Ήταν πρωϊ Τετάρτης, στην Ν.Κορέα, στην πόλη Ulsan. Στη βάση ενός εκ των μεγαλύτερων ναυπηγείων του κόσμου, της Hyunda Heavy Indystries. Η ολιγομελής ελληνική αντιπροσωπεία είχε συγκεντρωθεί στην ειδική εξέδρα για να παρακολουθήσει αλλά και να συμμετάσχει στην ονοματοδοσία του πλοίου «Maria Energy» της Tsakos Energy Navigation.
Οι νονές ήταν τρεις. Η Σήλια Κριθαριώτη, η Λένια Μπερτόλη και η Αλεξία Παπαγεωργίου. Η ανάκρουση του εθνικού ύμνου της Ελλάδας στα πέρατα του κόσμου πιστοποίησε για μία ακόμη φορά τη δύναμη της ελληνόκτητης ναυτιλίας απ΄ άκρου εις άκρον της γης. Ακολούθησε ορθόδοξη λειτουργία στη γέφυρα του πλοίου.
Οι νονές ήταν τρεις. Η Σήλια Κριθαριώτη, η Λένια Μπερτόλη και η Αλεξία Παπαγεωργίου. Η ανάκρουση του εθνικού ύμνου της Ελλάδας στα πέρατα του κόσμου πιστοποίησε για μία ακόμη φορά τη δύναμη της ελληνόκτητης ναυτιλίας απ΄ άκρου εις άκρον της γης. Ακολούθησε ορθόδοξη λειτουργία στη γέφυρα του πλοίου.
Το «Maria Energy» είναι το δεύτερο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου που εντάχθηκε στη δύναμη της εισηγμένης το αμερικανικό χρηματιστήριο Tsakos Energy Navigation.
«Είναι το μεγαλύτερο LNG στον κόσμο που έχει ναυπηγηθεί και διαθέτει την πλέον προηγμένη τεχνολογία. Υπάρχουν μεγαλύτερα από αυτό αλλά παλαιότερης τεχνολογίας» επισημαίνει ο Νίκος Π.Τσάκος διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ:
«Η παραγγελία δόθηκε το 2014, σε μία εποχή που η αγορά του φυσικού αερίου άρχισε να έχει καθοδική πορεία λόγω του φθηνού πετρελαίου» και προσέθεσε αποκαλύπτοντας τα σχέδια του ομίλου όσο αφορά τα νέες επενδύσεις:
«Η δική μας στρατηγική είναι να αναπτυχθούμε στον κλάδο αυτό, στον οποίο πιστεύουμε. Και τα δύο πλοία μας, το «Neo Energy» που ναυπηγήθηκε το 2007 και το «Maria Energy», ναυλώθηκαν με επιτυχία πριν την παραλαβή τους από τα ναυπηγεία. Η ΤΕΝ εξετάζει προτάσεις για τη ναυπήγηση και άλλων LNG» και συμπλήρωσε:
«Στόχος μας είναι, μετά την επιτυχημένη ναύλωση των LNG, να συνεχίσουμε και έως το 2020 να προσθέσουμε άλλα τέσσερα τέτοιου τύπου πλοία στο στόλο της εταιρείας. Και αυτό γιατί βλέπουμε ότι το φυσικό αέριο εξελίσσεται σε σημαντικό παράγοντα για τις θαλάσσιες μεταφορές. Τα LNG είναι σήμερα όπως ήταν τα δεξαμενόπλοια την δεκαετία του ΄50 και στις αρχές του ΄60 όταν υπήρχαν λίγοι παίκτες που είχαν τα πλοία τους σε μακροχρόνια ναύλωση. Το club των πλοιοκτητών LNG είναι σχετικά μικρό και η παρουσία των ελλήνων σε αυτό δυναμώνει συνεχώς».
Ενδεικτικό για το πόσο πιστεύει ο Νίκος Τσάκος στα πλοία μεταφοράς LNG είναι το γεγονός ότι επί της προεδρίας του στην Intertanko, τη Διεθνή Ένωση Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Δεξαμενοπλοίων, όπου εξελέγη ομόφωνα το 2014, άλλαξε το κατασταστικό ώστε να γίνουν μέλη και τέτοιου είδους πλοία εκτός από τα δεξαμενόπλοια για πρώτη φορά στα 40 χρόνια ύπαρξής της. Το αποτέλεσμα ήταν ο στόλος της Intertanko να έχει αυξηθεί ήδη κατά 300 πλοία.
Η Intertanko, αριθμεί 212 εταιρείες μέλη των οποίων ο στόλος ξεπερνάει τα 3.000 δεξαμενόπλοια συνολικής μεταφορικής ικανότητας 270 εκατομμυρίων τόνων.
Όταν η συζήτηση επιστρέφει στο νεότευκτο LNG "Maria Energy" ο Νίκος Τσάκος δεν μπορεί να αποφύγει τη συναισθηματική φόρτιση:
«Έχει το όνομα της Μαρίας την οποία χάσαμε πρόωρα. Πιστεύω ότι όπως το σπίτι της Μαρίας στη Χίο έχει γίνει η κιβωτός για τις σπουδές ταλαντούχων παιδιών που δεν έχουν τη δυνατότητα αυτή και κάθε χρόνο περισσότερα από 20 παιδιά αποκτούν μία πλήρη υποτροφία, έτσι και το «Maria» θα διαπλέει τις θάλασσες του κόσμου καταδεικνύοντας την ελληνική ναυτοσύνη ενώ θα γίνει μία κιβωτός για τα ελληνόπουλα που θέλουν να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.