Παρά τα
όσα γράφονται και λέγονται για συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και Cosco με παρέμβαση του πρωθυπουργού, η
αλήθεια όπως αποκαλύπτει σήμερα το «Marine Times» είναι άλλη.
Ας πάρουμε
τα πράγματα από την αρχή.
Ο Αντώνης Σαμαράς έχει αποφασίσει την πώληση
του ΟΛΠ και το έχει δεχθεί και ο Ευάγγελος
Βενιζέλος. Εν αντιθέσει το ΠΑΣΟΚ δεν
συζητάει την πώληση της ΟΛΘ ΑΕ και
μπορεί να μείνει τελικά στο Δημόσιο.
Η Cosco σε χθεσινή συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και
Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη
επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της για τη συμμετοχή της σε διαγωνισμό πώλησης
μετοχών του ΟΛΠ και δήλωσε ότι θέλει να αγοράσει τον Οργανισμό. Η Cosco φαντάζει το μεγάλο φαβορί.
Όμως οι
Κινέζοι ως όρο βάζουν την ολοκλήρωση του φιλικού διακανονισμού για την κατασκευή και εκμετάλλευση του δυτικού τμήματος της προβλήτας ΙΙΙ με
αντάλλαγμα την αναστολή καταβολής του εγγυημένου ανταλλάγματος έως ότου το ΑΕΠ της
Ελλάδας φθάσει στα επίπεδα του 2008 κάτι που αναμένεται να συμβεί στην καλύτερη
περίπτωση το 2026.
Οι
Κινέζοι βλέπουν ως δύο διαφορετικά πλάνα: 1)
Την απόκτηση του ΟΛΠ και 2) την πορεία της θυγατρικής τους στο λιμάνι
της ΣΕΠ ΑΕ. Όμως πέφτουν σε τοίχο.
Αλλά
βρίσκουν τοίχο στη διοίκηση του ΟΛΠ η οποία επιμένει να πάρε μία επιπλέον
διασφάλιση σε ό,τι αφορά το αντάλλαγμα από την Cosco για τον φιλικό διακανονισμό. Θέμα
που η Cosco ευελπιστεί ότι θα λύσει το Μέγαρο Μαξίμου μέσα στον Σεπτέμβριο.
Επίσης, υπάρχει πρόβλημα με την προβλήτα πετραιλοειδών που η Cosco έχει δεσμευθεί ότι θα κατασκευάσει, όταν αναλάβει ολόκληρη την προβλήτα ΙΙΙ και της οποίας τη διαχείριση θα δώσει στον ΟΛΠ. Η επένδυση θα της εξοφληθεί σε βάθος χρόνου από τον ΟΛΠ με χαμηλό επιτόκιο. Ωστόσο ο προϋπολογισμός των 10 εκ. ευρώ περίπου, έχει ανατραπεί αφού τα θέματα ασφαλείας που έχουν θέσει οι πετραλαϊκές εταιρείες, όπως, για παράδειγμα, υπόγεια τούνελ για το προσωπικό έχουν εκτοξεύσει τον προϋπολογισμό κοντά στα 20 εκ. ευρώ.
H Cosco υποστηρίζει και είναι γεγονός ότι λόγω της κρίσης στην Ελλάδα το εγχώριο φορτίο έχει μειωθεί κατακόρυφα και ότι για να πετύχει το οικονομικό μοντέλο θα πρέπει να έχει ακόμη περισσότερο χώρο που είναι η επέκταση της προβλήτας ΙΙΙ προκειμένου να αντικαταστήσει το εγχώριο φορτίο με τράνζιτ το οποίο όμως έχει χαμηλότερες τιμές από το εγχώριο. Με τον τρόιπο αυτό η Cosco θεωρεί ότι από το 2016 ο ΟΛΠ θα έχει μεγαλύτερη απόδοση αφού θα λαμβάνει το 24% του τζίρου της ΣΕΠ ΑΕ βάσει της σύμβασης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.