Διαβάστε τις εκτιμήσεις της Αγγελικής Φράγκου, του Νίκου Τσάκου και του Βαγγέλη Μαρινάκη για τη ναυτιλία και την πορεία της διεθνούς οικονομίας
Προς συρρίκνωση οδεύει ο -κορυφαίος έως τώρα- ναυπηγικός τομέας της Νότιας Κορέας και της Κίνας, όπως εκτιμούν κορυφαίες προσωπικότητες της ναυτιλιακής κοινότητας που συμμετείχαν σε φόρουμ, στο πλαίσιο των Ποσειδονίων 2016.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της ανοικτής συζήτησης με τίτλο «Shipowners Forum», που διοργάνωσε η ναυτιλιακή έκδοση «Tradewinds», στο πλαίσιο των φετινών Ποσειδωνίων, με τη συμμετοχή της προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Navios Maritime Holdings, Αγγελικής Φράγκου, του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Tsakos Energy Navigation, Νίκου Τσάκου, του προέδρου της Capital Maritime, Ευάγγελου Μαρινάκη, του επικεφαλής της Eastern Mediterranean Maritime, Αθανάσιου Μαρτίνου, του διευθύνοντος συμβούλου της Euronav, Πάτρικ Ρότζερς και του προέδρου της BIMCO, Φιλίπ Λουίς-Ντρέϊφους, αναλύθηκαν καίριας σημασίας διεργασίες, που αφορούν την πορεία του ναυτιλιακού τομέα, όπως η δυνατότητα πρόσβασης σε χρηματοδότηση και η πορεία της αγοράς εμπορευμάτων.
Συγκεκριμένα, απαντώντας σε ερωτήματα του κ. Φρανκ Ντιούν, της «Watson, Farley & Williams», σχετικά με τον πλέον δόκιμο χρόνο αγοράς πλοίων, ο κ. Μαρινάκης χαρακτήρισε ιδιαιτέρως ελκυστικά τα παρόντα επίπεδα τιμών για ορισμένους τύπους πλοίων, εκτίμηση την οποία εμφανίστηκε να συμμερίζεται και η κυρία Φράγκου, λέγοντας ότι είναι «καλή ευκαιρία», αν και επεσήμανε ότι αυτό εξαρτάται από το χαρτοφυλάκιο της κάθε εταιρείας.
Ο κ. Τσάκος αν και χαρακτήρισε ενδιαφέροντα ορισμένα τμήματα της αγοράς πλοίων, container και dry cargo, τάχθηκε ευθέως κατά της αγοράς νέων πλοίων.
Αναφερόμενη σε ζητήματα χρηματοδότησης, η κυρία Φράγκου επεσήμανε ότι η μετοχική αγορά δεν είναι πρόσφορη, ούτε για αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου για τις ήδη εισηγμένες εταιρείες του κλάδου, αλλά ούτε και για την εισαγωγή νέων εταιρειών μέσω IPO.
Ο κ. Μαρινάκης τάχθηκε υπέρ της άποψης ότι κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ετών «κάναμε λεφτά» και ότι «πρέπει να είμαστε υπομονετικοί, να έχουμε πίστη και είναι κύκλος», ο οποίος θα εξισορροπηθεί.
Ωστόσο, σχεδόν το σύνολο των συμμετεχόντων στο φόρουμ εκτίμησε ότι ο συνδυασμός της απουσίας χρηματοδότησης και η μόνο αδύναμη ανάκαμψη που αναμένεται να εμφανίσει η διεθνής οικονομία, θα έχουν ως αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του -κυρίαρχου έως τώρα- αλλά πλέον ιδιαίτερα ευμεγέθους ναυπηγικού τομέα στη Νότια Κορέα και την Κίνα.
Χαιρετισμό στο φόρουμ απηύθυνε ο γγ της Διεθνούς Οργάνωσης Ναυτιλίας (ΙΜΟ), Λιμ Κιτάκ.
ΠΗΓΗ: protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.