fortune Global 500. Το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων του ομίλου ανέρχεται
σε 2,95 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ απασχολεί περίπου 150.000 εργαζόμενους.
Περιλαμβάνει μια σειρά από αναγνωρισμένα ναυπηγεία, κατασκευαστές κινητήρων
ντίζελ και ινστιτούτα έρευνας που συνδέονται με την εισηγμένη θυγατρική.
Επιπλέον, η CSIC κατέχει ηγετική θέση στην έρευνα και το σχεδιασμό πολεμικών
και εμπορικών πλοίων, με 13 ακαδημαϊκούς και περισσότερους από 40.000 υψηλά
ειδικευμένους μηχανικούς που εργάζονται σε έξι κέντρα R&D, εννιά
εργαστήρια, δώδεκα κέντρα τεχνολογικής έρευνας – όλα εθνικής κλάσης – καθώς και
σε 150 μεγάλης κλίμακας εργαστήρια του ομίλου. Η γκάμα προϊόντων της CSIC
εκτίνεται από το ναυτιλιακό κλάδο μέχρι και τη σφαίρα σχεδιασμού και κατασκευής
προηγμένων ετοιμοπαράδοτων μονάδων εξοπλισμού και προϊόντων υψηλής
τεχνολογίας.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ SMDERI
Το SMDERI είναι το μοναδικό κρατικό ινστιτούτο έρευνας για
θαλάσσιους κινητήρες ντίζελ στην Κίνα, συνδεδεμένο με τη CSIC και
αντιπροσωπεύει έναν από τους μεγαλύτερους ναυπηγοεπισκευαστικούς ομίλους στην
Κίνα. Το SMDERI ιδρύθηκε το 1963 και αποτελεί έναν επιχειρηματικό όμιλο που
δραστηριοποιείται σε R&D, κατασκευές, επισκευές και συμβάσεις έργων. Τα
κυριότερα προϊόντα που αναπτύσσονται και παράγονται από το SMDERI, με μια αγορά
που εκτείνεται σε περισσότερες από 30 χώρες και περιοχές ανά τον κόσμο,
χρησιμοποιούνται ευρέως σε περισσότερους από 20 τομείς, όπως μηχανικό
εξοπλισμό, πετροχημικά, ενέργεια, μεταφορές, κλπ.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ GLAFCOS MARINE
Η Glafcos Marine Ltd. είναι ένας τεχνικός όμιλος Ναυπηγών,
Μηχανολόγων και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Επιθεωρητών και Ναυτικών Συμβούλων, που
προσφέρει την εμπειρία και τις υπηρεσίες του στο ναυτιλιακό κλάδο διεθνώς, μέσω
ενός εξαιρετικά ανταγωνιστικού δικτύου με θυγατρικές σε Ελλάδα και Κίνα.
Με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας, η Glafcos παρέχει
αποτελεσματικές υπηρεσίες και εξατομικευμένη προσέγγιση στους ακόλουθους
τομείς: σχεδιασμός νέων κατασκευών, μετασκευές, συμβουλευτικές υπηρεσίες σε
πλοία εν υπηρεσία, επιθεωρήσεις και επισκευές, με προσωπικό σε εικοσιτετράωρη
ετοιμότητα και τηλεφωνική γραμμή άμεσης εξυπηρέτησης. Η Glafcos Marine Ltd.
διατηρεί επί σειρά ετών ξεχωριστό τμήμα R&D.
Η SinoGlafcos, η κινεζική θυγατρική της Glafcos, εξυπηρετεί
τη ναυτιλία κατά μήκος της κινεζικής ακτογραμμής με όλες τις παραπάνω
υπηρεσίες, ενώ ταυτόχρονα παρέχει γενικό ανεφοδιασμό πλοίων και προμήθειες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.