8 Απρ 2016

Με «βούλα» Τσίπρα έπεσαν οι υπογραφές για το 51% του ΟΛΠ στην COSCO

Παρουσία του Αλέξη Τσίπρα στο Μέγαρο Μαξίμου, αντί για το Ζάππειο που ήταν αρχικά προγραμματισμένο, έπεσαν οι υπογραφές για την παραχώρηση του 51% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ στην κινεζική COSCO στη μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Ακολούθησε εορταστική εκδήλωση στο Ζάππειο Μέγαρο, όπου παρευρέθηκαν Oι κκ. Αλέξης Τσίπρας, Πρωθυπουργός της Ελληνικής Δημοκρατίας, Zou Xiaoli, Κινέζος Πρέσβης στην Ελλάδα, Στέργιος Πιτσιόρλας, Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Xu Lirong, Πρόεδρος της China COSCO Shipping, καθώς και άλλοι εκπρόσωποι του πολιτικού και επιχειρηματικού κόσμου, τόσο της Κίνας όσο και της Ελλάδας.

Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε την υπογραφή της συμφωνίας ως κίνηση που θα καταστήσει τον δρόμο του Μεταξιού συντομότερο. Η Ελλάδα εισέρχεται σε μια νέα φάση, όπου η έμφαση δίνεται στην ανασυγκρότηση και την ανάκαμψη της οικονομίας, είπε ο κ. Τσίπρας και σημείωσε ότι η επένδυση αυτή θα αποτελέσει αφετηρία για την προσέλκυση και άλλων επενδύσεων.
Ο κ. Τσίπρας ανέφερε, επίσης, ότι μέλημα της κυβέρνησης είναι η διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Ο Xu Lirong, Πρόεδρος της China COSCO Shipping, δήλωσε: «Η China COSCO Shipping υλοποιεί επενδύσεις υψηλής ποιότητας στο λιμάνι από το 2009. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, η China COSCO Shipping έχει ενισχύσει με επιτυχία την ανταγωνιστικότητα και τη σημασία του Πειραιά στη διεθνή αγορά ναυτιλίας, και έχει συμβάλει ενεργά στην τοπική οικονομική ανάπτυξη. Ο Πειραιάς είναι πλέον ένας σύγχρονος τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων μεγάλης κλίμακας με κορυφαίες τεχνολογίες, το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι των δύο τελευταίων ετών ανάμεσα στα κορυφαία 100 εμπορευματικά λιμάνια παγκοσμίως, καθώς και ένας σημαντικός κόμβος για πολλές διεθνείς μεταφορικές εταιρείες στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς, η China Cosco Shipping θα κεφαλαιοποιήσει τη στρατηγική ευκαιρία που παρουσιάζει η πρωτοβουλία "One Belt, One Road", ξεκινώντας δυναμικά μια νέα σειρά επενδύσεων σε υποδομές και λειτουργίες, που θα εξορθολογίσουν πλήρως τις επιδόσεις του λιμανιού και θα βοηθήσουν τον ΟΛΠ να αξιοποιήσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του και να καταστεί ένα από τα κορυφαία λιμάνια στην Ευρώπη. Η China COSCO Shipping δεν θα λειτουργεί απλώς ένα υπερσύγχρονο λιμάνι που θα συνδέει το εμπόριο της Ασίας και της Ευρώπης, αλλά επιπλέον θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και θα συνδράμει στην ενδυνάμωση της ελληνικής οικονομίας».
Ο Zou Xiaoli, Πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, δήλωσε τα εξής: «Η σημερινή συμφωνία σηματοδοτεί ένα ιστορικό ορόσημο για την Σινο-Ελληνική φιλία και τις σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών σε πολλαπλά επίπεδα. Με τον στόλο και την τεχνική εξειδίκευση της China COSCO Shipping, η Ελλάδα θα γίνει η κορυφαία πύλη εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη, και οι εξαγωγές της Ελλάδας προς την Κίνα θα ενισχυθούν περαιτέρω. Οι λαοί μας έχουν μια μακρά παράδοση στη ναυτιλία, η οποία χρονολογείται από την αρχαιότητα. Οι στόλοι και η ναυτιλιακή τεχνογνωσία της Ελλάδας και της Κίνας είναι γνωστά σε όλο τον κόσμο για την ικανότητα και τη δυναμική τους, επομένως το να ενώνουμε τις δυνάμεις μας είναι απόλυτα φυσιολογικό. Την ίδια στιγμή η συμφωνία διευρύνει ουσιαστικά τη συνεργασία ανάμεσα στις δύο χώρες».
Βάσει της συμφωνίας το υπόλοιπο 16% θα μεταβιβαστεί μέσα στην 5ετία, μετά την ολοκλήρωση των επενδύσεων ύψους 300 εκατ. ευρώ. Το δημόσιο διατηρεί το 23% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ και 3 θέσεις στο Διοικητικό Συμβούλιο μέχρι την μεταβίβαση του 16% ενώ μετά την μεταβίβαση του 16%, το Δημόσιο θα παραμένει με 7% και μία θέση στο Διοικητικό Συμβούλιο.
Εντύπωση προκαλεί πως για ακόμη μία φορά η Ηρώδου Αττικού ήταν «σιδηρόφραχτη» με κλούβες των ΜΑΤ και ενώ απαγορεύτηκε η διέλευση των οχημάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.