Στη νέα εποχή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, η ελληνόκτητη
ναυτιλία είναι στην κορυφή. Η αξία του ελληνόκτητου στόλου έσπασε το
φράγμα των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων φθάνοντας τα 105 δισεκατομμύρια.
Αιτία της ανόδου είναι η αύξηση του αριθμού παραγγελιών για ναυπήγηση
LNG-πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Η Ελλάδα καταλαμβάνει πλέον την πρώτη και ως ιδιοκτήτρια του
ακριβότερου στόλου από LNG παγκοσμίως, που από 13 δισεκατομμυρίων
δολαρίων στις αρχές του 2018 ανέβηκε στα 18,4 δισ. Οι Έλληνες ξεπέρασαν
τους Ιάπωνες που έχουν στόλο LNG αξίας 15,2 δισ.
Ο κορυφαίος είναι ο Γιάννης Αγγελικούσης με τη Maran Gas. Ο στόλος
της αποτελείται από 35 πλοία στο νερό συνολικής μεταφορικής ικανότητας
5,5 εκατ. κυβικών μέτρων. Υπό ναυπήγηση έχει οκτώ LNG. Η Maran Gas έχει
συστήσει κοινοπραξία με τη Nakilat του Κατάρ όπου δραστηριοποιούνται τα
σχεδόν μισά από τα πλοία LNG του Ομίλου Αγγελικούση. Μέσα στο 2018
υπέγραψε συμβόλαια για τη ναυπήγηση τριών ακόμη πλοίων μεταφοράς
υγροποιημένου αερίου παραδοτέα μέσα στη διετία 2020-2021. Για τις
επενδύσεις του σε πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου ο Γιάννης Αγγελικούσης
δηλώνει: «Είναι ένας τομέας πιο φιλικός προς το περιβάλλον, ο οποίος
προσελκύει υψηλότερης ποιότητας ναυλωτές. Είναι ένας τομέας όπου, λόγω
της τιμής, είναι δύσκολο για πολλούς να μπουν».
Ο Έλληνας πλοιοκτήτης άνοιξε νέους δρόμους. Είναι ο πρώτος που έδωσε
νέα παραγγελία για τη ναυπήγηση μίας πλωτής τερματικής μονάδας
αποθήκευσης και αεριοποίησης, της Maran Tankers Management. Η παράδοσή
του αναμένεται το 2020.
Σε συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη, σε μία από τις
λιγοστές ομιλίες του τόνισε ότι θέλει να συνεχίσει την επέκταση της
ναυτιλιακής του αυτοκρατορίας και υπογράμμισε ότι δεν του αρέσει η
στασιμότητα.
Η ελληνική σημαία
Ο Γιάννης Αγγελικούσης αποδεικνύει στην πράξη πόσο αγαπάει την
ελληνική σημαία, την ελληνική ναυτιλία και κατά συνέπεια την πατρίδα
του.
Σε σύνολο 126 πλοίων που βρίσκονται στο νερό έχει υψωμένη τη
γαλανόλευκη σημαία στα 112- ποσοστό 88,8%- αν και το λειτουργικό κόστος
είναι μεγαλύτερο από ό,τι θα ήταν εάν ο όμιλος τα είχε σε ξένα νηολόγια.
Σε όλα τα πλοία υπηρετούν Έλληνες αξιωματικοί.
ΠΗΓΗ: www.newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.