Το 2013 σύμφωνα με
κύκλους της αγοράς υπάρχει αύξηση του αριθμού ναυλώσεων σκαφών χωρίς πλήρωμα. Όμως έχει μειωθεί η
χρονική διάρκεια της ναύλωσης κατά 3%. Επίσης είναι μειωμένο το κόστος ναύλωσης
ενός σκάφους κατά 15%.
Η Ελλάδα έχει
απώλειες εσόδων ύψους 2,7 δισ. ευρώ και περίπου 300.000 θέσεων εργασίας
από τον μαρασμό του θαλασσίου τουρισμού.
Τα
στοιχεία υπάρχουν στην έρευνα του
Πανεπιστημίου Πειραιά, η οποία καταδεικνύει ότι περίπου 13.000 σκάφη
αναψυχής δημιούργησαν 59.000 θέσεις εργασίας, είτε άμεσα είτε έμμεσα.
«Αυτό σημαίνει ότι εφόσον η Ελλάδα μπορέσει και προσελκύσει 100.000 επιπλέον σκάφη, τα οποία θα δένουν σε μαρίνες στην Ελλάδα, θα δημιουργηθούν τουλάχιστον 300.000 θέσεις εργασίας και περίπου 2,7 δισ. ευρώ επιπλέον έσοδα» επισημαίνει σε κάθε ευκαιρία ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Γιώργος Γράτσος.
«Αυτό σημαίνει ότι εφόσον η Ελλάδα μπορέσει και προσελκύσει 100.000 επιπλέον σκάφη, τα οποία θα δένουν σε μαρίνες στην Ελλάδα, θα δημιουργηθούν τουλάχιστον 300.000 θέσεις εργασίας και περίπου 2,7 δισ. ευρώ επιπλέον έσοδα» επισημαίνει σε κάθε ευκαιρία ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Γιώργος Γράτσος.
Σύμφωνα με την ίδια
έρευνα η Ελλάδα έχει 16.040 χιλιόμετρα
ακτογραμμής και 8.924 θέσεις ελλιμενισμού, που σημαίνει μία θέση ανά δύο
χιλιόμετρα. Στην πρώτη θέση είναι η Γαλλία με 6.316 χιλιόμετρα ακτογραμμής και
226.000 θέσεις ελλιμενισμού ήτοι 35,8
θέσεις ανά χιλιόμετρο. Στη δεύτερη θέση
βρίσκεται η Ισπανία με 6.882 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 130.555 θέσεις
ελλιμενισμού, δηλαδή 18,9 θέσεις ανά χιλιόμετρο. Τρίτη είναι η Ιταλία με 9.532
χιλιόμετρα ακτογραμμής και 130.000 θέσεις ελλιμενισμού ήτοι 13,6 θέσεις ανά χιλιόμετρο. Ακολουθούν η
Μάλτα με 5,6 θέσεις ανά χιλιόμετρο, το Μοντενέγκρο με 2,9, η Κροατία με 1,7 η
Σλοβενία με 1,1 και η Τουρκία με 0,9.
Με
βάση το αρχείο της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, στο οποίο
είναι εγγεγραμμένα 3.500 πλοία,
απασχολούνται 3.000 Έλληνες ναυτικοί ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ αλλά και
10.000 εποχιακοί, κατά τους 7 με 8 μήνες διάστημα στο οποίο ναυλώνονται τα σκάφη
για τη επάνδρωση των ξενοδοχειακών μερών των πλοίων (μάγειροι καμαρότοι)
και πέραν της οργανικής συνθέσεως ναύτες και ναυτόπαιδες καθώς και skippers για τα ιστιοπλοϊκά.
Επίσης
απασχολούνται άτομα στις επισκευαστικές ζώνες και στα ναυπηγεία: ειδικότητες
που ασχολούνται στο Πέραμα κατά την ετήσια συντήρηση των σκαφών: Ξυλουργοί,
ηλεκτρολόγοι, ταπετσιέρηδες, τεχνίτες σιδήρου, οξυγονοκολλητές, μηχανικοί,
ψυκτικοί, ανταλλακτικά πλοίων, ενώ σημαντικός είναι ο αριθμός των εργαζομένων, περίπου 25.000, που απασχολούνται σε γραφεία
των Πλοιοκτητριών Εταιρειών, Ναυλομεσιτών και ασφαλιστών σκαφών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.