Δεν πρόκειται να αλλάξει η φορολογική πολιτική για τη ναυτιλία που εφαρμόζει το κάθε κράτος μέλος της ΕΕ ξεκαθάρισε η Επίτροπος Μεταφορών Violeta Bulc στην διάρκεια συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί από την Ένωση Εφοπλιστών στο εκθεσιακό κέντρο των Ποσειδωνίων.
Όπως ξεκαθάρισε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να εφαρμοστούν οι κατευθυντήριες γραμμές που υπάρχουν σήμερα και να μην αλλάξει το πλαίσιο. Η ΕΕ θέλει να είναι σίγουρη για την εφαρμογή των κανόνων και να ξεκαθαρίσει πως εφαρμόζονται σε όλα τα κράτη μέλη.
Όσον αφορά για την ευρωπαϊκή ναυτιλιακή πολιτική υπογράμμισε ότι στόχος είναι η δημιουργία πλαισίου σωστού ανταγωνισμού.
«Η ΕΕ θέλει να διατηρήσει την ευρωπαϊκή ναυτιλία παγκόσμια δύναμη μεσώ προγραμμάτων ανάπτυξης» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Επίσης, επισήμανε πως στόχος είναι να μην υπάρχουν τελωνεία στο εσωτερικό των χωρών μελών για την περαιτέρω ανάπτυξη του εμπορίου, η απλοποίηση της γραφειοκρατίας μέσω της τεχνολογίας και η αναζωογόνηση της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας όχι όμως με κάθε κόστος.
Τέλος, τάχθηκε υπέρ της συνεργασίας με το Διεθνή Οργανισμό Ναυσιπλοΐας (IMO) αφού όπως τόνισε η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι παγκόσμια άρα θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία για την εφαρμογή κανονισμών που θα έχουν παγκόσμια και όχι τοπική ισχύ.
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης τόνισε ότι «η ελληνική ναυτιλία ως εθνικό κεφάλαιο πρέπει να διαφυλαχθεί από άστοχες πολιτικές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Με όλα τα όργανα δεν έχουμε κανένα πρόβλημα εκτός από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Θα ήταν καλό η συζήτηση που έχει ανοίξει για το φορολογικό πλαίσιο που ισχύει για την ναυτιλία στην Ελλάδα να παραμείνει στο προανακριτικό επίπεδο που είναι σήμερα και όχι να μπούμε στην κύρια ανάκριση γιατί τότε θα ανοίξει το κουτί της Πανδώρας. Αρνηθήκαμε και θα αρνηθούμε να γίνουμε οι ρουφιάνοι για όλους όσοι κρύβονται πίσω από δαιδαλώδεις διαδικασίες. Είμαστε θετικοί να δοθεί λύση και τέλος σε αυτό το σφάλμα της ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού. Όπως έκλεισε παρόμοιο θέμα και με την Κύπρο, όπως έγινε με την Ολλανδία και τη Γερμανία και στις οποίες δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έκλεισε».
«Η ευρωπαϊκή ναυτιλία πρέπει να παραμείνει την Ευρώπη, πρέπει να είμαστε ανταγωνιστικοί όχι μεταξύ μας ως κράτη αλλά απέναντι στους Ασιάτες πλοιοκτήτες που όσο περνάει ο καιρός γίνονται κυρίαρχοι» κατέληξε ο κ. Βενιάμης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.