Ξεπέρασαν τα 6,5 δισ. δολ. οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών σε νέες
παραγγελίες πλοίων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2013, έναντι μόλις 2,5 δισ.
δολ. περίπου το αντίστοιχο διάστημα του 2012.
Η μικρή άνοδος των τιμών, σε σχέση με τα ιστορικά χαμηλά που
καταγράφηκαν πέρυσι, αλλά κυρίως η υπερπροσφορά χωρητικότητας, δεν
πτοούν τους Ελληνες πλοιοκτήτες οι οποίοι με τις κινήσεις τους αυτές
φαίνεται να προεξοφλούν μία νέα ανοδική και συνεπώς κερδοφόρα για όσους
«τοποθετούνται» στα «χαμηλά» κίνηση της ναυλαγοράς τα επόμενα δύο
χρόνια.
Προτεραιότητα
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, το
ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών εστιάσθηκε στο πρώτο εξάμηνο του
τρέχοντος έτους στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου πρωτίστως και
δευτερευόντως στα δεξαμενόπλοια.
Ειδικότερα, στα bulk carriers τοποθετήθηκαν στο εξάμηνο συνολικά 54
παραγγελίες για bulk carriers αξίας άνω των 1,7 δισ. δολ., έναντι 23 το
πρώτο εξάμηνο του 2012, αξίας μόλις 0,7 δισ. δολ.
Στα δεξαμενόπλοια παρατηρείται διπλασιασμός των νέων παραγγελιών σε
σύγκριση με πέρυσι, καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2013 τοποθετήθηκαν 25
νέες παραγγελίες μεταφορικής ικανότητας 3,5 εκατ. dwt και αξίας άνω του 1
δισ. δολ., ενώ πέρυσι την ίδια περίοδο τοποθετήθηκαν 17 παραγγελίες
μεταφορικής ικανότητας 1,4 εκατ. dwt και αξίας 0,5 δισ. δολ.
Ιδιαίτερο ήταν το ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών και για τα πλοία
μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2013
παραγγέλθηκαν 24 νέα πλοία συνολικής αξίας 1,4 δισ. δολ., έναντι μόλις
έξι το αντίστοιχο περυσινό διάστημα αξίας 100 εκατ. δολ.
Επίσης, στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου τα ελληνικά εφοπλιστικά
συμφέροντα προχώρησαν στην παραγγελία τεσσάρων πλοίων μεταφοράς
υγραερίου, έναντι οκτώ πέρυσι και στην παραγγελία τριών πλοίων μεταφοράς
υγροποιημένου φυσικού αερίου, έναντι επτά πέρυσι.
Τέλος, το πρώτο εξάμηνο του 2013 καταγράφηκαν δύο παραγγελίες για special projects και μία παραγγελία για πλοία liner (cargo).
Σύμφωνα με την αναλύτρια Μαρία Μπερτζελέτου, του τμήματος ερευνών της
Golden Destiny, ιδιαίτερα αυξημένο παρέμεινε το ενδιαφέρον των Ελλήνων
εφοπλιστών για νέες παραγγελίες και τον Ιούλιο.
Συνολικά τον Ιούλιο οι Ελληνες εφοπλιστές τοποθέτησαν 33 νέες
παραγγελίες, ενώ επιπλέον οκτώ δεν έχουν επιβεβαιωθεί πλήρως.
Ειδικότερα, την προηγούμενη εβδομάδα στα bulk carriers είχαμε πέντε νέες
παραγγελίες.
Δύο bulk carriers μεταφορικής ικανότητας 64.000 dwt το ένα παρήγγειλε η
Lomar Shipping στα κινεζικά ναυπηγεία Cosco Zhoushan. Μία παραγγελία για
πλοίο μεταφορικής ικανότητας 63.000 dwt δόθηκε από την Paragon Shipping
στα κινεζικά ναυπηγεία Sinopacific Yangzhou Dayang και δύο νέες
παραγγελίες για bulk Carriers μεταφορικής ικανότητας 58.470dwt το ένα
έδωσε η Mykonos Shipping στα ναυπηγεία Tsuneishi Zhoushan της Κίνας.
Στα containerships είχαμε, όπως προαναφέρθηκε, 11 νέες παραγγελίες εκ
των οποίων δύο έγιναν από την κοινή εταιρεία της Costamare και της York
Capital και αφορά δύο πλοία 9.000 teu το ένα που θα κατασκευασθούν στα
ναυπηγεία Hanjin Heavy & Construction στις Φιλιππίνες αντί 81 εκατ.
δολ. το ένα.
Επίσης παραγγελία για την κατασκευή δύο containerships 2.190 teu το ένα
τοποθέτησε και η Eastern Mediterranean στα κινεζικά ναυπηγεία Guabgzhou
Wenchong. Στα ίδια ναυπηγεία τοποθέτησε μία παραγγελία για τρία πλοία
2.190 teu το ένα και η Lomar Shipping έναντι τιμήματος 25 εκατ. δολ. για
το κάθε πλοίο.
Η ίδια εταιρεία συμφώνησε στη ναυπήγηση άλλων τεσσάρων πλοίων μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων 1.102 teu το ένα με τα ναυπηγεία της Κίνας Jiangsu
Yangzijiang. Το κόστος κατασκευής είναι 20 εκατ. δολ. για το κάθε
πλοίο.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Μερική Αναδημοσίευση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.