Ο πολυθρύλητος, μετά το ταξίδι του Έλληνα πρωθυπουργού στην Κίνα, «νέος δρόμος του Μεταξιού» με τον οποίο οι Κινέζοι θα αναπτύξουν σε τεράστια μεγέθη το εμπόριό τους και στον οποίο περιλαμβάνεται και η Ελλάδα φαίνεται ότι δεν είναι αμφίδρομος. Η κυβέρνηση θέλει να προσελκύσει κινεζικές επενδύσεις.
Την ίδια ώρα όμως, η ελληνική ναυτιλία, ο καλύτερος πελάτης των κινεζικών ναυπηγείων τα τελευταία χρόνια, αρχίζει να αλλάζει ρότα και να απομακρύνεται από τον «Κόκκινο Δράκο». Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες εν μέσω της σοβαρότατης κρίσης που έχει πλήξει τον κάδο, έχουν ξαναστραφεί προς την Ιαπωνία και την Κορέα, χωρίς ακόμη να έχεις σχηματισθεί πλήρως η εικόνα.
Η σημασία της ελληνικών συμφερόντων ναυτιλίας στην κινεζική ναυπηγική βιομηχανία έως σήμερα καταδεικνύεται από τους αριθμούς.
Σε σύνολο 4.907 πλοίων ελληνικών συμφερόντων χωρητικότητας 370 εκατομμυρίων τόνων σε κινεζικά ναυπηγεία έχουν κατασκευαστεί τα 1.256 ποσοστό 25,6%, συνολικής χωρητικότητας 92,3 εκατομμυρίων ευρώ.
Αυτή την χρονική περίοδο σε κινεζικές γυάρδες βρίσκονται υπό ναυπήγηση 196 πλοία για λογαριασμό ελλήνων, συνολικής χωρητικότητας 17,5 εκατομμυρίων τόνων.
Από αυτά 119 είναι φορτηγά χωρητικότητας 10,3 εκ. τόνων, 44 δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 5,6 εκατ. τόνων, 19 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, επτά LPG, δύο LNG ενώ άλλα πέντε είναι διάφορων τύπων.
Σε κορεατικά ναυπηγεία οι Έλληνες «κτίζουν» 168 πλοία τα οποία είναι αριθμητικά λιγότερα από όσα ναυπηγούνται στην Κίνα όμως είναι μεγαλύτερης χωρητικότητας αφού ξεπερνούν τους 20 εκατομμύρια τόνους.
Ακολουθεί η Ιαπωνία με 55 πλοία χωρητικότητας 4,7 εκατομμυρίων τόνων, η Ρουμανία με 12 και 1,6 εκ. τόνους, το Βιετνάμ με εννέα πλοία, οι Φιλιππίνες με οκτώ, η Ινδία με δύο, η Ταϊβάν με δύο ενώ ένα πλοίο ελληνικών συμφερόντων κατασκευάζεται στη Φιλανδία.
Συνολικά οι έλληνες ναυπηγούν 453 πλοία συνολικής χωρητικότητας 46 εκατομμυρίων τόνων.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.