Σχεδόν κατά 30% αυξήθηκαν οι ναύλοι για τα πλοία τύπου capes μέσα σε μία
εβδομάδα. Ενώ πριν από λίγες ημέρες φλέρταραν με ναύλους μικρότερους
των 10.000 δολ., χθες πέτυχαν ναύλους 14.887 δολ., τους υψηλότερους από
τις αρχές του περασμένου Ιουλίου. Ωστόσο, οι γνώμες των αναλυτών
διίστανται για τη διάρκεια του ράλι στο οποίο επιδόθηκαν τα capes την
προηγούμενη εβδομάδα.
Η άνοδος των ναύλων από την προηγούμενη Τρίτη μέχρι και χθες Δευτέρα, που έφερε και πάλι το δείκτη Baltic Dry (BDI) πάνω από τις 1.000 μονάδες και συγκεκριμένα στις 1.115, οφείλεται στην αύξηση της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από τις κινεζικές χαλυβουργίες και στον κυκλώνα Utor που έπληξε την Αυστραλία, δημιουργώντας πρόβλημα στις θαλάσσιες μεταφορές.
Η άνοδος των ναύλων δεν περιορίζεται μόνο στον Ειρηνικό, καθώς στον Ατλαντικό ο ημερήσιος ναύλος αυξήθηκε στα 12.000 δολ. την ημέρα, σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson.
Ο αναλυτής Doug Mavrinac της εταιρείας Jefferies εκτιμά, πάντως, ότι η άνοδος των ναύλων θα έχει συνέχεια, καθώς η ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος από τους Κινέζους θα συνεχιστεί, ενώ η αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας θα επιβραδύνεται. Ο ίδιος βλέπει πολύ πιθανό σενάριο ο ημερήσιος ναύλος των capes στη spot αγορά να φτάσει τα 20.000 δολ. το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με το Tradewinds, ο αναλυτής Ben Nolal της Stifel αναφέρει ότι μπορεί ο κυκλώνας της Αυστραλίας να βοήθησε την αγορά την προηγούμενη εβδομάδα, ωστόσο δεν διακρίνει ιδιαίτερη δυναμική στους ναύλους για το μέλλον. Οπως εξηγεί, η ανοδική κίνηση των ναύλων στα capes δεν υποστηρίζεται από μία ανάλογη δυναμική των ναύλων στα πλοία μικρότερου μεγέθους και πιστεύει ότι σύντομα και οι ναύλοι των capes θα επανέλθουν στα χαμηλότερα επίπεδα των προηγούμενων ημερών.
Πάντως, ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarkson διακρίνει καλύτερες ημέρες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων επιβραδύνθηκαν κατά 43% σε ετήσια βάση, ενώ κατά 28% επιβραδύνθηκαν και οι διαλύσεις. Τα ποσοστά αυτά δίνουν μία αύξηση του στόλου κατά 6,3% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, αύξηση αναμένεται και στο θαλάσσιο εμπόριο, καθώς θα αυξηθούν οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, όπως ανέφερε ο Andi Case, διευθύνων σύμβουλος του ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson.
Παρά τις αντικρουόμενες εκτιμήσεις για την πορεία της ναυλαγοράς και το γεγονός ότι βρισκόμαστε στην αιχμή των καλοκαιρινών διακοπών το ενδιαφέρον για αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι εξακολουθεί να παραμένει αμείωτο, σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Ηλιόπουλο, broker στο ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal. H έντονη δραστηριότητα, αναφέρει ο κ. Ηλιόπουλος σε ανάλυσή του, δεν είναι εμφανής μόνο από τον αριθμό των αγοραπωλησιών που καταγράφονται, αλλά και από τον αριθμό των εμφανιζόμενων αγοραστών σε πλοία που βγαίνουν προς πώληση.
Περίπου οκτώ ενδιαφερόμενοι επισκέφθηκαν πριν από λίγες ημέρες το «Dannan Island», ένα panamax που ναυπηγήθηκε το 2006, ενώ δέκα ήταν οι υποψήφιοι αγοραστές για το handymax «Azuma Phoenix». Περιττό να σημειώσουμε ότι και στις δυο περιπτώσεις οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι ήταν Ελληνες.
