Η δημιουργία μιας νέας εταιρείας στον τομέα
των logistics με την απόσχιση της Navios Logistics από τη Navios
Maritime Holding και η εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, είναι στα σχέδια
του Ομίλου Navios, ωστόσο η διοίκησή της εξακολουθεί να μην ανοίγει τα
χαρτιά της για το πότε θα γίνει η σχετική κίνηση.
Η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Holding, Αγγελική Φράγκου, που ελέγχει ήδη τρεις εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο, δεν φαίνεται να βιάζεται, όπως προέκυψε από συζήτησή της σε τηλεδιάσκεψη με θεσμικούς επενδυτές. Ωστόσο, χαρακτήρισε το όλο θέμα πιο ώριμο από άλλες φορές.
Σημειώνεται ότι, πρόσφατα, η Navios δημιούργησε δύο ακόμη εταιρείες, τη Navios Europe, η οποία θα αποκτήσει δέκα πλοία που ανήκαν σε οφειλέτες της τράπεζας HSH Nordbank AG, και τη Navios Asia, η οποία, σε συνεργασία με Γιαπωνέζο εταίρο, θα αγοράζει πλοία που έχουν κατασκευασθεί σε γιαπωνέζικα ναυπηγεία.
Σχετικά με το θέμα της Navios Logistics, η οποία δραστηριοποιείται στην περιοχή Hidrovia της Νοτίου Αμερικής, η κα Φράγκου ανέφερε ότι η ευκαιρία φαίνεται να είναι τώρα πιο ώριμη. Δεν έδωσε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ωστόσο σημείωσε ότι η κατάσταση στις κεφαλαιαγορές είναι καλύτερη και τώρα το «παράθυρο είναι ανοικτό».
Η Navios Maritime Holding επενδύει, πάντως, στην εταιρεία Logistics, καθώς στα τέλη Ιουνίου αγόρασε τρία βοηθητικά πλοία (pushboats) αντί 20,3 εκατ. δολ., ενώ στις αρχές Αυγούστου προχώρησε σε συμφωνία με ναυπηγείο για την κατασκευή 36 φορτηγίδων αντί 19,1 εκατ. δολ., τις οποίες αναμένεται να παραλάβει το πρώτο τρίμηνο του 2014.
O τομέας των logistics συνεισφέρει σημαντικά στα έσοδα της Navios Maritime Holding, τα οποία στο δεύτερο τρίμηνο του 2013 μειώθηκαν 125,5 εκατ. δολ., έναντι 172 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2012.
Ο τομέας των logistics παρουσίασε μείωση εσόδων στα 63,5 εκατ. δολ., έναντι 73,3 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2012, ενώ τα έσοδα από τον τομέα του ξηρού φορτίου μειώθηκαν στα 62,1 εκατ. δολ., έναντι 98,8 εκατ. δολ. την ίδια περίοδο πέρυσι.
Τα EBITDA της Navios μειώθηκαν στα 38,8 εκατ. δολ., έναντι 61 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2012. Η εταιρεία παρουσίασε ζημιές ύψους 15,8 εκατ. δολ., έναντι κερδών 5,28 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2012. Οι ζημιές ανά μετοχή ανήλθαν στο 0,16 δολάριο, έναντι κερδών 0,05 δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2012, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι αναλυτές περίμεναν ζημιές 0,11 δολ. ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο.
Στο πρώτο εξάμηνο, η Navios είχε έσοδα ύψους 259,4 εκατ. δολ., έναντι 324,1 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2012 και ζημιές ύψους 26 εκατ. δολ., έναντι κερδών 14,7 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2012.
