4 Ιαν 2017

Γιάννης Αγγελικούσης: Ο κυρίαρχος των ωκεανών

Ο ισχυρότερος πλοιοκτήτης στον κόσμο είναι Έλληνας. Ο Γιάννης Αγγελικούσης, σε ηλικία 68 χρονών, συνεχίζει να κάνει «πρωταθλητισμό» στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και να φιγουράρει στην κορυφή της λίστας με τις ισχυρότερες προσωπικότητες του κλάδου. Αν και θαλασσινός τύπος του ταιριάζει το αγγλοσαξωνικό μότο "sky is the limit"- ο ουρανός είναι το όριο. Βρίσκεται σε μόνιμο ανταγωνισμό με ένα άλλο μεγάλο όνομα της ναυτιλίας, τον Νορβηγό, John Fredriksen.

Για μία ακόμη χρονιά βρέθηκε ψηλά στον χρυσό κατάλογο με τα κορυφαία 100 ονόματα της παγκόσμιας ναυτιλίας και πιο συγκεκριμένα στην 7η θέση της ετήσιας ειδικής έκδοσης της Lloyd's List. Αυτή τη φορά πίσω από τον Νορβηγό που ήταν στην 6η θέση.
Όμως οι δύο τους κάνουν το «ένα-δύο», ως ιδιώτες επιχειρηματίες, αφού στις πιο πάνω από αυτούς θέσεις υπάρχουν μόνο εταιρείες-ναυτιλιακοί κολοσσοί οι οποίες δεν ανήκουν σε έναν πλοιοκτήτη. Το 2014 ήταν 4ος και το 2015 βρέθηκε στην 5η θέση, συνεχίζοντας να ανταγωνίζεται τεράστια διεθνή εταιρικά σχήματα κάποια εκ των οποίων έχουν και κρατική στήριξη.
Είναι επικεφαλής τριών εταιρειών, Anangel Maritime Services Inc., Maran Tankers Management Inc. και Maran Gas Maritime Inc. και διαχειρίζεται στόλο από 113 πλοία ενώ έχει σε εξέλιξη ένα τεράστιο ναυπηγικό πρόγραμμα που προβλέπει την κατασκευή 21 πλοίων διαφόρων τύπων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services, η Anangel Maritime Services Inc έχει 51 φορτηγά πλοία, η Maran Tankers Management Inc 39 δεξαμενόπλοια και 11 υπό κατασκευή και η Maran Gas 23 LNG –πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου και άλλα 10 υπό ναυπήγηση με δικαίωμα για άλλα δύο.
«Είναι ένας τομέας πιο φιλικός προς το περιβάλλον, που προσελκύει υψηλότερης ποιότητας ναυλωτές. Είναι ένας τομέας όπου, λόγω της τιμής, είναι δύσκολο για πολλούς να μπουν» δηλώνει για το φυσικό αέριο.
Ο Γιάννης Αγγελικούσης ζει μεγάλο χρονικό διάστημα στο εξωτερικό. Είναι ακριβοθώρητος και αποφεύγει την μη αναγκαία έκθεση στα ΜΜΕ εκτός αν το επιτάσσει η... δουλειά.
Πρόσφατα μιλώντας στη Νέα Υόρκη, στο Marine Money Ship Finance Forum, ξεκαθάρισε ότι θέλει να συνεχίσει την επέκταση της ναυτιλιακής του αυτοκρατορία ενώ υπογράμμισε ότι δεν του αρέσει η στασιμότητα. Στρατηγική του είναι η ανανέωση και επέκτασή του στόλου με νεότευκτα πλοία και όχι με μεταχειρισμένα αφού με αυτόν τον τρόπο τηρούν τις αυστηρές προδιαγραφές που βάζει ο Όμιλος Αγγελικούση.
Νέο άνοιγμα
Όμως ο Έλληνας πλοιοκτήτης συνεχίζει να αναζητά καινούργιες αγορές και να κάνει νέα ανοίγματα. Την ώρα που το όνομά του ανακοινώθηκε στους κορυφαίους της ναυτιλίας εκείνος υπέγραφε συμβόλαιο σε κορεατικό ναυπηγείο για τη ναυπήγηση πλωτής τερματικής μονάδας αποθήκευσης και αεριοποίησης, γνωστής στην αγορά αυτή ως Floating Storage & Regasification Unit, ή FSRU, 173.400 κυβικών μέτρων, για λογαριασμό της Maran Tankers Management που γίνεται η πρώτη ελληνικών συμφερόντων εταιρεία που εισέρχεται σε αυτόν τον ειδικού τύπου πλοίων. Η παράδοσή του αναμένεται το 2020. Επίσης, έχει option για την κατασκευή δύο ακόμη τέτοιου είδους πλοίων.
Ο Έλληνας πλοιοκτήτης βλέπει μπροστά αφού τα εξειδικευμένα αυτά πλοία θεωρούνται από τους διεθνείς οικονομικούς αναλυτές ως το πιο περιζήτητο περιουσιακό στοιχείο της εποχής. Την περασμένη 10ετία υπήρχε μόλις ένα τέτοιου τύπου πλοίο ανά τον κόσμο. Σήμερα ο αριθμός τους έχει ξεπεράσει τα 20 και μέχρι το τέλος της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα θα φθάσει τα 55-60 κομμάτια. Το κόστος ναυπήγησης αγγίζει τα 300 εκατομμύρια δολάρια. Με ένα τέτοιο πλοίο μπορεί να δοθούν οικονομικές λύσεις σε κράτη που χρειάζονται άμεσα ενεργειακούς πόρους ενώ είναι φιλικό με το περιβάλλον. Χρειάζεται τον μισό χρόνο για να κατασκευαστεί από ό,τι ένας επίγειος τερματικός σταθμός. Πρόκειται για το πρώτο πλοίο αυτού του τύπου που παραγγέλνει ο Ιωάννης Αγγελικούσης. Στο συμβόλαιο υπάρχει option για τη ναυπήγηση δύο συμβατικών πλοίων LNG.
Οι προβλέψεις για τον Τράμπ
Με 51 φορτηγά στον στόλο του ο Γιάννης Αγγελικούσης θα έπρεπε να ανησυχεί λόγω της κακής ναυλαγοράς ξηρού φορτίου των τελευταίων χρόνων. Εκείνος όμως «ποντάρει» στον Ντόναλντ Τραμπ. Πρόσφατα δήλωσε σε ξένα ΜΜΕ: «Αν κανείς πιστέψει τον νέο πρόεδρο, θα είναι πολύ φιλικά διακείμενος προς τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Χρειάζεται πολλές εισαγωγές για να διορθώσει τα προβλήματα υποδομών των ΗΠΑ του».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.