Αναδημοσίευση
από την εφημερίδα
Τα Παραπολιτικά (10-8-2013)
Την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 126,6 εκατομμυρίων
δολαρίων, με διάθεση 13,7 εκατομμυρίων μετοχών, ολοκλήρωσε η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά και
πιο συγκεκριμένα στο Nasdaq, ναυτιλιακή
εταιρεία Capital Product Partners
συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη.
Η εταιρεία προχώρησε στην κίνηση αυτή βασιζόμενη στην αξιοπιστία της
και στο πολύ καλό όνομα που έχει δημιουργήσει στην απαιτητική χρηματαγορά των
ΗΠΑ καθώς και στα εντυπωσιακά αποτελέσματα που παρουσίασε το α’ εξάμηνο του 2013, οπότε τα
κέρδη της εκτοξεύτηκαν από στα 64,33 εκατομμυρίων δολαρίων έναντι μόλις 6,59 εκατομμυρίων το
αντίστοιχο περσινό διάστημα. Παράλληλα
διαθέτει ρευστότητα 75 εκατομμυρίων δολαρίων η οποία ενισχύει πολύ τη θέση της στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Τα
κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν θα δοθούν για την αγορά τριών πλοίων μεταφοράς 5.023 εμπορευματοκιβωτίων το καθένα
από την μητρική Capital Maritime & Trading Corp.
Πρόκειται για τα ναυπηγήσεως 2013 CCNI Angol, πρώην Hyundai Prestige, Hyundai
Privilege και Hyundai Platinum. Τα πλοία κατασκευάστηκαν στα κορεατικά
ναυπηγεία Hyundai Merchant Marine Co ltd. Βρίσκονται υπό μακροχρόνια ναύλωση διάρκειας 12 ετών από τα ίδια ναυπηγεία με τον ημερήσιο ναύλο για
κάθε ένα από αυτά να ανέρχεται στα 29.359 δολ. Τα προσδοκόμενα έσοδα υπολογίζονται σα 385,7
εκατομμύρια δολάρια.
Το σύνολο της αγοράς των τριών θα ανέλθει στα 195 εκατομμύρια
δολάρια. Η διαφορά που προκύπτει από την αύξηση του μετοχιού κεφαλαίου που υπολογίζεται στα 110 εκατ. θα καλυφθεί με
ίδια κεφάλαια έως το ποσό των 40
εκατομμυρίων και με δάνειο ύψους 40 εκατομμυρίων.
Ανάδοχοι είναι η UBS Investment Bank, η BofA Merrill Lynch και η Wells Fargo Securities ενώ και ως senior co-managers οι Barclays, Deutsche Bank Securities,
Raymond James και RBC
Capital Markets και η Evercore ως co-manager.
Η ανακοίνωση για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου έρχεται λίγες
μόλις ημέρες μετά την παρουσίαση των
οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας για το α’ εξάμηνο του 2013. Εκτός από την εκτόξευση των κερδών της, ο τζίρος της
αυξήθηκε στα 81,7 εκατομμύρια δολάρια έναντι 77,68 πέρσι.
Όμως αυξήθηκαν και τα λειτουργικά
έξοδα των πλοίων από 9,8, εκατομμύρια
στα 17,5 εκατ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα λειτουργικά κέρδη να είναι ελάχιστα
μειωμένα στα 22 εκατ. δολ. έναντι 23,4 το 2012.
Η
εταιρεία είχε ένα μεγάλο κέρδος από την πώληση στην Deutsche Bank Securities απαιτήσεων ύψους 32 εκατ.δολαρίων που είχε
έναντι της αμερικανικών συμφερόντων ναυτιλιακής εταιρείας
OSG η οποία ακύρωσε ναυλοσύμφωνα
που είχε υπογράψει με την Capital για δεξαμενόπλοια.
Επίσης, παρουσίασε κέρδη 17,5 εκατομμυρίων δολαρίων από την αγορά σε
τιμή ευκαιρίας δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο Διευθύνων Σύμβουλος
της Capital, Ιωάννης Λαζαρίδης, με δηλώσεις του επεσήμανε ότι ο τομέας των
δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου παρουσιάζει συνεχή βελτίωση η
οποία οφείλεται στην αύξηση των εξαγωγών των ΗΠΑ.
Η Capital Product Partners L.P. έχει στόλο από 27 πλοία εκ των οποίων τέσσερα είναι containerships, ένα φορτηγό και 23
δεξαμενόπλοια. Το αξιοσημείωτο είναι ότι 13 από τα δεξαμενόπλοιά της είναι
Ice class που σημαίνει ότι έχουν τη δυνατότητα να
ταξιδεύουν διασχίζοντας της παγωμένες θάλασσες του βορρά και του Βόρειου Πόλου.
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης έχει σε εξέλιξη μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα ναυπήγησης πλοίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες έχει ήδη συντάξει επιστολή με τις προθέσεις του (Letter of interest)
στην Daewoo Mangalia, για την κατασκευή δύο πλοίων μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων, 8.600 teu το καθένα, παραδοτέα μέσα στο 2015. Το κάθε πλοίο υπολογίζεται ότι έχει κόστος
κατασκευής περίπου 80 εκατομμυρίων
δολαρίων.
Παράλληλα η Capital Shipmanagement
Corporation έχει σε εξέλιξη
ναυπηγικό πρόγραμμα ναυπήγησης
πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βασισμένα σε μία πρωτοποριακή σχεδίαση η
οποία είναι φιλική στο περιβάλλον τεχνολογία κάνει η ναυτιλιακή
εταιρεία
Τα δύο πρώτα, το «Alexandros»
και το «Aristotelis», μεταφορικής ικανότητας 5.000 εμπορευματοκιβωτίων
έχουν ήδη παραδοθεί από τα ναυπηγεία και σηματοδοτούν την
έντονη δραστηριοποίηση της εταιρείας στον τομέα αυτό.
Επίσης, κύκλοι της ναυτιλιακής αγοράς
αναφέρουν ότι ο Ευάγγελος Μαρινάκης έχει επιβεβαιώσει την απόκτηση
δύο δεξαμενόπλοιων-product tankers- χωρητικότητας 52.000-dwt το καθένα καθώς και δύο ακόμη από το
Ναυπηγείο Guangzhou (GSI). Επίσης,
έχει συντάξει επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος- για τον ίδιο αριθμό και τύπο πλοίων στη
Samsung Ningbo, θυγατρική της Samsung Heavy Industries της Νότιας Κορέας (SHI).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.