20 Αυγ 2017

Τα οφέλη της Attica Group από το deal εξαγοράς της HSW


Νέα δεδομένα διαμορφώνει για το ακτοπλοϊκό τοπίο στη χώρα μας, αλλά και την επιβατηγό ναυτιλία της Μεσογείου, η απόφαση της Attica Group να αποκτήσει με τις «ευλογίες» του βασικού της μετόχου, της MIG, το 50,3% των μετοχών της Hellenic Seaways. Πρόκειται για μία ιστορική εξέλιξη που αλλάζει ισορροπίες στον κλάδο και υπηρετεί πολλαπλούς στόχους, ενώ τίθεται εκ των πραγμάτων και στο μικροσκόπιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Η απόφαση αυτή δημιουργεί ένα ισχυρό ελληνικό όμιλο που τον καθιστά και επισήμως συνομιλητή του Ομίλου Grimaldi, ο οποίος μέσω των Μινωικών ελέγχει το 48,5% των μετοχών της HSW, ενώ επεδίωξε την εξαγορά του 40,5% που κατείχε η Τράπεζα Πειραιώς, ΠΕΙΡ-2,23% η οποία όμως προτίμησε την Attica.
Ο όμιλος Grimaldi θα συνομιλήσει τώρα για το μέλλον της HSW -και όχι μόνο- με έναν μέτοχο, την Attica Group, τον οποίο πολλές φορές στο παρελθόν είχε εκθειάσει τοποθετώντας τον στους επιχειρηματικούς ομίλους που έχουν μέλλον στον κλάδο της ευρωπαϊκής επιβατηγού ναυτιλίας.
Με την εξαγορά του 50,3% των μετοχών της Hellenic Seaways από τον όμιλο Attica,  κερδισμένη είναι η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία πέτυχε διπλό στόχο. Αφενός εκπλήρωσε την υποχρέωσή της να πουλήσει ένα non core asset (οι συμμετοχή της στη HSW), αφετέρου ενδυνάμωσε τον όμιλο Attica τον οποίο ελέγχει έμμεσα (μέσω της MIG) και ως ένα βαθμό άμεσα, αφού μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής θα έχει περίπου το 10% του μετοχικού της κεφαλαίου. Συνεπώς μπορεί να ελπίζει σε επιπλέον οφέλη από μία ενδεχόμενη μεταβίβαση των μετοχών αυτών αλλά και του συνόλου του ακτοπλοϊκού ομίλου σε άλλον μέτοχο, στο πλαίσιο μιας συνολικής αναδιάρθρωσης του Ομίλου MIG.
Η Τράπεζα Πειραιώς ελέγχει έμμεσα την Attica Group, αφού κατέχει το 31,2% της MIG, η οποία με τη σειρά της είναι μητρική της Attica, κατέχοντας το 89,38% των μετοχών της. Στο σημείο αυτό υπενθυμίζεται ότι ένα μέρος του δανεισμού του Ομίλου Attica ανήκει στον επενδυτικό όμιλο Fortress, ο οποίος έχει δικαίωμα μετατροπής των ομολογιακών δανείων της Attica σε μετοχές. To ίδιο fund έχει και ένα ομολογιακό 150 εκατ. ευρώ στη MIG, το οποίο πήρε από τη Eurobank. Ο όμιλος Fortress έχει επομένως ισχυρό λόγο στην αναδιάρθρωση των υποχρεώσεων της MIG και του Ομίλου Attica, ενώ εάν το επιθυμεί μπορεί να διεκδικήσει συμμετοχή και σε ένα μελλοντικό μετοχικό σχήμα που θα ελέγχει τον ακτοπλοϊκό όμιλο.
Κερδισμένη από την εξαγορά είναι και η Attica η οποία διευρύνει τα μερίδιά της στον εσωτερικό ακτοπλοϊκό χάρτη και αποκτά τη δυνατότητα να ορθολογικοποιήσει περαιτέρω δρομολόγια και γραμμές, βελτιώνοντας τη σύνδεση των νησιών με τον Πειραιά και μεταξύ τους, μια εξέλιξη που προφανώς βλέπει θετικά και το υπουργείο Nαυτιλίας, που θεωρεί τον όμιλο Attica αξιόπιστο συνομιλητή.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού και οι Μινωικές

Βέβαια, προϋπόθεση για να ολοκληρωθεί η συναλλαγή είναι να «περάσει» και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σημειώνεται ότι  Attica Group (μέσω της θυγατρικής της Blue Star Ferriers) και Hellenic Seaways είναι μέχρι τώρα ανταγωνίστριες στις γραμμές των Κυκλάδων και του Βορείου Αιγαίου. Ειδικά σε ορισμένες γραμμές στο Βόρειο Αιγαίο δεν δραστηριοποιείται τρίτη εταιρεία, σε αντίθεση με τις Κυκλάδες όπου δραστηριοποιούνται και άλλες.
Την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού αναμένουν και οι Μινωικές, πριν τοποθετηθούν για την κίνηση της Attica, όπως σημείωσαν στη «Ν» κύκλοι της ηρακλειώτικης εταιρείας, θυγατρικής του Ομίλου Grimaldi.
Σημειώνεται ότι οι Μινωικές Γραμμές ΜΙΝΟΑ-1,67% διέθεσαν περί τα 32,3 εκατ. ευρώ από τον Φεβρουάριο του 2016 μέχρι πρόσφατα για να ανεβάσουν το ποσοστό τους στην HSW από το 33,3% στο 48,5%! Στη συνέχεια κατέθεσαν πρόταση εξαγοράς των μετοχών που είχε στην κατοχή της η Τράπεζα Πειραιώς αλλά η προσφορά δεν ικανοποίησε την Τράπεζα.

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Μερική αναδημοσίευση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.