Οι αγοραστές προσδοκούν να επωφεληθούν από τις χαμηλές τιμές, οι οποίες θα πρέπει να σημειωθεί ότι αφορούν σύγχρονα πλοία, αν και second hand, τα οποία είναι σύμφωνα με όλους τους κανονισμούς για περιβαλλοντικά θέματα. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι σε πολλές περιπτώσεις στις αγορές αυτές επενδύουν σε συνεργασία με έμπειρους πλοιοκτήτες και επενδυτικά funds.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
Η άνοδος των ναύλων από την προηγούμενη Τρίτη μέχρι και χθες Δευτέρα, που έφερε και πάλι το δείκτη Baltic Dry (BDI) πάνω από τις 1.000 μονάδες και συγκεκριμένα στις 1.115, οφείλεται στην αύξηση της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από τις κινεζικές χαλυβουργίες και στον κυκλώνα Utor που έπληξε την Αυστραλία, δημιουργώντας πρόβλημα στις θαλάσσιες μεταφορές.
Η άνοδος των ναύλων δεν περιορίζεται μόνο στον Ειρηνικό, καθώς στον Ατλαντικό ο ημερήσιος ναύλος αυξήθηκε στα 12.000 δολ. την ημέρα, σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson.
Ο αναλυτής Doug Mavrinac της εταιρείας Jefferies εκτιμά, πάντως, ότι η άνοδος των ναύλων θα έχει συνέχεια, καθώς η ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος από τους Κινέζους θα συνεχιστεί, ενώ η αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας θα επιβραδύνεται. Ο ίδιος βλέπει πολύ πιθανό σενάριο ο ημερήσιος ναύλος των capes στη spot αγορά να φτάσει τα 20.000 δολ. το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με το Tradewinds, ο αναλυτής Ben Nolal της Stifel αναφέρει ότι μπορεί ο κυκλώνας της Αυστραλίας να βοήθησε την αγορά την προηγούμενη εβδομάδα, ωστόσο δεν διακρίνει ιδιαίτερη δυναμική στους ναύλους για το μέλλον. Οπως εξηγεί, η ανοδική κίνηση των ναύλων στα capes δεν υποστηρίζεται από μία ανάλογη δυναμική των ναύλων στα πλοία μικρότερου μεγέθους και πιστεύει ότι σύντομα και οι ναύλοι των capes θα επανέλθουν στα χαμηλότερα επίπεδα των προηγούμενων ημερών.
Πάντως, ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarkson διακρίνει καλύτερες ημέρες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων επιβραδύνθηκαν κατά 43% σε ετήσια βάση, ενώ κατά 28% επιβραδύνθηκαν και οι διαλύσεις. Τα ποσοστά αυτά δίνουν μία αύξηση του στόλου κατά 6,3% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, αύξηση αναμένεται και στο θαλάσσιο εμπόριο, καθώς θα αυξηθούν οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, όπως ανέφερε ο Andi Case, διευθύνων σύμβουλος του ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson.
Παρά τις αντικρουόμενες εκτιμήσεις για την πορεία της ναυλαγοράς και το γεγονός ότι βρισκόμαστε στην αιχμή των καλοκαιρινών διακοπών το ενδιαφέρον για αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι εξακολουθεί να παραμένει αμείωτο, σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Ηλιόπουλο, broker στο ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal. H έντονη δραστηριότητα, αναφέρει ο κ. Ηλιόπουλος σε ανάλυσή του, δεν είναι εμφανής μόνο από τον αριθμό των αγοραπωλησιών που καταγράφονται, αλλά και από τον αριθμό των εμφανιζόμενων αγοραστών σε πλοία που βγαίνουν προς πώληση.
Περίπου οκτώ ενδιαφερόμενοι επισκέφθηκαν πριν από λίγες ημέρες το «Dannan Island», ένα panamax που ναυπηγήθηκε το 2006, ενώ δέκα ήταν οι υποψήφιοι αγοραστές για το handymax «Azuma Phoenix». Περιττό να σημειώσουμε ότι και στις δυο περιπτώσεις οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι ήταν Ελληνες.
Οι αγοραστές προσδοκούν να επωφεληθούν από τις χαμηλές τιμές, οι οποίες θα πρέπει να σημειωθεί ότι αφορούν σύγχρονα πλοία, αν και second hand, τα οποία είναι σύμφωνα με όλους τους κανονισμούς για περιβαλλοντικά θέματα. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι σε πολλές περιπτώσεις στις αγορές αυτές επενδύουν σε συνεργασία με έμπειρους πλοιοκτήτες και επενδυτικά funds.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.