Αυξημένο κατά 5,5% θα είναι το κονδύλι για την κάλυψη των άγονων
γραμμών το 2019. Προστέθηκαν νέες γραμμές στο ακτοπλοϊκό δίκτυο όπως η
γραμμή Σαμοθράκη- Λήμνος- Καβάλα και η επιδότηση της γραμμής Πάτρα-
Σάμη- Ιθάκη ενώ αυξήθηκε για τους καλοκαιρινούς μήνες αύξηση συχνότητας
εξυπηρέτησης της Μεγίστης.
«Η χώρα μας είναι η πλέον πολυνησιακή χώρα της Ευρώπης, με μεγάλες
ανάγκες ακτοπλοϊκής σύνδεσης, οι οποίες δεν μπορούν να καλυφθούν στο
σύνολό τους από τις ελεύθερες δρομολογήσεις πλοίων. Οι άγονες γραμμές
είναι μια αυτονόητη υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας, προκειμένου να
εξασφαλιστεί η ελάχιστη συγκοινωνιακή κάλυψη, ιδιαίτερα των μικρών
νησιών. Με συνέπεια αυξάνουμε σταθερά τον προϋπολογισμό και την
επιδότηση των άγονων γραμμών, αποσκοπώντας στην όλο και μεγαλύτερη
κάλυψη των συγκοινωνιακών γραμμών των νησιών και άρα στην κάλυψη των
αναγκών τόσο των τουριστών αλλά κυρίως των μόνιμων κατοίκων τους.»
επεσήμανε ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός:
« Το 2018 ο προϋπολογισμός ανήλθε στα 86 εκ, ενώ για το 2019 έχουμε
προβλέπεται να διαμορφωθεί τελικά στα 90,8 εκ. Κανείς πλέον δεν μπορεί
να αμφισβητήσει ότι τα τελευταία τρία χρόνια, η ακτοπλοϊκή σύνδεση των
νησιών μας έχει βελτιωθεί σε σημαντικό βαθμό. Οι αλλαγές του θεσμικού
πλαισίου που προγραμματίζουμε για το 2019 και η επιδότηση πολυετών
συμβάσεων για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, θα δώσουν ώθηση στην
κατασκευή νέων τεχνολογικά εξελιγμένων πλοίων, ώστε να βελτιωθεί ακόμη
περισσότερο η διασύνδεση των νησιών».
Όμως σύμφωνα με τον Σύνδεσμό Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, η κάλυψη των άγονων γραμμών είναι προβληματική. Για την κάλυψη των άγονων γραμμών επεσήμανε:
«Σχετικά με τα δρομολόγια Δημόσιας Υπηρεσίας παρατηρούμε ότι ήδη
αντιμετωπίζονται προβλήματα λόγω του μειωμένου ενδιαφέροντος συμμετοχής
των κατάλληλων πλοίων στους διεθνείς διαγωνισμούς Δημόσιας. Μάλιστα
υπάρχουν διαγωνισμοί με μηδενική συμμετοχή. Σε περίπτωση κατά την οποία
κάποια πλοία αποσυρθούν πχ λόγω ηλικίας δεν γνωρίζουμε εάν με τους
ίδιους όρους υπάρχει άλλο διαθέσιμο για την αντικατάστασή του» έχει
επισημάνει ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης:
«Η ανανέωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου είναι μία διαρκής ανάγκη η
οποία θα είναι περισσότερο απαραίτητη και αναπόφευκτη την επόμενη
δεκαετία. Σήμερα στις Ακτοπλοϊκές μας γραμμές πλην πορθμείων στο Αιγαίο
και στο Ιόνιο είναι δρομολογημένα 74 πλοία, 53 συμβατικά και 21
ταχύπλοα. Από τα 74 πλοία τα 10 ή το 13,5% είναι ηλικίας άνω των 40
ετών. Στο τέλος της επόμενης δεκαετίας τα 41 πλοία ή το 55,5% θα είναι
ηλικίας άνω των 40 ετών με αποτέλεσμα τα αμέσως επόμενα χρόνια να είναι
σταδιακά αναγκαία η αντικατάστασή τους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.