Η μείωση των εσόδων στο εξάμηνο οφείλεται αποκλειστικά στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου, τα έσοδα του οποίου μειώθηκαν στα 122,7 εκατ. δολ., από 200,7 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2012. Αντιθέτως, ο τομέας των Logistics αύξησε στο εξάμηνο ελαφρώς τα έσοδα του στα 136, 7 εκατ. δολ., έναντι 123,4 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2012. Η κα Φράγκου εκτίμησε ότι η πολιτική ναυλώσεων που υλοποιεί η εταιρεία θα της δώσει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τυχόν ανοδική κίνηση της ναυλαγοράς.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
Η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Holding, Αγγελική Φράγκου, που ελέγχει ήδη τρεις εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο, δεν φαίνεται να βιάζεται, όπως προέκυψε από συζήτησή της σε τηλεδιάσκεψη με θεσμικούς επενδυτές. Ωστόσο, χαρακτήρισε το όλο θέμα πιο ώριμο από άλλες φορές.
Σημειώνεται ότι, πρόσφατα, η Navios δημιούργησε δύο ακόμη εταιρείες, τη Navios Europe, η οποία θα αποκτήσει δέκα πλοία που ανήκαν σε οφειλέτες της τράπεζας HSH Nordbank AG, και τη Navios Asia, η οποία, σε συνεργασία με Γιαπωνέζο εταίρο, θα αγοράζει πλοία που έχουν κατασκευασθεί σε γιαπωνέζικα ναυπηγεία.
Σχετικά με το θέμα της Navios Logistics, η οποία δραστηριοποιείται στην περιοχή Hidrovia της Νοτίου Αμερικής, η κα Φράγκου ανέφερε ότι η ευκαιρία φαίνεται να είναι τώρα πιο ώριμη. Δεν έδωσε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ωστόσο σημείωσε ότι η κατάσταση στις κεφαλαιαγορές είναι καλύτερη και τώρα το «παράθυρο είναι ανοικτό».
Η Navios Maritime Holding επενδύει, πάντως, στην εταιρεία Logistics, καθώς στα τέλη Ιουνίου αγόρασε τρία βοηθητικά πλοία (pushboats) αντί 20,3 εκατ. δολ., ενώ στις αρχές Αυγούστου προχώρησε σε συμφωνία με ναυπηγείο για την κατασκευή 36 φορτηγίδων αντί 19,1 εκατ. δολ., τις οποίες αναμένεται να παραλάβει το πρώτο τρίμηνο του 2014.
O τομέας των logistics συνεισφέρει σημαντικά στα έσοδα της Navios Maritime Holding, τα οποία στο δεύτερο τρίμηνο του 2013 μειώθηκαν 125,5 εκατ. δολ., έναντι 172 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2012.
Ο τομέας των logistics παρουσίασε μείωση εσόδων στα 63,5 εκατ. δολ., έναντι 73,3 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2012, ενώ τα έσοδα από τον τομέα του ξηρού φορτίου μειώθηκαν στα 62,1 εκατ. δολ., έναντι 98,8 εκατ. δολ. την ίδια περίοδο πέρυσι.
Τα EBITDA της Navios μειώθηκαν στα 38,8 εκατ. δολ., έναντι 61 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2012. Η εταιρεία παρουσίασε ζημιές ύψους 15,8 εκατ. δολ., έναντι κερδών 5,28 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2012. Οι ζημιές ανά μετοχή ανήλθαν στο 0,16 δολάριο, έναντι κερδών 0,05 δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2012, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι αναλυτές περίμεναν ζημιές 0,11 δολ. ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο.
Στο πρώτο εξάμηνο, η Navios είχε έσοδα ύψους 259,4 εκατ. δολ., έναντι 324,1 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2012 και ζημιές ύψους 26 εκατ. δολ., έναντι κερδών 14,7 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2012.
Η μείωση των εσόδων στο εξάμηνο οφείλεται αποκλειστικά στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου, τα έσοδα του οποίου μειώθηκαν στα 122,7 εκατ. δολ., από 200,7 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2012. Αντιθέτως, ο τομέας των Logistics αύξησε στο εξάμηνο ελαφρώς τα έσοδα του στα 136, 7 εκατ. δολ., έναντι 123,4 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2012. Η κα Φράγκου εκτίμησε ότι η πολιτική ναυλώσεων που υλοποιεί η εταιρεία θα της δώσει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τυχόν ανοδική κίνηση της ναυλαγοράς.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.