Οι προοπτικές ανάπτυξης από τη χρήση
του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου στην Ανατολική Μεσόγειο παρουσιάστηκαν σε
εκδήλωση που διοργανώθηκε από το πρόγραμμα Poseidon Med II, στα
πλαίσια της φετινής Έκθεσης των Ποσειδωνίων.
Οι εταίροι του Poseidon Med II από τον τομέα της ναυτιλίας και της ενέργειας συναντήθηκαν με κυβερνητικούς
εκπροσώπους και ειδικούς αναλυτές για να ανταλλάξουν απόψεις για τις προβλεπόμενες
εξελίξεις προς την ευρεία υιοθέτηση του ΥΦΑ ως ενός ασφαλούς, πράσινου και
βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου για τη ναυτιλία.
Ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών
Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης ανέφερε ότι το Υπουργείο ετοιμάζει το πλάνο
ανάπτυξης υποδομών εναλλακτικών καυσίμων. Υπογράμμισε την αναγκαιότητα τα
ελληνικά ναυπηγεία να ενταχθούν στην προσπάθεια για την προσαρμογή του στόλου
στην εποχή του ΥΦΑ, απορροφώντας ένα μερίδιο της αγοράς και συμβάλλοντας με
αυτόν τον τρόπο στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
Οι ομιλητές προσέγγισαν τη μετάβαση προς την εποχή του ΥΦΑ με μια ολιστική
ματιά. Αρχικά, ο Γιώργος Πολυχρονίου,
Συντονιστής Διευθυντής Δραστηριοτήτων Στρατηγικής, Ανάπτυξης, Διοικητικών &
Πληροφορικής της ΔΕΠΑ Α.Ε. τόνισε ότι το ΥΦΑ χρησιμοποιείται στην Ελλάδα για
διάφορες συμβατικές χρήσεις από το 2000. Η ανάπτυξη υποδομών ΥΦΑ μικρής
κλίμακας (small-scale LNG) σε κεντρικά λιμάνια, μέσω και του Poseidon Med II, θα καταστήσει
διαθέσιμο στο εγγύς μέλλον το ΥΦΑ ως ναυτιλιακό καύσιμο με δυνατότητα αξιοποίησής
του και σε άλλες νέες χρήσεις. “Η ΔΕΠΑ, ο
κύριος προμηθευτής ΥΦΑ στην Ελλάδα θα συνεισφέρει στην κατεύθυνση αυτή”.
Στη συνέχεια, ο Δρ Παναγιώτης Ζαχαριουδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Ocean Finance, τόνισε την
αντίφαση ανάμεσα στον πολύ ισχυρό κλάδο της ναυτιλίας αφενός και τις μειωμένες
δυνατότητες πρόσβασής του στους χρηματοδοτικούς μηχανισμούς αφετέρου, ενώ έκανε
ειδική αναφορά στο Europa Ship Plan, που στοχεύει στην ανανέωση του στόλου ναυτιλίας
μικρών αποστάσεων. “O στόχος είναι ο ναυτιλιακός κλάδος να επωφεληθεί
από την αξιοποίηση εργαλείων, όπως το EFSI, το Ευρωπαϊκό
Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ταμείο Συνοχής κ.α.”.
Πρωτόκολλα και πρότυπα ασφάλειας στον ανεφοδιασμό του ΥΦΑ τέθηκαν από τον
Θάνο Κολιόπουλο, Global Special Projects Manager του Lloyd’s Register, ο οποίος αναφέρθηκε σε μελέτες αξιολόγησης κινδύνου, στο κανονιστικό και
νομοθετικό πλαίσιο. “Ανταποκρινόμενοι
στις τεχνικές προκλήσεις, έχουμε αναπτύξει μια ξεκάθαρη μεθοδολογία η οποία
προσφέρει αποτελεσματικές λύσεις σε όλη την αλυσίδα τροφοδοσίας ναυτιλιακού
καυσίμου”.
Τη μέχρι τώρα εμπειρία του λιμανιού του Πειραιά παρουσίασε ο Γιάννης
Παπαγιαννόπουλος Διευθυντής, Υπεύθυνος Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων ΟΛΠ
Α.Ε., ο οποίος αναφέρθηκε στην ουσιαστική προοπτική χρήσης του ΥΦΑ ως
ναυτιλιακού καυσίμου. “Αναμένουμε το
λιμάνι του Πειραιά να παίξει σημαντικό ρόλο, καλύπτοντας αφενός ένα μεγάλο
εύρος δραστηριοτήτων, και αφετέρου να διαδραματίσει κομβικό ρόλο τροφοδοτώντας
τα περιφερειακά λιμάνια”.
Η Ευσταθία Νιάρχου, Διευθύντρια Έργων Η-Π και Μεγάλων Πελατών, του ΔΕΣΦΑ
Α.Ε. αναφέρθηκε στην αναβάθμιση των υποδομών ΥΦΑ. “O σταθμός ΥΦΑ του ΔΕΣΦΑ στην
Ρεβυθούσα, με την προσθήκη της υποδομής που θα αναπτυχθεί στα πλαίσια του
προγράμματος Poseidon Med II, για τη φόρτωση δεξαμενοπλοίων ΥΦΑ μικρής
κλίμακας, πλοίων τροφοδοσίας ναυτιλιακών καυσίμων και βυτιοφόρων, έχει τη
δυνατότητα να γίνει ένα στρατηγικής σημασίας κέντρο διανομής ΥΦΑ στην Ανατολική
Μεσόγειο”.
Η επίδραση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου στη βιώσιμη ανάπτυξη παρουσιάστηκε από τον Δρ Δημήτρη Λυρίδη,
Επίκουρο Καθηγητή του Μετσόβιου Πολυτεχνείου. ‘To ΥΦΑ πρέπει να αντιμετωπιστεί ως μια
ευκαιρία για τη δημιουργία συνεργιών”.
Τέλος η εμπειρία της Βαλτικής στον τομέα μετασκευών πλοίων παρουσιάστηκαν
από τον Sjoerd Helmer, Business Development Manager of Anthony Veder. “H έγκαιρη κινητοποίηση όλων των εταίρων στην ποιοτική αλυσίδα εφοδιασμού του ΥΦΑ
είναι ουσιαστική για την ανάπτυξη της αναδυόμενης αγοράς του ΥΦΑ μικρής ναυτιλίας
(small-scale LNG), τόνισε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.